Ga naar inhoud

sarcoidose op TV


Arie

Recommended Posts

Donderdag 8 mei was er een interview met Mark Westfa, sarcoidose patiënt, op de digitale TV zender Family7. Hierbij de link naar het betreffende gesprek (onbewerkt)

Link to comment
Share on other sites

Hier wordt ik wel een beetje triest van....

Ben ik dan zo'n watje dat ik helemaal niets meer kan.

 

Deze man met al zijn klachten is blijkbaar nog in staat om 80 uur te werken. Dit is voor een gezond mens al druk.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Annabelle,

 

ik had precies dezelfde reactie. Mijn man is gezond en die zou 80 uur werken echt niet jaar in jaar uit vol kunnen houden. Ik kan begrijpen dat je als je pas ziek bent, nog zo hard kunt werken. Maar je lichaam fluit je toch al snel terug. Houd je toch niet vol.

 

Annabelle, je bent echt geen watje. Deze uitzending laat iemand zien die niet de werkelijkheid toont voor iemand die sarco of een andere ziekte heeft. Hij vertelde ook dat de artsen hadden gezegd dat hij er niets aan zijn vermoeidheid te doen was, wat wel klopt, dus dat hij maar gewoon door moest gaan. Volgens mij vertellen dat de artsen net dat je wel moet luisteren naar je lichaam.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik vind het ook een beetje een overdone verhaal, waardoor mensen die de ziekte niet kennen al snel denken " het valt toch allemaal wel mee " ,maar het moet gezegd worden elke sarco patiënt is uniek.

Link to comment
Share on other sites

ik heb dit filmpje ook bekeken, en het is een hele bijzondere manier waarop hij vertelt wat hij doet in een week. Het klinkt mij een beetje als ontkenning in de oren, zo van 'kijk mij eens nog heel veel doen'. Maar hij noemt bijv. dat hij 5 dagen werkt van 8 uur per dag, en daarnaast heeft hij 'fulltime' zijn gezin', en die uren telt hij ook mee. Dus als hij op de bank moe zit te wezen, met zijn gezin om zich heen, telt hij die uren als 'werk'. Ook zijn hobby dingen telt hij als werk, dus een half uur gitaar spelen = werk. Ik vraag me zelfs af, of hij zelf wel doorheeft, dat anderen dat vreemd in de oren klinkt. Je ziet dat ook aan de reacties van die twee andere mensen op de bank, die hebben de wenkbrauwen zo ongeveer tegen het plafond aanhangen na het horen van dat verhaal. En die ene, gezond persoon, zegt duidelijk dat hij geen 80 uur per week kan werken voor langere tijd na elkaar. Maar dat is dus ook niet hetzelfde als de '80 uren werken' zoals de geïnterviewde persoon met sarcoïdose het invult!

 

Als ik het op zijn manier tel, heb ik ook heeeeel veel werkuren in een week. Onze kinderen zijn namelijk vrij veel uren thuis, terwijl ik bijv. op de bank zit. Tel uit je winst haha.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.