Ga naar inhoud

Diclofenac


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Diclofenac is een niet-steroïde ontstekingsremmer annex pijnstiller behorend tot de medicijngroep NSAID\'s die wordt toegepast bij het remmen van ontstekingen zoals bij artritis of acute verwondingen. Ook wordt het toegepast om menstruatiepijn te verlichten. Diclofenac is één van de meest voorgeschreven pijnstillers.

 

Zoals alle prostaglandinesynthetaseremmers levert ook diclofenac risico op maagklachten door het dunner worden van het maagslijmvlies. Bij patiënten die hiervoor gevoelig zijn kunnen zich daardoor ernstige maagklachten voordoen, zoals een maagzweer of een maagperforatie. Het middel Arthrotec bevat een combinatie van diclofenac en misoprostol. Misoprostol zorgt voor bescherming van het maagslijmvlies. Soms wordt ook Omeprazol voorgeschreven om de maag te beschermen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    8

  • okkie

    5

  • Fregu

    4

  • Arie

    4

Top Posters In This Topic

Re:Diclofenac

 

Diclofenac was het beste medicijn wat ik ooit heb gehad .... kon hier mee lezen en schrijven.... heb hierdoor geweldig tijden gekend!!! :)

Door de astma moeten ik stoppen met diclofenac mis het nog iedere dag:(

 

Tot voor kort geleden nooit geen last van de maag gehad maar

nu met de Tramadol meer last van het maagzuur.

Merk ook dat de Tramadol de pijn minder kan bestrijden!

 

Ik mis de Diclofenac heeeeeeeel erg ondanks ik weet hoe slecht het voor je lichaam is

en wat het allemaal kapot maakt en toch mis ik de kracht die diclofenac mij gaf om een beetje normaal te kunnen leven... ik was weer mens en voelde mij super goed!!! dat is nu wel anders:(

Ik weet dat ze deze alleen nog in het ziekenhuis

geven, bv na een operatie...:S

 

Groetjes Okkie:kiss:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Diclofenac

 

Hey wat goed zeg Okkie, ik wist niet dat je je zelf zo goed kon voelen na het nemen van dit medicijn :)

Jammer dat je het niet meer mag pakken :(

 

Ikzelf pak Diclo alleen nog maar als ik pijn heb omdat het ook een pijnstiller is. Mijn arts heeft het er nooit over gehad om dit te pakken als \'medicijn\' voor de Sarco. Meteen werd Prednison voorgeschreven.

Link to comment
Share on other sites

Re:Diclofenac

 

Hoi Okkie,

 

Ik moest stoppen met Diclofenac doordat mijn darmen het niet konden verdragen (continu kramp en diarree), maar ook ik vond het jammer dat ik moest stoppen. Maar goed, je kunt niet eindeloos Loperamide (diarreeremmer) blijven slikken.

Gelukkig is Ibuprofen voor mij een goede tweede, maar die zul jij ook wel niet mogen slikken. Is ook een NSAID en kan dus ook een astma-aanval uitlokken. Gelukkig krijg ik er geen astma-aanvallen van. Even afkloppen ;) !!!

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Diclofenac

 

Is Diclofenac gewoon te verkrijgen, of alleen op recept? Klinkt goed wel. hoewel ik nu een medicijn heb wat ook goed werkt.

Groetjes CUnera

Link to comment
Share on other sites

Re:Diclofenac

 

diclofenac is vrij verkrijgbaar bijv als creme of tabletten onder de naam voltaren.

eerst alleen op recept of apotheek.

ik kon er niet tegen. acute diarree.

Maar ik verkoop het wel regelmatig bij gewrichtspijnen.

ongeveer 5,25 voor 20 stuks of zo

apotheek zal ook wel merkloos spul hebben.

vaak goedkoper.

je kunt ook eerst een halfje proberen.........

 

altijd eerst oveleggen met je arts in verband met andere medicatie.......

(ja sorry, kan maagklachten geven en zo, is echt een sterke pijnstiller net als naproxen (aleve).

