Ga naar inhoud

Overdosis medicijnen


-Patrick

Recommended Posts

Ik heb twee jaar geleden een overdosis aan medicijnen gekregen waardoor er een gat is ontstaan in mijn longen. De longarts heeft me toen verteld dat dit van tijd tot tijd vanzelf weer dicht zou groeien. Sinds die tijd spuug ik af en toe bloed na het benuttigen van koffie, cacao, bepaalde frisdranken (rode fernandes) en bepaalde snoepjes met kleurstoffen erin.

 

Is dat normaal bij sarcoïdose patiënten die een overdosis gekregen hebben? En kan ik nog eventueel een schadeclaim indienen tegen deze longarts?

Link to comment
Share on other sites

Dag Patrick,

 

Een gat in je long (=klaplong =pneumothorax)? Al twee jaar???

 

Zou het opgeven van bloed na het nuttigen van bepaalde producten

niet eerder kunnen wijzen op een maagprobleem?

 

groetjes,

Annelies

Bewerkt door Annelies
Link to comment
Share on other sites

Annelies,

 

Bedankt voor je snelle reactie! Mijn dokter heeft zelf bevestigd dat het bloed spugen komt door de overdosis. Normaal moet je afbouwen met prednison, maar in mijn geval moest ik er abrupt mee stoppen (2 jaar geleden). De sarcoïdose zit meerendeels in mijn ogen. Hierdoor heb ik vaak oogontstekingen, dus geen spierpijnen. Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!

 

Groetjes,

 

Patrick

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Welkom op ons forum :)

 

Wellicht is het in jouw situatie verstandig om een second opinion te vragen ivm het bloedspugen etc.

 

Verder zou ik kontakt opnemen met je rechtsbijstand of een rechtswinkel omdat het inmiddels al 2 jaar geleden is. Misschien dat het inmiddels verjaart is maar daar kan ik geen uitspraak over doen.

 

Slik je nu ook nog meds ivm je Sarco?

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Beste Joachim,

 

Om de 3 maanden moet ik nog steeds foto’s maken en bloedprikken. Sinds ik gestopt ben met het bloedspugen gebruik ik geen medicijnen meer.

 

Ik val sinds 2 jaar geleden tot heden nog steeds onder de controle dus weet ik niet of ik verdere stappen kán ondernemen.

 

Alvast bedankt,

 

Patrick

Link to comment
Share on other sites

Nog een toevoeging op de beginpost; Het 'gat' op mijn longen waarover ik het had is eigenlijk een schimmel op mijn longen. En dát kwam door de medicijnen (overdosis).

Link to comment
Share on other sites

Hallo Patrick,

 

Het 'gat' op mijn longen waarover ik het had is eigenlijk een schimmel

 

Ah..., dat klinkt al een stuk aannemelijker...

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik zie net dat ik een fout heb gemaakt in mijn post.

 

Sinds ik begonnen ben met het bloedspugen, gebruik ik geen medicijnen meer tot de dag van heden.

 

Mvg,

 

Patrick

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.