Ga naar inhoud

Dr Drent,in Ede.


renate

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik hoorde vandaar van mijn moeder dat haar collega in de krant had gelezen dat Dr Drent in Ede in het ziekenhuis gaat werken.

En dat zij daar dus nieuwe patienten gaat aannemen met uiteraard sarcoidose.

Heeft iemand hier ook iets over gehoord?

Het is voor mij super dichtbij,ik wil alleen nu natuurlijk eerst maar eens nieuwegein afwachten daar ben ik nu net met alle onderzoeken begonnen.

En dan ook nog gewoon bij mijn eigen longarts dat word te gek natuurlijk.

Ik weet ook niet of Nieuwegein met haar samenwerkt of zo,zal het daar toch eens vragen.

Maar ben dus eigenlijk benieuwd of er meer mensen hiervan hebben gehoord,ik heb het namelijk niet zelf in de krant gelezen.

Groetjes Renate,

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

ik ben eens gaan googlen en kwam dit tegen.

 

2-01-2012 Afscheid Prof. dr. Marjolein Drent als longarts in het azM

Op 12 januari heeft professor Marjolein Drent na bijna 18 jaar afscheid genomen als longarts in het azM. De afscheidsreceptie was drukbezocht door patiënten uit het hele land en personeel van het azM, waar ze nauw mee heeft samengewerkt.

Ze blijft als hoogleraar Interstitiële Longziekten verbonden aan het Maastricht UMC+.

 

Waar ze naar toe gaat, staat er niet bij.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bernadette, Renate

 

Als je Dr. Drent en Ede in drukt bij google kom je gelijk dingen tegen.

 

Staat bijvoorbeeld dit tussen.

 

Hoogleraar longgeneeskunde in Ziekenhuis Gelderse Vallei 02-04-2012 10:26

 

EDE - Met de komst van prof. dr. Marjolein Drent krijgt Ziekenhuis Gelderse Vallei een belangrijke nieuwe deskundigheid in huis. Marjolein Drent was tot voor kort werkzaam in het academisch ziekenhuis in Maastricht als hoogleraar interstitiële longziekten (ild). Voor deze specifieke patiëntengroep zal zij als adviseur, consulent en coach fungeren voor collega longartsen uit heel Nederland. Vanaf 2 april zal de hoogleraar longgeneeskunde gemiddeld twee dagen per week in Ede werken.

 

De vakgroep longgeneeskunde spreekt van een 'collegiale aanwinst' en de Raad van Bestuur is 'zeer verheugd met haar grote deskundigheid voor een belangrijke groep patiënten.'

 

Sarcoïdose is een aandoening van het afweersysteem. Sarcoïdosepatiënten hebben vaak last van moeheid, hoesten en kortademigheid. Zij kunnen ook allerlei andere klachten hebben die niet direct iets met de longen te maken hebben, zoals oogontstekingen en gewrichtsklachten. Het is een aandoening die bij relatief jonge mensen voorkomt en daardoor ook veel sociale problemen tot gevolg kan hebben. De oorzaak is nog steeds niet bekend, maar wel is bekend dat aanleg en blootstelling aan bepaalde stoffen een rol kunnen spelen. De begeleiding en behandeling is vaak complex en dient multidisciplinair te geschieden. Dankzij de internationale contacten van prof. Drent is dat vaak grenzen overschrijdend. Juist op dit terrein heeft de nieuwe longarts haar expertise.

 

 

Consulent

 

Indien er behoefte is aan aanvullende begeleiding kunnen longpatiënten met een interstitiële of wel diffuse longaandoening door hun longarts worden aangemeld voor het spreekuur van prof. Drent op de polikliniek longgeneeskunde in Ede. Dit zijn zogenoemde tertiaire verwijzingen, en gaan niet zoals gewoonlijk via de huisarts. Gewone verwijzingen voor longziekten verlopen via de huisarts naar het huidige team van vijf Edese longartsen. En dat blijft ook zo.

 

 

Hoogleraar

 

Marjolein Drent (56) is geboren en getogen in Bennekom. Zij werkte eerst enkele jaren als fysiotherapeut o.a. in ziekenhuis Rijnstate in Arnhem. Na haar studie geneeskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen, startte zij in 1988 de opleiding tot internist en later longarts. Zij promoveerde in 1993 aan de Erasmus Universiteit. Zij was de laatste 18 jaar werkzaam in het academisch ziekenhuis in Maastricht. Marjolein Drent staat internationaal bekend om haar expertise op het gebied van sarcoïdose en andere ilds. In 2005 werd zij benoemd tot hoogleraar. Haar oratie was getiteld: 'adembenemende contacten…' In januari werd zij in de categorie longziekten verkozen tot Mednet Toparts van 2011 door collega longartsen.

 

Gr, Dennis

Link to comment
Share on other sites

Dat is goed nieuws zeg.. Dokter Grutters werkte nauw samen met haar dus zal dat zo blijven.. Een goede vooruitgang denk ik,.!!!

Link to comment
Share on other sites

Hoi dennis,

Hartelijk dank voor deze duidelijke bevestiging,super dit te horen.

Moet a.s.vrijdag naar Nieuwegein voor de petscan en bij de longarts langs,ik ga gelijk eens vragen of het niet verstandig is om een bij haar langs te gaan.

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide aanvulling.

Groetjes Renate,

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.