Ga naar inhoud

Nicotine tegen Sarcoidose


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Een arts van de universiteit van Ohio (USA) heeft 100.000 dollar subsidie gehad om het effect van nicotine op sarcoidose te onderzoeken. Naar schijnt onderdrukt nicotine het immuunsysteem en schade door sarcoidose aan de longen. Hij gaat dit onderzoeken middels nicotinepleisters.

 

Mocht dit onderzoek succesvol zijn dan kan deze behandeling de andere behandelingen vervangen die vervelende bijwerkingen hebben of niet effectief zijn.

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    13

  • okkie

    5

  • Janine

    4

  • brake034

    3

Top Posters In This Topic

Re:Nicotine tegen Sarcoidose

 

Jaaa dat klopt, had ik al eerder gehoord.:)

Dat zou mooi zijn en ook als het dan in het ziekenfonds wordt opgenomen!!! Want die eigen bijdrage is tegenwoordig ook niet mis!!!!:angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Re:Nicotine tegen Sarcoidose

 

Dat is toch bizar!

Waar kan ik er meer over lezen Joachim?

Ik heb nooit gerookt en heb een longziekte en de mensen die roken zijn in dit geval beter af?

Ik begrijp er niks meer van??? :angry:

Link to comment
Share on other sites

Re:Nicotine tegen Sarcoidose

 

Misschien is dat onze gezamenlijke factor?

Misschien zijn alle sarcoïdose patiënten niet-rokers :blink: ???

 

Kijken de artsen daar al jaaaaaaaaaren overheen? :woohoo:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Nicotine tegen Sarcoidose

 

Op de welkom pagina hebben we een Poll gestart ivm het roken. Ben nu toch wel erg benieuwd in hoeverre mensen met de Diagnose Sarco gerookt hebben etc

 

Grtjs,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:Nicotine tegen Sarcoidose

 

:blink: ik heb vroeger wel gerookt, heb mijn stem uitgebracht en zie dat ik niet de enige ben...:huh: B)

Weet dat de longfunctie beter is bij mensen die roken,

geloofde dat niet maar is echt waar! :ohmy: B)

 

Groetjes Okkie:kiss:

Link to comment
Share on other sites

Re:Nicotine tegen Sarcoidose

 

Ienepien schrijft:

Ik heb nooit gerookt en heb een longziekte en de mensen die roken zijn in dit geval beter af?

Ehh, ja, volgens mij is het al jaren bekend dat sarcoidose minder vaak voorkomt onder rokers dan onder niet-rokers.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb die roken-poll blijkbaar over het hoofd gezien?

Ik heb nooit gerookt, maar mijn vader rookte vroeger wel in huis. Totdat ik astma kreeg...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

roken

 

Hallo,

 

Afgelopen maart is bij mij sarcoidose geconstateerd in de acute vorm.

 

Mijn gewrichten en spieren vanaf mijn heupen tot het puntje van mijn tenen wilden niet meer. De rest van mijn gewrichten waren pijnlijk. Deze ellende duurde ongeveer 2 maanden waarna het heel langzaam beter ging. Momenteel heb ik nog gewrichtsklachten, maar die zijn acceptabel. Ik kan gelukkig prima functioneren, al zijn daar spelregels aan verbonden...

 

Nu heb ik gelukkig nooit sarcoidose in mijn longen gekregen en ik ben sinds afgelopen september gestopt met roken...

Dus in de periode dat sarcoidose werd geconstateerd rookte ik nog. Ik rookte niet overdreven, ongeveer 8 tot 10 sigaretten per dag. Mijn longfunctiemeting was prima en de longfoto's waren goed.

 

Dus mocht aangetoond worden dat nicotine invloed heeft op sarcoidose, kan ik dat goed geloven...

 

JdeG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

moeilijk hoor!!!!

