Ga naar inhoud

koolhydraatarm dieet


Jadevt

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Door een aantal positieve verhalen over verbeteringen door koolhydraatarm dieet ga ik er morgen zelf aan beginnen.

Eerste streven is een maand zonder slechte koolhydraten en minimale goede koolhydraten.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link to comment
Share on other sites

Ja ik. Ik heb dat dieet enkele jaren geleden ontwikkeld doordat ik DVN in de maag heb. Door de MLD-arts is dit bevestigd dat dit een goede stap was en ik moet zeggen, ik ben veel minder misselijk!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

ik zit nu zo'n 8 weken op dit dieet. Ik eet maximaal 50Gr koolhydraten per dag.

 

Doel van dit dieet is om ketose te geraken. in deze toestand verbrand je lichaam vetten voor zijn energie huishouding, in plaats van suikers. Deze overschakeling kan een aantal weken duren.

In mijn optiek een absolute must om te lezen over dit onderwerp is het boek : the grain brain. geschreven door neuroloog Dr Mutter. Hierin wordt precies het hoe of wat van een dergelijk dieet beschreven.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Minder koolhydraten betekent in mijn geval afvallen terwijl ik al broodmager ben! Dus ik vind het niet een geweldig plan! Iedereen denkt dat iets kan helpen maar de oorzaak voor het ontstaan van sarcodiose is onbekend, dus ik zie het nut niet van zelf gaan dokteren. Voor hetzelfde geld is het een genetische afwijking.

Bewerkt door abrahammulder
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik tel geen koolhydraten, maar eet ze zo min mogelijk met een eiwitrijk dieet. Zo eet ik maar een keer per week brood en ipv brood eet ik of matszes of müsli met Alproyoghurt. Avondeten ipv aardappelen, rijst of pasta enorm veel groente en salades met of zonder kip of vis. In de ochtend en middag een gekookt ei bij de musli. In de avond eet ik een halve banaan en nog wat fruit. Ik slik als aanvulling vezeltabletten. Ik eet zeer gevarieerd.

 

Mijn bloeduitslagen zijn buiten de Sarco uitstekend.

Link to comment
Share on other sites

ik wil ook gaan beginnen met eiwitrijk dieet en ben alles aan lezen, zijn de vezeltabletten echt nodig ?

 

heb je nog een tip van een goede site of boek voor recepten ?

 

gr maddy

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

heb 7 weken streng eiwitrijk dieet gevolgd, resultaat 5 kg lichter, maar lichaam is nu zo slap dat ik het niet langer aandurf

dus ga langzaam terug weer met combinatie van dit dieet en normaal gezond eten

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.