 

groetjes vicky

Link to comment
Share on other sites

Re:Diclofenac

 

Best handig, zo\'n privédrogist ;) :laugh:

 

Ik dacht dat je Diclofenac alleen op recept kon krijgen. Ik vind het wel heftig spul voor de vrije verkoop:S.

 

Albertina

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Diclofenac

 

Ik krijg het ook alleen op recept maar er staat dan ook Diclofenac op het doosje etc en niet Voltaren.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

hoi Joachim,

 

ik ben nog maar net nieuw hier en van alles aan het lezen. Maar ik reageer wel even hierop. Omeprazol is beslist geen maagbeschermer, maar een maagzuurremmer. Ik hoef nu geen arhtrotec meer te slikken, maar van mijn maag was niet veel meer over (ook na een lange kuur ijzerpillen), dus nu krijg ik Omeprazol om de maagzuurproductie te remmen. Misoprostol is een middel wat een laagje in je maag leg, zodat de medicijnen de maagwand niet kunnen aantasten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
diclofenac is vrij verkrijgbaar bijv als creme of tabletten onder de naam voltaren.

eerst alleen op recept of apotheek.

ik kon er niet tegen. acute diarree.

Maar ik verkoop het wel regelmatig bij gewrichtspijnen.

ongeveer 5,25 voor 20 stuks of zo

apotheek zal ook wel merkloos spul hebben.

vaak goedkoper.

je kunt ook eerst een halfje proberen.........

 

altijd eerst oveleggen met je arts in verband met andere medicatie.......

(ja sorry, kan maagklachten geven en zo, is echt een sterke pijnstiller net als naproxen (aleve).

 

groetjes vicky

 

 

Het is af te raden om zelf aan dicloenac te beginnen. halfjes nemen is afhankelijk van het type (retard) is dan absoluut uit den boze.

 

Wees er alert op dat dilofenac je uiteindelijk een maagbloeding kan opleveren met de dood tot gevolg.

 

Met zoveel medicijnen.... als het met wat minder ernstige meuk kan, vooral doen....

 

 

Ik heb dicofenac gehad met maagbeschermers maar na zo'n 2 jaar is het niet meer bruikbaar, ondanks de verplichte (!) maagbescermers.

 

Kort naproxen gehad, maar daarmee hou he vocht vast en nu voorlopig aan de zaldiar (paracetamol/tramadol).

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Hallo Roeland,

welkom op dit forum!

 

Ook ik heb longsarco stadia 2 dus lymfen en longen, voorheen ook op de huid maar dat is over.

 

Jij schrijft over pijn in de longen, hoe uit zich dat bij jou :confused1:

Ik heb ook vaak een naar c.q. zwaar, vermoeiend gevoel op de borst, ik

vraag me af hoe andere mensen hun borstpijn ervaren.

 

Groetjes :)

Link to comment
Share on other sites

Hallo Roeland,

welkom op dit forum!

 

Ook ik heb longsarco stadia 2 dus lymfen en longen, voorheen ook op de huid maar dat is over.

 

Jij schrijft over pijn in de longen, hoe uit zich dat bij jou :confused1:

Ik heb ook vaak een naar c.q. zwaar, vermoeiend gevoel op de borst, ik

vraag me af hoe andere mensen hun borstpijn ervaren.

 

Groetjes :)

 

pijn In de longen niet echt maar wel een vermoeiend, drukken dgevoel en dat dan niet altijd. er gaan weken voorbij dat het allemaal heel goed gaat; er zijn dagen bij dat het echt het ene been voor het andere been slepen is, bij wijze van spreken dan..

 

Ik raak soms al buiten adem als ik aan het doorlopen ben en een verhaal vertel... maw lopen en praten... of als ik een heftige discussie heb.... ook dan buiten adem...

