Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Willem

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Voorstellen Willem

Hoi allemaal,

Een aantal maanden geleden heeft mijn arts bij mij (niet-chronische) longsarco´dose vastgesteld.

Hoewel het steeds beter gaat, heb ik medicijnen tegen gewrichtspijn.

Ik zou graag willen weten of onderstaande activiteiten een positieve (danwel negatieve) uitwerking op mijn diagnose hebben:

- saunabezoek
    - massage
    - joggen/lichte fitness
    - yoga
    - zwemmen

Ik vraag dit omdat er weinig informatie over te vinden is.

Heb je ervaring hiermee of advies, ik hoor het graag!

Groetjes, Willem

Welkom Willem :) en fijn om te horen dat het steeds beter gaat. in antwoord op je vragen die ik heb ervaren (ook longsarco);

- Sauna: Proberen en kijken hoe het gaat. Zelf kan ik niet tegen de hete stoombaden of de hoger dan 80 celcius baden

- Massage: Perfect en erg prettig omdat je spieren hiermee los komen te zitten

- Joggen/Lichte fittness: Joggen is voor mij niet mogelijk. Lichte fitness mag ik niet vanwege het Marshall Protocol waarbij sport wordt afgeraden.

- Yoga: Nog nooit geprobeerd.

- Zwemmen: Vanwege mijn gezondheid te intensief.

Ik hoop dat zo je vragen beantwoord zijn en zijn er meer dan horen wij dit graag. Moet je vaak op controle?

Groet,

Joachim
    Never Surrender

Comment

Hoi Willem,

zolang je niet extra veel last hebt van je lichaam, mag je volgens mij echte wel joggen/lichte fitness doen. Dit geldt ook voor zwemmen. Heb nog nooit gehoord dat sporten slecht is als je sarco hebt. Alleen zul je zelf wel ontdekken dat je je oude niveau niet kunt behouden. Sporten is net heel goed. Niet alleen voor je conditie, maar ook voor je spierkracht.

Ik word al jaren begeleid door een fysio. Moet er alles aan doen om mijn spierkracht en conditie te behouden. Als ik dat niet had gedaan, had ik nu echt niets meer gekund.

Blijf wel goed luisteren naar je lichaam.

Groetjes, Bernadette

Comment

Hoi Willem,

Het belangrijkste is denk ik, luister naar je lichaam.
        Ik denk dat elke vorm van beweging goed is zolang je er geen last van hebt/krijgt.
        Het is een kwestie van uitproberen.

Groetjes, S'jack.
        Blijf jezelf er zijn al genoeg anderen

Comment

Verwerken...
        X