Ga naar inhoud

Aanpassing forumsoftware


Alex

Recommended Posts

  • Administrators

Beste bezoekers,

 

Zoals sommigen van jullie vandaag gemerkt zullen hebben wordt er gesleuteld aan de forumsoftware. Wij zijn voornemens de software te vernieuwen naar de nieuwste versie van vBulletin. Deze is moderner, werkt beter op mobiele apparaten, is veiliger en is voorlopig weer toekomstbestendig. Meer informatie over de nieuwe software kunt u hier vinden, een voorbeeld van de nieuwe forumsoftware kunt u hier bekijken.

 

Om de nieuwe versie te kunnen installeren moet er minimaal een bepaalde versie van het besturingssysteem op de server aanwezig zijn. Dit was op de oude server niet het geval, vandaar dat we het forum hebben verhuisd naar een andere, nieuwere server. Waarschijnlijk zullen jullie ook snelheidsverschil ervaren.

 

Wij verwachten komende week de upgrade uit te kunnen voeren. Tijdens deze upgrade is het forum even niet bereikbaar, wij vragen hiervoor uw begrip.

 

Wij vertrouwen erop dat wij jullie, onze waardevolle bezoekers, met deze investering een mooi handvat kunnen bieden tot meer duidelijkheid, onderlinge communicatie en het delen van ervaringen en kennis.

 

Met vriendelijke groet,

 

Joachim en Alex,

Administrators

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Super geregeld en het werkt.

 

Arie, inderdaad, de verhuizing is goed gegaan. Inmiddels hebben we ook bericht van vBulletin dat het upgraden naar de nieuwe versie is toegekend aan een technische medewerker. Tot op heden heb ik nog geen datum gekregen wanneer de daadwerkelijke upgrade zal plaatsvinden, maar ik verwacht een van de komende dagen.

 

Met deze nieuwe upgrade is het forum technisch weer helemaal up-do-date en kunnen we er als het goed is weer een tijdje tegenaan. Ook naar de behoefte aan mobiele compatibiliteit is gekeken, het nieuwe forum zal op tablets en telefoons een stuk prettiger te bezoeken zijn.

 

Het is dus nog even in spanning afwachten, maar de nieuwe versie komt eraan!

Link to comment
Share on other sites

mooi, zie dat de software inmiddels draait. Werk nu even met tablet (Android) en doet het goed. De site is nog 'underconstruction' en er zullen nog wel veranderingen komen. Een paar dingen die ikzelf tegenkom. Na een punt, einde zin, wordt niet automatisch een hoofdletter gegeven. Bij preview van een bericht is het contrast met het onderliggende scherm vervelend, vooral als je visus problemen hebt. Als laatste zie ik dat het menu Engels is. Om een forum laag drempelig te hoden is ons moers taal te prefereren, maar dit zal nog wel in het vat zitten.

 

Ga ervan uit dat je begrijpt dat mijn opmerkingen gezien worden als opbouwende kritiek en een positiefe bijdrage leveren aan het forum dat van onschatbare waarde is.

 

groet

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Arie, bedankt voor je opmerkingen. We nemen ze zeker mee. Overigens aan eenieder die iets tegenkomt wat aangepast moet worden, laat het ons weten in dit onderwerp, zodat we hier op kunnen inspringen.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Het nieuwe forum ziet er vele malen beter uit dan het vorige, mijn complimenten daarvoor.

 

het punt dat Arie aan geeft dat er na een punt geen hoofdletter komt automatisch dat klopt, (zie het begin van deze zin en de volgende).

wat ik ook nog mis is de knop toon nieuwe berichten zodat je in een keer ale nieuwe berichten kan zien sinds je laatste bezoek.

en inderdaad om het laagdrempelig te houden is het misshien beter om alles in het Nederlands te houden.

 

overigens werk ik met een iPad2.

 

groetjes en bedankt voor een prachtig nieuw forum,

 

S'jack

 

Link to comment
Share on other sites

Als er een wijziging wordt gedaan in het geposte bericht is er geen knop van opslaan/bevestigen. Heb alleen maar de knop annuleren in beeld.

 

In de onderliggende menu's zie ik niet de mogelijkheid om berichten zo te sorteren dat het nieuwste bericht bovenaan staat. ( wel in het hoofd scherm/menu de mogelijkheid)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Beste S'jack, bedankt voor je feedback!

