Ga naar inhoud

Nieuwe studie ondersteunt theorie dat bacteriën Sarcoïdose veroorzaken


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Onderzoekers uit Japan hebben in een nieuwe gepubliceerde studie (juli 2017) ontdekt, dat de Propionibacterium acnes bacterie in grote mate (63%) werd gevonden in weefsel van deelnemers waarbij Sarcoïdose in het hart werd gediagnoseerd.

 

In het verleden zijn er vaker aanwijzingen gevonden dat bacteriën een rol spelen bij de mogelijke oorzaak van Sarcoïdose. Het bijzondere echter aan deze studie is dat er in het menselijk hart, normaliter geen bacteriën worden aangetroffen zoals dit vaak in Lymfe en Longen wel het geval is.

 

De onderzoekers stellen nu dat het mogelijk is dat ook andere bacteriën worden aangetroffen in de onderzochte weefsels, waar niet de Propionibacterium acnes is aangetroffen.

 

Al met al een hele bijzondere ontdekking en een die wederom hoop geeft aan alle Sarkies in de wereld.

 

Voor het gehele onderzoek (in engels) zie deze link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28686683

 

Met gezonde groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

En dat zou wel eens precies de reden kunnen zijn waarom er zoveel goede resultaten worden geboekt met het gebruik van biologicals en biosimilars bij sarco patiënten. Ik krijg vandaag mijn 3e Inflectra infuus; ik hoop dat de resultaten bij mij ook de positieve kant opgaan.

 

Groet Rob

Link to comment
Share on other sites

Dank [uSER=3]Joachim[/uSER]! All went well... Ik hoop dat het zo blijft gaan als nu (al is een halve dag lang...).

Goed weekend!

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.