Ga naar inhoud

Plaquenil


Karima

Recommended Posts

Hallo!

 

Bij het afbouwen van medrol tot 4mg ging het verkeerd. Mijn benen en voeten zwollen terug op en ik kon mijn armen met veel moeite heffen. Mijn longarts heeft me voorgesteld om over te schakelen naar Plaquenil.

Hiervoor moet ik dan extra opgevolgd worden door de oogarts.

 

Heeft iemand er ervaring mee? zijn er ernstige bijwerkingen :crying:

 

 

:blushing:

Link to comment
Share on other sites

plaquenil

 

Hoi Karima,

 

Ik gebruik Plaquenil nu al een paar maanden. Ik ben ermee gestart samen met prednison, omdat Plaquenil pas na een week of 6 gaat werken.

Ik heb er geen bijwerkingen van. Helaas is het afbouwen van de prednison tot op heden nog niet gelukt vanwege toch teveel klachten. Maar ik heb goede hoop dat dat de komende tijd wel gaat lukken.

 

Groetjes,

Martine

Link to comment
Share on other sites

Hoi Karima,

 

Ik heb Plaquenil geslikt in de beginfase van de sarcoidose, maar dan in combinatie met Naproxen (3x p/dg 250 mg + 1x p/dg 500 mg) en prednisolon (begonnen met 7,5 mg, toen naar 5 mg, daarna naar 10 en nu sinds 3 weken weer op 7,5 mg).

 

Mij is toen verteld dat de Plaquenil het effect van de Naproxen versterkt (wij noemden het ook altijd de 'verdubbelaar').

 

De juffrouw (62 jr) van mijn zoontje heeft ook sarcoidose. Toen zij hoorde dat ik ook Plaquenil kreeg, heeft zij haar reumatoloog er ook om gevraagd en ook zij heeft er heel veel baat bij.

Bij mij werkte dat prima en ik had geen bijwerkingen. Huisarts zei alleen dat ik met Plaquenil op moest passen met lang in de zon zitten.

 

Ik hoop dat je uiteindelijk de voor jou beste combi van medicijnen kunt vinden om de sarco wat draaglijker te maken!

 

Hartelijke groet,

Bianca

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Karima,

 

Hey... wat fijn voor je dat het werkt!!!! :)

Jammer natuurlijk van de haaruitval, da's echt niet leuk...:crying:

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik ben met Plaquenil iets verminderd maar moet zeggen dat ik er enorm veel baat bij heb. Longarts zei ook dat ie vershcillende patiënten hiermee heeft geholpen, alleen jammer dat de grote farmaceutica daar geen geld in willen steken om dit te onderzoeken.

 

 

Voor mensen die dit nog niet hebben uitgeprobeerd, doen zou ik zeggen. Alles is beter dan die cortisonen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hallo,

Sinds gisteren, vrijdag 9 maart, slik ik ook plaquenil. 2 maal 200mg per dag.

Ik ben opgelucht dat jullie reacties positief zijn.

Op de haaruitval na dan.

Ik heb ondertussen al zoveel ellende ondervonden van alle medicatie.

Ik hoop dat ik over een paar weken de mtx kan gaan afbouwen omdat ik de plaq slik.

Ik moest ook gelijk een afspraak maken bij mijn oogarts omdat ik kleuren anders zou kunnen gaan zien. Heb ik maar gelijk gemaakt dus.

 

Marti

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.