 

De versie van dit forum is nog in bèta. Dat wil zeggen dat de software nog in ontwikkeling is. Wij hadden de keuze om gedurende 2/3 maanden versie 4 (de versie tussen de oude en deze versie) te laten installeren. Het probleem is dat jullie, onze bezoekers, dan 2x moeten wennen aan een nieuw forum.

 

Omdat van deze versie bekend was dat deze prettig in het gebruik was op mobiele apparatuur als iPad's, telefoons, etc, hebben wij besloten om deze versie al te laten installeren. Een eventueel nadeel zouden dit soort kleine bugs zijn. Wij hebben inmiddels al wat meldingen naar vBulletin teruggestuurd, wij wachten nog op antwoord.

 

Omdat we het nieuwste van het nieuwste hebben kan het voorkomen dat iets niet 100% werkt of al aanwezig is. Wij zijn ons hiervan bewust, en hopen dit zo spoedig mogelijk op te kunnen lossen.

Link to comment
Share on other sites

Staan alle eerste berichten van de topic-post nu op "sticky" ? Dat bracht bij mij even verwarring inzake de volgorde van berichten. Is op zich wel handig dat het eerste bericht ( het onderwerp waar het tenslotte om gaat) een vaste positie heeft. dwaalt men ook niet van het onderwerp af in de topic.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Staan alle eerste berichten van de topic-post nu op "sticky" ? Dat bracht bij mij even verwarring inzake de volgorde van berichten. Is op zich wel handig dat het eerste bericht ( het onderwerp waar het tenslotte om gaat) een vaste positie heeft. dwaalt men ook niet van het onderwerp af in de topic.

 

Volgens mij niet, volgens mij kom je bij het aanklikken van de titel van een topic altijd op de eerste pagina. Dit was me al wel opgevallen. Je kunt in het forumoverzicht wel klikken op het blauwe icoontje met de pijltjes naar beneden. Dan spring je automatisch naar het nieuwe bericht.

 

Het zou wel een mooie feature zijn overigens!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Een overzicht van de laatste topics en de laatste reacties vind je bij deze link:

http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/forum/sarcoidose

 

Er staat nu 2x /forum in, daar heb ik bij vBulletin al een vraag over gesteld. Werkt prima, maar ziet er niet echt fraai uit.

 

Een overzicht van de laatste topics en posts in subfora tref je aan als je op de startpagina op een subforum klikt:

http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/forum/sarcoidose/algemeen

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Zojuist het forum naar een mapje hoger verplaatst. Hierdoor staat er geen 2x /forum meer in de urls. Mocht je een pagina in je snelkoppelingen of favorieten hebben gezet, en hij werkt niet meer, haal dan 1x /forum uit de link weg.

 

Voorbeeld van dit topic:

Voorheen: http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/forum/sarcoidose/nieuws/1044-aanpassing-forumsoftware

Nu: http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/sarcoidose/nieuws/1044-aanpassing-forumsoftware

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Zojuist het forum naar een mapje hoger verplaatst. Hierdoor staat er geen 2x /forum meer in de urls. Mocht je een pagina in je snelkoppelingen of favorieten hebben gezet, en hij werkt niet meer, haal dan 1x /forum uit de link weg.

 

Voorbeeld van dit topic:

Voorheen: http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/forum/sarcoidose/nieuws/1044-aanpassing-forumsoftware

Nu: http://www.wijhebbensarcoidose.nl/forum/sarcoidose/nieuws/1044-aanpassing-forumsoftware

Om dit probleem te tackelen heb ik de zogeheten .htaccess aangepast. Dit betekend dat /forum/forum/ automatisch wordt veranderd in /forum/, zodat ook oude snelkoppelingen nog blijven werken.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Hoi allemaal, Ben ik de enige die er weinig van begrijpt en erg moet wennen aan het forum? Groetjes, Annemiek

 

 

Je bent ongetwijfeld niet de enige hoor. Bovenstaande berichten zet ik neer voor de bezoekers die het interessant vinden.

 

Probeer gewoon je weg op dit nieuwe forum te vinden, mocht je er niet uitkomen of mocht je vragen hebben dan kun je altijd bij Joachim of mij terecht.

Link to comment
Share on other sites

Gisteren voor het eerst het nieuwe forum gezien. Moet er wel aan wennen. Kwam na een heerlijke vakantie op mijn computer en kon mijn vertrouwde berichten niet meer meteen vinden. Maar het is mij toch gelukt. Ik ben wel heel blij met de link van Alex naar de laatste aanpassingen. Nu kan ik meteen weer zien wat er nieuw is.

