Ga naar inhoud

dieet


engelbert.jan

Recommended Posts

Het is niet nodig om een dieet te volgen als je sarco hebt.

Ik denk dat voedsel wel invloed kan hebben maar niemand weet volgens mij precies welke invloed.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators

Onder het kopje 'nieuws' heb ik een nieuwe link geplaatst naar nieuw onderzoek ivm verzadigde vetten en vermoeidheid. De vraag is dan natuurlijk welk voedingspatroon voor Sarkies het beste is.

 

Wat denken jullie?

Link to comment
Share on other sites

Dat is een lastige vraag! Er is een onderzoek geweest, waarbij aangetoond is dat de werking van methotrexaat beter is als je juist vetrijk eet. Dat doe ik op het moment, en het lijkt echt verschil te maken dan toen ik dat nog niet deed. Ook is de hoeveelheid cafeïne van belang als je mtx slikt, minder koffie is beter voor de werking. Dit staat o.a. ook in de bijsluiter.

 

Verder vraag ik me al een half jaar af, waar je nou goed aan doet op het moment dat je een auto-immuunziekte hebt, waarbij je afweer op hol geslagen. Gezond eten klinkt mij in de oren als 'boost je afweer de hoogte in'. Is het dan wel verstandig om gezond te eten? Ik heb de 5 jaar voor ik een diagnose had, heel gezond gegeten, en ik werd alleen maar zieker en zieker, tot aan een rolstoel aan toe.

Ik weet het dus niet, waar je nou echt goed aan doet. Zeker als je geen medicijnen slikt, die je afweer omlaag halen.

 

Het enige wat ik wel zeker weet, is dat mensen met sarcoïdose op moeten letten met vitamine D. Daar is genoeg over te lezen, o.a. geschreven door dr. Drent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik denk dat gezond eten gewoon voor zieke en gezonde mensen het beste is. Het is bewezen dat voeding veel nare ziekten voorkomt. Ik moet G'd verhoedde niet aandenken dat ik juist door mijn lage afweer onderworpen wordt aan andere ziekten.

 

Omdat we zo ziek zijn, denk ik dat het beste is dat we voor de rest van het lichaam dat nog gezond is en functioneert heel zuinig moeten zijn en goede voeding en zo mogelijk genoeg beweging draagt daar veel bij toe. Dat is een wetenschap.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.