Ga naar inhoud

Ervaring met preventief anti-biotica


corina

Recommended Posts

Weet even niet of ik dat hier moet doen, maar ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die preventief anti-biotica slikken.

En als je dat doet ben ik benieuwd of het goed gaat en je dan minder ziek bent en dus minder anti-biotica nodig hebt.??

 

Gr Corina.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Corina, ik heb je vraag even verplaatst naar het kopje 'medicijnen' :) maar bedoel je dat een arts preventief anti biotica geeft zonder een diagnose? Ik zou namelijk niet weten waarom een arts dat zou doen :)

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi Corina,

Ja ik slik al 2 jaar dagelijks 100 mg doxicicline voor mijn sarco.

het helpt niet bij het weggaan maar als ik stop ben ik veel meer nog aan het hoesten dus het doet wel wat.

Nadeel zijn de bijwerkingen op je darmen plus als je dus bv bij holte ontsteking of zo krijgt of iets anders waar je antibiotica voor nodig hebt dan werkt het meestal niet zo goed omdat je lichaam al gewent is aan die antibiotica.

Dus dan is het bij mij altijd weer lastig om te kijken wat ze dan in combinatie met al mijn andere medicijnen kunnen voorschrijven.

Groetjes renate

Link to comment
Share on other sites

Hallo Joachim en Renate

 

Dank jullie wel voor beide reactie.

Joachem dank je wel voor het plaatsen onder het juiste kopje... :)

De reden waarom ik het vraag is dat ik nu al bijna 3 jaar lang om de 6 tot 8 wegen tegen longonsteking aan zit en daar voor zelfs in het ziekenhuis heb gelegen.

De laatste x dat ik bij dokter van beek kwam gaf ze aan dat als ik nu weer een kuur nodig had ik over moest gaan op preventief anti-biotica.

Nu was ik dus benieuwd of er meer waren die dus preventief anti biotica slikken.

 

Renate ben blij met je antwoordt.. ze zijn voorzichtig er mee omdat ze inderdaad zeggen wat als je resistent wordt.

maar merk je nu je preventief wat slikt dat je minder ziek bent.. of minder vaak ziek..?

of heb je het idee dat je het slikt maar eigenlijk geen vreschil merkt.?

 

Ben erg benieuwd.. Ik hoop eigenlijk dat als ik preventief iets ga slikken ik niet zo veel ziek meer ben omdat het erg moeilijk is er steeds weer boven op te komen.

 

Gr corina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Corina,

Ja ik merk dat als ik stop met de doxicicline dat ik dan weer vaker echte luchtweg infectie´s heb en dus ook weer meer moet hoesten.

En ik heb sinds dien niet meer zoveel blaasonsteking of dit nu perse dan van komt weet ik niet maar het is wel opvallend.

En de dokter die je hebt is dat Dr van Beek uit het st antonius?

Ik ben namelijk daar nu ook voor een nieuwe behandeling,en ben de eerste keer door haar gezien.

Groetjes Renate,

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

Goed om te lezen dat je er echt baat bij hebt.

Klopt ik heb dokter van Beek.. Vandaag nog gebeld want de huisarts wilde dat ik eerder naar haar toe ging voor controle.. maar wat ik eigenlijk al wel wist is dat ze propvol zit.

Kon eventueel naar een andere arts maar dat doe ik niet meer.. voor dokter van beek heb ik veel verschillende artsen gehad en nu heb ik dokter van beek als vaste arts en dat bevalt prima..

Dus de eerst volgende x dat ik naar haar toe ga gaan we de preventieve antibiotica bespreken ... tenzij mijn HA eerder contact met haar heeft..

Gelukkig hebben ze altijd goed contact met elkaar dat geeft wel een rustig gevoel.

 

Gr Corina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Corina,

Ik vond haar ook een fijne arts erg rustig en duidelijk en ze nam alle tijd ondanks de wachtkamer propvol zat.

Helaas kreeg ik de laatste keer alweer een andere arts omdat zij dus zo vol zit.

Ze zeiden het maakt niets uit woe je zit,we bespreken je toch in heel het team.