 

Heeft je pa dit al niet geprobeerd dan Marietje, die nicotinepleisters zijn al heel lang hoor en ook de kauwgom en accupunctuur :)

Maar al die hulpmiddelen helpen niet als de roker niet zelf persé wil stoppen. :dizzy: :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Ik heb gerookt als een ketter, in 2003 na een hartinfarct gestopt van de ene op de andere dag samen met mijn man.

Ik denk dat degene die rookt zelf moet beslissen om te stoppen en dat je boven een knop in je hersenpan moet omzetten.

Iedereen kan wel willen dat je stopt, maar degene die rookt zal het moeten doen.

 

Groetjes Nel:closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik ben net aangemeld hier en sta te kijken van dit bericht, wat ik wel jammer vind is dat er nog geen uitslagen van de testen zijn:crying:

Ik zal me nog wel even straks voorstellen in de goede sectie.

Maar wil wel hier kwijt dat ik lang geleden op een bijeenkomst van de sarcoidose vereniging kwam en heel raar stond te kijken dat in de pauze er toch veel even gingen roken:confused1:

iets dat ik zelf al tijden niet meer doe, en dat gaat terug naar de jaren eind 80, begin 90 dat ik zelf niet meer rook.

Nu ben ik al jaren op een redelijk stabiel vlak met longinhoud en heb een partner die in huis rookt, en vraag me af of ik niet stabiel dus ben gebleven ivm het meeroken:blush:

Vind dit een apart verhaal van nicotine en sarcoidose:huh:

 

Hoop nog hier een keer een testresultaat te zien.

 

Gr Albert

Link to comment
Share on other sites

zullen we met z'n allen gaan roken en kijken of het over gaat?

 

Tjongejonge, hier sta ik wel van te kijken! Heb al jarenlang (ook voor sarco) veel last van rokers, omdat ik er koppijn van krijg. Enige contact met rokers was op een zangkoor, waar ze in de pauze als een idioot rookten. Enkele maanden nadat ik daarbij weg ben gegaan met de reden dat ik daar zoveel last van had, kreeg ik sarco........

Heb als puber enkele jaren zeer stevig gerookt, daarna verwaarloosbaar, nog geen pakje per jaar! Zou dat het buiten houden???

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik weet nog steeds niet of het onderzoek al iets opgeleverd is. Volgens mij stopt het in juli 2009. Hopelijk krijgen we via via te horen wat het heeft opgeleverd. Ben ook erg benieuwd!

 

Grtn,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Bij mij was de sarco jarenlang rustig en toen ben ik 2,5 jaar geleden gestopt met roken ( ik rookte niet veel) maar nu was mijn ACE in januari ineens van 40 naar 62 gestegen............. moet ik toch maar weer gaan roken????

Eind april laat ik mijn bloed weer prikken om te kijken hoe het met de ACE is.

 

gr Marjon.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik geloof dat het onderzoek in Juli 2009 is afgelopen. Tegen die tijd zullen we wel iets horen.

Link to comment
Share on other sites

Was toevallig bij mijn longarts en die lachtte toen ik het over nicotine en sarcoidose had en wuifde het een beetje weg van "ik geloof er niets van":biggrin:, zelf vind ik het ook een apart iets, kan me het in ieder geval niet voorstellen, maar wacht graag de resultaten af.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Administrators

Wederom wat nieuws over dit onderzoek. Het onderzoek laten ze doorlopen tm december 2010. Ik heb begrepen dat ze nog vrijwilligers zoeken die deel willen nemen aan het onderzoek.

 

Via de volgende link kunnen jullie de preciese details lezen (LET OP in het engels)

 

http://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00701207?term=Sarcoidosis&rank=20

 

Grtn,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

pffff, ik heb zo'n zin in 'n sigaret....

 

Nou, misschien willen ze mij wel als vrijwilliger. Maar ik ga niet aan de pleister, dan steek ik lekker weer 'n peuk op! :lol:

:mad: Potverdorie, ben ik met zoooooooooo veel moeite gestopt met roken, zul je nou zien dat het eigenlijk goed voor me was?????

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.