Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nicotine tegen Sarcoidose

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

Hoi Bianc..

Nee hoor ik vind niet zo gauw iets zwak.. Maar het viel me op omdat dokter grutters daar heel duidelijk over was.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat stoppen me makkelijk af zou gaan,, eerder moest ik er niet aan denken.. nu in 1x gestopt en soms heel soms heb ik weer zin in een sigaret.. maar begin er niet meer aan.

Sterkte.
    Corina

Comment

Origineel geplaatst door bianc View Post
      Hoi Corina,
      ik ben niet onder behandeling bij een longarts, alleen bij een neuroloog, immunoloog en oogarts.
      En deze zijn ervan op de hoogte dat ik rook. uiteraard zeggen zij mij te stoppen, maar het lukt me gewoon niet. Vooral niet nu ik mijn werk kwijt ben en thuis zit....Ik weet het.....zwak....
      Niks zwak eraan...je moet enkel je perspectief een beetje aan passen...het is meer: "jij zoekt nu een betere baan dat bij je past" en "waar rook is, is vuur en dat rook is even je sigaret dat jou levensvuur geeft".

Wat ik zwak vind is dat werkgevers niet gewoon je werk hebben laten behouden..... dat maak mij echt toch een beetje kwaad.

Wat ik nog ook wilde melden is, dat in mijn familie mijn neef ook longsarco heeft maar die heeft geen last van op het moment en hij rookt.
      Laatst gewijzigd door tremorman; 21-01-2012, 08:19.
      Nu denk ik, ik heb sarcoidose, maar weet jij dat?

Comment

Omdat ik nieuw ben op de site reageer ik nu pas op dit onderwerp.
        12 jaar geleden stopte ik met roken. Ik was 3 maanden gestopt toen bij mij sarcoidose werd vastgesteld.
        Ik raakte mijn baan kwijt en moest rusten. Ik kon ook niets door vermoeidheid. En ik voelde me zooo zielig.
        Dus nu ik niets meer mocht zocht ik troost in sigaretten en begon ik weer met roken. Na een half jaar was ik genezen.
        Je zou anders verwachten maar t was echt niet meer in de longen te zien en ik voelde me weer top.

Sindsdien ben ik niet meer gestopt met roken. Stom, weet ik, want er zijn te veel nadelige gevolgen van bekend. Ik heb nu weer actieve sarco.
        Dus van nicotine wordt t misschien wel minder maar weg gaat t niet volgens mij.

Comment

Dit huidige bericht stamt alweer uit 2008 maar er is inmiddels een aanvullende grotere studie aangekondigd, door dezelfde arts met als aanvulling een team uit de Cleveland Clinic. De initiŰle studie gaf voorzichtig verbetering voor een aantal deelnemers dmv nicotine pleisters.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe over een jaar de resultaten van deze grotere studie zullen zijn. Let op tekst van de link is in het engels.

https://www.news-medical.net/news/20...rcoidosis.aspx
          Never Surrender

Comment

Verwerken...
          X