 

Het is in ieder geval vervelend en het remt je nogal eens in wat je wil doen... maargoed, je kunt er oud mee worden en een positieve insteek helpt enorm goed om de ziekte de baas te blijven in plaats van andersom, dat de ziekte mij de baas is...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

werking bij moeheid

 

Ik heb diclofenac gekregen van de longarts omdat ik zo ontzettend moe ben, hij vroeg of ik ook last van mijn benen had, ik heb inderdaad last van stijve, af en toe pijnlijke benen en ze voelen regelmatig aan of er een blok beton aan hangt.

Toen schreef hij me dit voor, om te kijken of het de moeheid een beetje weg zou kunnen halen.

Ik ben er vorige week woensdag mee begonnen, maar merk nog geen verschil, wel heb ik s'avonds last van buikkramp en diarree, zal wel bijwerking zijn.

Zijn er meer die diclofenac gebruiken voor de moeheid en wanneer begon het medicijn te werken ?

Ik lees eigenlijk alleen maar over diclofenac als pijnstiller.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb diclofenac gekregen van de longarts omdat ik zo ontzettend moe ben, hij vroeg of ik ook last van mijn benen had, ik heb inderdaad last van stijve, af en toe pijnlijke benen en ze voelen regelmatig aan of er een blok beton aan hangt.

Toen schreef hij me dit voor, om te kijken of het de moeheid een beetje weg zou kunnen halen.

Ik ben er vorige week woensdag mee begonnen, maar merk nog geen verschil, wel heb ik s'avonds last van buikkramp en diarree, zal wel bijwerking zijn.

Zijn er meer die diclofenac gebruiken voor de moeheid en wanneer begon het medicijn te werken ?

Ik lees eigenlijk alleen maar over diclofenac als pijnstiller.

 

Ik vind het heel bijzonder dat je diclofenac krijgt voor moeheidsklachten. Op het moment gebruik ik het ook weer, (erge rugpijn, zenuwpijn) en ik word er altijd een beetje gammel van, en dus meer vermoeid, raar in mijn hoofd, maar dat merk ik pas naderhand, want van die zenuwpijn word je ook erg moe.

 

Meestal werkt diclofenac na ongeveer 2 a 3 pillen van 50 mg. krijg je er ook een maagbeschermer bij? Is zeer aan te raden, diclofenac is nogal een agressief spul voor je maag en darmen.

Diclofenac is niet alleen een pijnstiller het is vooral een ontstekingsremmer. Veel sarcopatienten krijgen het voorgeschreven tegen ontstekingen (granulomen), ipv of bij prednison.

Link to comment
Share on other sites

Diclofenac is niet alleen een pijnstiller het is vooral een ontstekingsremmer.

 

Dit klopt helemaal Fregu!!! Ik heb diclofenac ook voor de verschrikkelijke pijnen gehad!

Omdat he zo slecht is voor je lichaam en het middel mijn pijn niet meer kon stillen,

heb ik nu tramadol gekregen en dat gaat nu gelukkig goed!

 

Net was je zegt Fregu: Diclofenac is niet alleen een pijnstiller het is vooral een ontstekingsremmer.

 

Maar voor vermoeidheid?????? :confused1:

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

ik heb zelf heel lang paracetamol, diclofenac, naproxyne en brufen gebruikt, en soms tegelijk en soms apart. Maar ik heb niet zo'n beste maag, want ik weet sinds kort dat ik een sliding hernia heb aan mijn maag. Dus nu gebruik ik alleen nog panadol arthrose (dat zijn paracetamollen van 1000 mg ) en daar moet ik het maar mee doen.

 

gr Marjon

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen. Ik gebruik, naast dagelijks Prednison, Diclofenac 75 mg. Ik werd er wel opgewezen om Diclofenac niet dagelijks te gebruiken, omdat dit schadelijk kan zijn. Ik gebruik de Diclofenac om de helse pijn op de borst te onderdrukken. Dit is niet altijd even effectief. Andere pijnstillers zoals Paracetamol en Ibuprofen helpen niet. Heeft iemand anders adviezen of ervaringen met andere pijnstillers die eventueel wel effectief zijn? Heel graag hoor ik dat.

 

Groeten Eric.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Daar kan ik je helaas niet mee helpen Eric. Misschien dat iemand anders een andere pijnstiller krijgt.