Ik ben in dat ziekenhuis omdat mijn eigen arts het niet meer weet mijn behandelingen slaan niet aan,en nu zijn ze ook in st antonius er dus achter gekomen dat het in mijn hart zit dus nu gaat dr van beek kijken naar een andere behandel methode.

Ik vind het zelf wel vervelend als je elke keer iemand anders ziet al zit er team achter.

Groetjes Renate,

Link to comment
Share on other sites

Renate,

 

Klopt ze bespreken ons toch wel. Maar de laatste x heb ik er over gehad met dokter van Beek.

Aangegeven dat ook al wordt ik in een team besproken elke arts werkt anders .. denkt anders.. je moet vaak je verhaal weer op nieuw doen.

Daar was ze het mee eens, en heb ik gevraagd of ik gewoon bij haar mocht blijven en daar ging ze mee accoord.

Alleen daarom al wil ik niet eerder naar een andere arts toe.. Mijn huisarts en zij hebben ook regelmatig contact dus als het echt niet meer gaat dan gaat mijn huisarts met haar bellen.

 

Gr Corina.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Corina,

<Ja daar heb je helemaal gelijk in elke arts doet het toch weer anders en stelt andere vragen,en je moet toch elke keer je verhaal weer doen.

Ik heb natuurlijk al 5 jaar mijn arts in het rijnstate ziekenhuis,maar als ik nieuwegein moet blijven,dan ga ik zeker vragen of ik ook alleen maar bij haar kan blijven.

Dan wil ik niet meet die wisselingen.

Groetjes Renate,

Link to comment
Share on other sites

Renate,

 

Tja 1 en dezelfde arts vind ik in dit geval toch wel erg belangrijk.

Nog 1 vraagje.. nu je preventief anti biotica slikt. Moet je dan ook 1 x in de 3 maanden komen.. Of mag je langer weg blijven.

 

Gr Corina.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Corina,

Nee ik kom al 5 jaar lang elke 3 maanden,soms vaker.ik moet dan bloedprikken ,longfunctie en meestal ook een foto.

Groetjes Renate,

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

Oke dat blijft dus.

Ik kom ook elke 3 maanden en dan inderdaad longtest, bloed prikken en foto.

EIgenlijk hoopte ik dat als ik preventief anti biotica moet slikken ik wat langer weg mag blijven.

Maar goed we wachten af..eerst maar eens zien of ik preventief iets mag gaan slikken.

 

Dank je wel voor je reacties.!!

 

gr corina

Link to comment
Share on other sites

Ik heb 1,5 jaar co trimoxazol geslikt, ook een antibiotica. Het ging ongeveer 9 maanden goed, daarna kwamen mijn klachten gwoon weer terug, dus uiteindelijk maar mee gestopt. Mijn eerste arst die ik zag in nieuwgein was ook dr. van Beek. daarna ook andere. Het maakt mij niet zoveel uit, mijn streven is eigenlijk, het hele team een keer gehad te hebben, dan maakt het niet uit, en ken ik ze allemaal. haha. Nu een maand aan de MTX

Link to comment
Share on other sites

Hoi Myriam..

 

Whow iedereen een x te hebben gezien.. welke heb je allemaal gehad ?

en wanneer stop je of maakt jou dat niet zo veel uit ?

Inmiddels heb ik er ook best veel gehad dus zal er wellicht enkele van kennen.

 

Ben je nu nog veel ziek nu je geen anti biotica meer slikt.

En weten ze dan nog welke kuur ze kunnen geven.. dat is bij mij steeds meer een probleem namelijk.

 

Succes.

Corina

Link to comment
Share on other sites

Ja ik heb nog steeds klachten, heb altijd voorholte ontsteking, neusbijholte ontsteking en geen antibiotica helpt meer. Nu willen ze operatie proberen. Maar zolang ze zeggen proberen, vind ik t eng hoor. Ik heb nog is vr. Arts gehad, ben ff haar naam kwijt en laatste keer dr. Labaya ofzo. En dr. Grutters . Geen idee hoeveel er zitten

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.