Ga naar inhoud

BuTrans


maddizon

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Heeft iemand van jullie ervaring met BuTrans pleisters ? deze pleisters plak je iedere week op, tevens moet je hierbij laxeermiddel gebruiken.

 

De dokter heeft deze pleisters nu voorgeschreven, maar ik twijfel erbij, ik zoek eigenlijk spierverslapers, omdat de pijn niet te houden is, mijn spieren staan stijf en doen zeer.

 

Iemand hier enige ervaring mee en zo ja welke medicatie gebruiken jullie hiervoor, vast bedankt

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hallo Maddy,

 

Sinds een maand of 2 gebruik ik de pleisters.

Mij helpt het goed, laxeermiddel gebruik ik niet is niet nodig bij mij.

Maar voor de pijn is het fijn ik slik daardoor minder andere pijnmedicatie.

 

 

Succes met het zoeken naar het juiste middel

 

gr corina

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Maddy, ik heb nog nooit van deze pleisters gehoord. Waar helpen ze jou mee, om jouw spieren te verslappen?

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hallo Corina,

 

bedankt voor je reactie, ik start vanavond met de pleisters, mag ik je nog vragen als jij er bijwerkingen van hebt ? zoals sufheid of zoiets, ik ben altijd zo huiverig voor nieuwe medicatie.

 

ik hoop dat het ook zo aanslaat, we zullen het zien.

 

 

Hallo Joachim,

 

Ik weet niet als het de spieren verslapt, het is een morfine achtige pleister die je een week kan dragen en steeds wat afgeeft, ik geloof elk uur.

Maar omdat mijn spieren stijf staan dacht ik misschien dat iemand anders

spierverslappers gebruikte ?? Voor de pijn moet het gaan helpen.

 

We gaan dit een week uitproberen, en anders komen er spierverslappers voor in de plaats.

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy,

 

Spannend.. ik heb geen last van bijwerkingen. Ik heb eerst ik meen 5 mg gehad maar merkte er niets van.

Nu wel.. Het enige waar ik last van had was dat mijn huid kapot ging.. dus nu kan ik het alleen op mijn bovenarmen plakken.

Maar dat gaat goed en ik merk verschil..ik slik nu minder tramadol en oxynorm.

 

Ik hoop echt dat het je helpt.!!!

 

Gr Corina

Link to comment
Share on other sites

hallo Corina,

 

De pijn is inderdaad wat gezakt, wat een heel erge plus is, maar tjee ik ben wel de hele dag duizelig en verstopt, maar misschien is dat ook wennen.

 

Ligt misschien ook aan de sterkte Corina, ik heb 10 mg/per uur, en fijn dat het voor jouw ook helpt, ik gebruik nu alleen dit.

 

Het belangrijkste is ff een adempauze wat betreft mijn pijnlijke benen, ik was namelijk gestopt met andere medicatie, en de pijn was niet meer te houden.

 

Dus voor een paar weken proberen we dit, en mijn huisarts gaat nu proberen me in nieuwegein te krijgen.

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddison.

 

Ik hoop oook dat je snel naar nieuwegein kunt.

Heb je ook iets van laxeermiddelen gekregen voor de verstopping.

Ik heb even gekeken... maar heb inderdaad ook 10 mg... maar slik ook nog wel tramadol.. maar het is nu allemaal wat beter te behappen.

 

Heel veel sterkte en ik hoop dat de bijwerkingen afzakken.

 

Gr corina

Link to comment
Share on other sites

hallo Corine,

 

ik ben per direct gestopt met Butrans, ik kon zelfs geen slok water binnen houden, en was doodziek, alles draaide, en ik heb het 2 dagen geprobeerd, maar dit was geen leven.

 

Dus nu weer bijkomen en kijken naar een ander pijnstiller, maar nooit in deze richting meer, wat een ellende zeg.

 

We houden de moed erin en kijken wat de huisdokter maandag zegt.

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Maddy..

 

Oh wat rot voor je.... had echt gehoopt dat je er net zo goed op reageerde

als ik.. Vind het echt rot voor je.

Heeft de arts nog alternatieven..???

 

Sterkte.!!!

 

COrina

Link to comment
Share on other sites

Butrans / morfine

 

Ik gebruik ook BuTrans pleisters tegen de pijnen, al ruim een jaar.

BuTrans bevalt mij heel erg goed, De "morfine" wordt gedoseerd afgegeven aan je lichaam.

 

Pleister moet je wel elke keer op een andere deel van lichaam plakken en ook nog eens links of rechts.

 

Ik heb geen laxeermiddel erbij.

 

Samen met Naproxen ( bestrijd weer andere pijn klachten dan de Morfine pleister BuTrans) kan ik de pijnen nu redelijk onder controle houden.

 

10 microgram/uur afgifte is ook wel erg hoog als je er niet aan gewend bent.

 

Ik gebruik de 5 microgram/uur afgifte en doe er daarvan soms twee ( op verschillende plaatsen) van op mijn lichaam al naar gelang de pijn die ik heb.

 

Misschien dan toch eerst een lager dosis starten of inderdaad een andere pijnstiller die minder bijwerkingen bij jouw veroorzaakt.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.