Ga naar inhoud

Melatonine en bijwerkingen


Petrarca

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ik heb problemen met slapen... wie niet, die sarcoïdose heeft. Verder zijn mijn gangbare klachten: lokale ontsteking in beenmerg in heup, waar sinds 4 jaar pijn. Licht ontstoken longvlies en lymfen. Alleen te zien op PETscan en wel pijnklachten. Ik gebruik QVar, een ontstekingsremmende puf, verder niets. Momenteel werk ik niet, al 6 maanden niet. Ik heb (nog wel) een eigen bedrijf, dus werken is of knallen of niet. Niet dus. Te moe, meteen ziek en vergeetachtig.

 

Nu vorige week melatonine gevraagd aan m'n huisarts, heb 2 mg gekregen. En mijn hoestje is ongeveer tegelijkertijd ontstaan. Maar het verband is zo vaag dat ik het eerst niet doorhad. Tot ik vandaag niet één keer hoestte tot een half uur na het innemen van mijn pilletje! Ineens zag ik het verband.

 

Op de bijsluiter staat niet gebruiken als je een autoimmuun ziekte hebt. Gevraagd aan de apother; zij dacht dat dit met antioxidanten te maken had... dus slecht voor kanker maar goed bij sarcoïdose, want ontstekingsremmend.

 

Ik ben vanavond meteen maar even gaan googelen en zie tot mijn verbazing meer mensen die ervan zijn gaan hoesten.

 

Kennen jullie deze reactie? Het is vrij ironisch, een ziekte waar je slecht van slaap en een natuurlijk slaapmiddel waar je van gaat hoesten... zonder dat de artsen het weten. Ik slaap er overigens, tussen het hoesten door, wel degelijk beter van.

 

Ik ben benieuwd, kennen jullie dit?

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

hallo marcella,

 

ik heb een jaar melatoni genomen eigen initatief, en ik sliep er niets beter van, hoesten had ik in het begin ook, maar na een paar weken hield dat op, nooit bij stil gestaan dat het niet kon ?? zo zie je maar weer.

 

maar toch maar mee gestopt, na een slaapcentrum geweest 2 dagen, daar konden ze geen afwijking vinden, ik sliep slechts 3 uur per nacht, dokter uiteindelijk iets anders voorgeschreven en ik slaap nu 6 a 7 uur.

 

succes met slapen

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.