Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voedsel die ontstekingen kunnen veroorzaken of bevorderen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

Hi maddy ik vroeg mezelf af hoe het nu met je gaat en je dieet?
    Never Surrender

Comment

Hoi Joachim,

Het dieet gaat heel goed, zoveel mogelijk producten aan eten die ontstekingen tegen gaan,
      het is het proberen waard he.
      Heb ook gevoel dat ik meer energie heb dit misschien in combinatie met de Vit B12 injecties die ik nu 1 jaar haal.

Alleen de pijn is ondraaglijk, a.s. donderdag weer naar ziekenhuis voor evt. hormoonmedicatie waar ik tegenop zie.

gr.Maddy

Comment

Hallo maddizon,
        Eigenlijk ben ik met bijna hetzelfde bezig ( 'alkalisch' eten, veel rauwe groeten ed ). Nu 3 maanden bezig,
        Laatste rontgenfoto van mijn longen zag er het beste uit sinds een jaar en de spirometrie ook een record van 89 %.
        Zit nog wel aan de cortisonen maar hoop afgebouwd te zijn in november, 't is niet weg de sarco, dat voel ik maar het maakt wel een verschil met dit eten..
        groetjes

Comment

Amadeeke, je zegt dat je ook aan de cortisonen zit. Dan kun je toch niet zeggen dat dit effect door het eten veroorzaakt wordt? Een effect (gevolg -> oorzaak) kun je alleen maar meten, op het moment dat je andere veroorzakers uitsluit. Van cortisonen is bewezen dat ze effect hebben op de ellende die sarco´dose veroorzaakt, van verschillende diŰten helaas nog niet.

Overigens vind ik het super dat het wat beter met je gaat, laat dat voorop staan!!
          groetjes

Comment

Hey Hermione,

Ik weet het , Ik ben zelf voorzichtig positief, De cortis dempen allen de ziekte. Vorige keer ben ik tot cortisonen afgebouwd 4 mg, maar ik voelde de sarco al een tijdje terug opkomen, dus terug van voor af aan. Nu sta ik terug op 6 mg en mijn onderzoek 3 weken geleden was nog nooit zo goed geweest. Vanaf ik mijn voeding sterk veranderde voelde ik me een stuk beter. minder last van de cortibijwerkingen, meer energie. Kortademigheid en steken in rechterzij nog wel maar das misschien blijvend door beschadeging. Ik zal het pas weten als ik een paar maanden op 0 mg sta..
            En dan blijft de discussie nog, wat heeft nu geholpen. De corti of de voeding. Groetjes.

Comment

Verwerken...
            X