Ga naar inhoud

Sarcoïdose patiënten gezocht voor Leidse studie naar nieuw pijngeneesmiddel ARA 290


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Op verzoek van dr. van Velzen en het LUMC onderstaand bericht. Een beroep op ons allemaal om een steentje bij te dragen :)

 

----------------------------

Wij zoeken patiënten met sarcoïdose en neuropathische pijn (als gevolg van dunne vezel neuropathie) die mee willen doen aan de DOSARA studie in het LUMC (Leiden).

 

In deze studie wordt het geneesmiddel ARA 290 of placebo toegediend bij sarcoïdose patiënten met neuropathische pijn. Het middel is bedoeld om de pijn te verminderen en de symptomen van neuropathie tegen te gaan. Het middel dient u zichzelf thuis toe door middel van onderhuidse prikjes (vergelijkbaar met insuline injecties). ARA 290 kent op het moment geen duidelijke bijwerkingen.

 

Er worden tijdens de studie verschillende testen afgenomen waaronder: bloedafname, hartfilmpjes, ogenfotos, huidbiopten, gevoelstestjes, en vragenlijsten over uw gezondheid en uw pijn. De behandeling duurt 1 maand en daarna volgen we u nog 3 maanden. We verwachten u 5 keer in het ziekenhuis in Leiden. Voor deelname aan dit onderzoek ontvangt u uw reiskosten en een kleine vergoeding.

 

Om mee te kunnen doen, moet u aan een aantal criteria voldoen, die de onderzoekers met u in verder detail kunnen bespreken. In het kort de belangrijkste criteria: bekende diagnose sarcoïdose, bekende diagnose dunne vezel neuropathie, dagelijkse gemiddelde pijnscore van 4 of hoger (op een schaal van 0-10, en ondanks evt medicatie), 18-70 jaar oud, BMI < 40, geen kanker in het verleden, geen ernstige allergieën, geen gebruik van EPO of TNFa remmers (zoals Remicade of Humira), geen probleem met het toedienen van injecties.

Bewerkt door Joachim
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beste mensen, ik heb voor de 2e keer meegedaan. De eerste keer had ik placebo. Wat ik nu gehad heb weet ik nog niet,maar ik voelde me GOED!!!

Ze zoeken nog steeds proefpersonen dus.......

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • Administrators

Inmiddels heeft de ARA290 studie voldoende deelnemers. Aanmelden is niet meer mogelijk. De onderzoekers bedanken allen die zich hebben aangemeld.

Bewerkt door Joachim
Link to comment
Share on other sites

  • Joachim unpinned this onderwerp

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.