Ga naar inhoud

Afbouw prednisolon


dvoshart

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Tien jaar geleden heb ik tweemaal geprobeerd af te bouwen met prednison maar helaas mislukten deze pogingen.

Volgens mijn longarts zou ik tot mijn dood aan de prednison blijven.

 

Sinds 6 jaar woon ik in Spanje en een jaar geleden ben ik gewijzigd van longarts naar internist.

Met de internist heb ik een afbouw programma afgesproken en ik ben nu een maand medicijnvrij en zonder problemen.

 

Afgebouwd in 4 maanden en met mijn seretide mocht ik gelijk al stoppen.

 

Ik ben ook gelijk af van telkens een dikke opgeblazen buik.

 

Hoop dat dit een opsteker is voor anderen om ook eens te proberen van de pillen af te komen.

 

Met vr groet, paul

Link to comment
Share on other sites

Afbouw prednisolon

 

Ik heb de laatste 5 maanden de prednisolon welke ik als onderhoudsdosis gebruikte van 10 mg afgebouwd tot nihil in samenwerking met een reumatoloog na 30 jaar gebruik.

Ik gebruik nu 1 keer in de 6 weken 300ml remicade via infuus op de dagbehandeling van het ziekenhuis en injecteer mij zelf 1 x per week met 10 ml methotrexaat.

Bij de afbouw merkte ik regelmatig een grieperig gevoel en nu is het helemaal mis.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Link to comment
Share on other sites

ervaring

 

Hallo Carel,

 

Ik zit op 7.5 mg prednisolon per dag. Ik begon op 60 mg eind juli 2008 en gaandeweg afgebouwd. De stap van 10 mg naar 7.5 mg merkte ik het meest. De energie die ik van de prednisolon kreeg verdween en eigenlijk voel ik me nog steeds niet fit.

Ik zit sinds september op 10 mg Methotrexaat. Heb sinds December 2008 12.5 mg geslikt en ik hoopte me fitter te gaan voelen maar dat ik nog niet gebeurd. Nou is dit natuurlijk ook niet de beste tijd van het jaar. Vroeger, voor ik last kreeg van sarcoidose was ik in November ook altijd meer moe dan in andere seizoenen. Het is natuurlijk verleidelijk om de sarco en/of de medicijnen overal de schuld van te geven maar weet niet of dat altijd terecht is.

 

Groet,

Karin

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Sinds 6 jaar woon ik in Spanje en een jaar geleden ben ik gewijzigd van longarts naar internist.

Met de internist heb ik een afbouw programma afgesproken en ik ben nu een maand medicijnvrij en zonder problemen.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.