 

 

 

 

Alex bedankt voor het vele werk wat je er hebt ingestoken.

 

Groetjes, Bernadette

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Bedankt voor je reactie Bernadette. We begrijpen dat het even zoeken is, dat is het soms voor ons ook. Als we handige tips hebben dan delen we deze graag met jullie!

Link to comment
Share on other sites

Hallootjes,

Ik heb jullie al eens eerder gemaild over de inlogproblemen die ik heb, op de ene laptop kom ik er wel in en op de andere niet. Jullie zeiden toen dat het aan de instellingen van de laptop ligt, nja ik ben geen computerkenner dusja het zal wel :-).

Helemaal blij was ik toen ik in januari ineens wel kon inloggen op mijn zoons laptop (1jr oud), waar ik veel gebruik van maak. Tot 8/2, toen ging het ineens niet meer... Nu heb ik maar weer mijn eigen computer aangesloten, bij deze kan ik wel inloggen maar dit (10jr oud) is een zeer traag beessie, dat werkt niet prettig...

Nu wil ik graag tzt zelf een laptop kopen, is er iets waar ik nog op zou moeten letten zodat ik wel op t forum kan?

 

Groetjes Petra

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Hallootjes, Ik heb jullie al eens eerder gemaild over de inlogproblemen die ik heb, op de ene laptop kom ik er wel in en op de andere niet. Jullie zeiden toen dat het aan de instellingen van de laptop ligt, nja ik ben geen computerkenner dusja het zal wel :-). Helemaal blij was ik toen ik in januari ineens wel kon inloggen op mijn zoons laptop (1jr oud), waar ik veel gebruik van maak. Tot 8/2, toen ging het ineens niet meer... Nu heb ik maar weer mijn eigen computer aangesloten, bij deze kan ik wel inloggen maar dit (10jr oud) is een zeer traag beessie, dat werkt niet prettig... Nu wil ik graag tzt zelf een laptop kopen, is er iets waar ik nog op zou moeten letten zodat ik wel op t forum kan? Groetjes Petra

 

 

Hoi Petra,

 

Het verbaasd mij nog steeds dat je niet kunt inloggen op sommige computers. Dit moet haast een lokaal probleem met beveiliging of iets dergelijk zijn. Ons forum is wat technisch vernuft betreft een 'eenvoudige' website, waar elke up-to-date computer gebruik van moet kunnen maken. Je zou eens kunnen proberen om een andere browser te installeren (Internet explorer, Firefox, Google Chrome, Safari), wellicht dat er een foutje in de browser op jouw computer zit.

 

Om concreet terug te komen op jouw vraag, nee, je hoeft nergens op te letten. Dit forum werkt op zowel Apple, Windows, Desktops, Telefoons als tablets. Ik verwacht dan ook niet anders (onder voorbehoud van het door jullie eventueel installeren van beveiligingssoftware) dat het forum op jullie nieuwe computer werkt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Alex,

 

Tja wij snappen het ook niet ;-p. Ik zit ook op het forum van de nvvs en daar heb ik geen inlogproblemen mee. Maar nogmaals, wij zijn geen computerkenners. Ik zal het een keer doorgeven aan iemand die er wel verstand van heeft, kijken of hij er raad mee weet.

Dankjewel in elk geval.

Link to comment
Share on other sites

Wat ikzelf wel heb opgemerkt is dat het inloggen "anders" gaat. Ik kon vroeger "gewoon" inloggen met mijn password programma. Nu moet ik eerst op de site klikken "inloggen" en daarna kan ik pas mijn password programma ( Lastpass) gebruiken. ( password programma is een stukje software dat ww onthoud maar ook kan aanmaken, stukje veiligheid en service).

 

Wellicht dat sommige laptops /PC een systeem cache hiervoor gebruiken en dus steeds de oude inlog gegevens /methode gebruiken waardoor het inloggen niet lukt.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators

Inmiddels is er wederom een update geplaatst ism de forumleverancier en draait het forum nu op de nieuwste versie. Vandaar dat het forum afgelopen weekend af en aan offline was.

 

Daarbij zijn weer een aantal dingen verholpen. Ook in de toekomst zullen wij updates blijven plaatsen. Waar wij met spanning op wachten is de volledige Nederlandse vertaling van het forum. Dit is helaas nog niet 100% rond maar ook daar wordt aan gewerkt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de info, ik kon idd niet inloggen van het weekend en dacht dat ik iets fout had gedaan. Maar gelukkig is het weer verholpen !!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.