Link to comment
Share on other sites

Als ik pijnstillers gebruik dan neem ik een ibuprofen 600 en dat 2x daags, diclofenac is geen optie omdat ik gelijk last ervan krijg, ook al gebruik ik maag beschermers.

Bij heftige pijnen duurt het wel even voor de ibuprofens werken, maar daarna werken ze perfect.

Denk dat je eerst een buffer op moet bouwen ervan en daarna die buffer op peil moet houden.

Diclovenac komt er niet meer in bij mij.

Link to comment
Share on other sites

Diclofenac

 

Goeiemorgen,

 

Ik krijg Tramadol once Daily 200mg. Das dus 1 tablet per dag en die werkt dus 24 uur en bij mij gaat dat nu prima. Ook ik heb Diclofenac gehad maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Daarna gewone Tramadol geprobeerd 3 maar per dag 50 mg maar dan krijg je weer die pijn pieken en de Tramadol van 200mg werkt dan veel beter dan blijft de pijnstilling op 1 lijn!

Je zou er eens naar kunnen vragen.

 

Groeten Rina

Link to comment
Share on other sites

bijwerking???

 

Goeiemorgen,

 

Ik krijg Tramadol once Daily 200mg. Das dus 1 tablet per dag en die werkt dus 24 uur en bij mij gaat dat nu prima. Ook ik heb Diclofenac gehad maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Daarna gewone Tramadol geprobeerd 3 maar per dag 50 mg maar dan krijg je weer die pijn pieken en de Tramadol van 200mg werkt dan veel beter dan blijft de pijnstilling op 1 lijn!

Je zou er eens naar kunnen vragen.

 

Groeten Rina

 

Hoi Rina, :)

 

Een vraagje; krijg jij ook iets voor je darmen bij de Tramadol???

 

En hoelang heb jij deze Tramadol 200mg al???

 

Groetjes,

 

Okkie ;)

Link to comment
Share on other sites

Movicolonpoeder

 

Hey okkie,

 

Sorry voor de late reactie, ik lig alweer 1,5 week plat door alle ellende bah. Ik ben aan t afbouwen van de Prednisolon en pfffffff heb nogal wat "afkickverschijnselen" maar mn huisarts noemt dit een "virus" ja daaaaaaaaag :cursing: , echt niet . Nou ja, t zal wel weer afzakken.

 

Evan over de Tramadol once Daily.

Ik krijg Movicolonpoeder, 1 sachet per dag als t nodig is dan he. Maar bij mij gaat dat aardig goed. behalve nu dan dus ik neem strax maar weer ns n zakkie van dat spul:p

 

En ik ben hier al n paar maanden aan en het bevalt heel goed, de pijn is dragelijk op t moment. Maar ik slik nog wel meer pillen, af en toe weet ik niet eens meer wat nou wat moet doen :biggrin: nou ja als t maar doet wat t moet doen toch?

 

Groetjes vanuut t hoge en natte Noorden

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen. Ik gebruik, naast dagelijks Prednison, Diclofenac 75 mg. Ik werd er wel opgewezen om Diclofenac niet dagelijks te gebruiken, omdat dit schadelijk kan zijn. Ik gebruik de Diclofenac om de helse pijn op de borst te onderdrukken. Dit is niet altijd even effectief. Andere pijnstillers zoals Paracetamol en Ibuprofen helpen niet. Heeft iemand anders adviezen of ervaringen met andere pijnstillers die eventueel wel effectief zijn? Heel graag hoor ik dat.

 

Groeten Eric.

 

zorg in ieder geval voor maagbeschermers..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

diclofenac

 

Hallo,ik zit hier nog niet zo lang en ik zit hier een beetje te lezen. Ook ik heb diclofenac gekregen om de 1e pijnen te verzachten. Ik heb ze in zetpilvorm.En mag het alleen gebruiken als ik hevige pijn heb. Maar als ik het n paar dagen achter elkaar gebruik, krijg ik diarhee en aambeien. Heeft iemand anders dit ook??

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.