Ga naar inhoud

Sporten, koolhydraatarm eten


Lissy

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Het gaat allemaal niet zo goed.

Na 3 jaar prednison geslikt te hebben was ik er eindeljk van af! Tot na men zwangerschap.. gaat het allemaal weer achteruit en moest ik starten met MTX en ook weer prednison.

Nu was/ben ik fanatiek aan het sporten en bezig met koolhydraatarm eten.

Zijn er mensen met ervaringen hier? Is dit wel verstandig? Sporten blijf ik zoiezo intensief doen voor zover mogelijk omdat ik hiermee men longen zo optimaal mogelijk kan krijgen. Maar echt dieten??

Let me know!

Link to comment
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar de reacties, ben nl ook flink war kilo's aangekomen, en hoewel iedereen zegt dat het niet zo belangrijk is vindt ik het toch vervelend, al is her maar dat ik het toch moet meesjouwen....

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet of het slim is om zo fanatiek een dieet te volgen. Je lichaam is al zo hard aan het vechten door je ziekte, zwangerschap en fanatiek sporten.Als je dan ook nog weinig voeding binnen krijgt, krijg je misschien weer andere problemen erbij. Ik zou het met behulp van een diëtiste gaan doen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Administrators

Koolhydraat arm eten doe je dat om af te vallen? Wat je vaker ziet is dat Sarkies heel gezond eten (af en toe snoepen). Wel top dat je blijft sporten, dat is echt aan te raden. Hoe gaat het nu met je?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hoi Lissy,

 

Ik heb heel lang (ruim 1 jaar) een Koolydraat dieet gevolg, weliswaar voordat ik Sarco had of voordat ik wist dat ik het had..? Er zijn best wat positieve dingen over bekend, denk maar aan het ketogeen dieet wat veel voorgeschreven wordt bij mensen die epilepsie hebben.

 

Bij mij nam de energie enorm toe voor mij en dat voelde fantastisch, viel lekker af en sporten daarbij ging ook veel makkelijker. Ik had me echt goed ingelezen vooraf en vooral heel veel water drinken in een cruciaal dingetje, omdat de nieren het zoveel zwaarder hebben om alle eiwitten te verwerken. Achteraf gezien had ik dat nooit zonder hulp moeten doen, toen ik weer iets met koolhydraten ging eten, was ik in no time weer op mijn oude gewicht. Als ik dat ooit weer zou doen, zou ik zeker een begeleiding erbij zoeken.

 

Lekker hoor dat je fanatiek kan sporten, hoop dat zelf ook weer te kunnen gaan doen, mis het zo..

 

Gr. Mandy

 

 

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.