Ga naar inhoud

prednisolon of MTX ?


mammav3

Recommended Posts

Ik ben inmiddels in Nieuwegein geweest en daar een aantal onderzoeken gehad.

17 juni moet ik terugkomen voor de uitslag en dan gaan we samen overleggen hoe nu verder.

Ik verwacht niet dat er iets ernstigs uit de onderzoeken komt, de laatste foto was bijna schoon.

Maar die moeheid en pijn/branderigheid in mijn benen/voeten blijft.

De arts gaf aan dat er evt een alternatief is voor de prednisolon, nl MTX, maar hij zei er ook bij dat dit ook best een sterk middel is.

Die keus geeft hij dan aan mij, in overleg met het team natuurlijk.

Ik heb inmiddels hier op het forum en verder op internet naar MTX gezocht, en idd daar wordt je ook niet vrolijk van.

Maar van de prednison ook niet !

Wat zouden jullie mij adviseren en waarom ?

En is er evt een ander alternatief om van die extreme moeheid af te komen ?

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

niemand kan jou hierbij adviseren. Ik slik naast Remicade ook MTX en foliumzuur. Jammer genoeg merk ik er niet veel van. Ook geen last van bijwerkingen en dat is wel weer positief.

 

Volgens mij bestaat er geen altarnatief voor je vermoeidheid. Je moet alleen zorgen niet over je grenzen heen te gaan. Doe je dat wel, dan word je meteen terug gefloten.

 

Sterkte, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Ik slik MTX en Prednison - Heb er weinig last van. Wel is mijn haar een periode heel erg uitgevallen maar het komt wel weer terug.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.