Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Bernadette 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• De sonde is er alweer uit. Ik werd de laatste dagen steeds zieker. Gisteren een foto laten maken. Hij bleek in de maag te ziten ipv twaalfvingerigedarm . Moest er meteen uit. Heb er helemaal genoeg van. Weet niet of ik hem nog terug wil. Op dit moment dus echt niet.

Comment

• He wat naar. Zeker dat dan de sonde verkeerd bleek te zitten. Dat geeft niet veel vertrouwen voor een mogelijke nieuwe. Nu eerst maar bijkomen van dit gebeuren. En ik las dat je graag zingt, dan is zo een sonde helemaal een naar ding!

Comment

• Klinkt allemaal erg vervelend. Ik hoop dat het ondertussen weer wat beter gaat.
        Het zit je allemaal niet mee.

Heel veel beterschap!!

Comment

• De sonde blijft eruit. Volgens mij heeft mijn dvn hem er zelf uit willen duwen. Zaterdag had ik hoge koorts. Bleek een crp te hebben van 87. Zou ergens een lichte ontsteking hebben. Niemand wist waar. Ik denk dat die ontsteking achter de slang in mijn keel heeft gezeten. Zag ik gisteren nog een ontsteking zitten.

Vandaag weer met gemberthee begonnen. Sindsdien gaat het een beetje beter. En dan vooral met het zuur in mijn mond.

Ben nu naast mijn gewone bijvoeding ook begonnen met fontamalt. In elke warme drank een schepje geeft wat calorieŽn extra.

Comment

• Hoi allemaal,

alweer een aantal weken zonder sonde. Mijn gewicht is jammer genoeg nog niet omhoog gegaan. Wel heb ik door de sonde een schimmelinfectie over gehouden in mijn keel. De virusinfectie die ik had tijdens mijn sondevoeding, was dus deze infectie. Hij kwam tevoorschijn nadat de sonde eruit was. Het leek de eerste weken net of mijn slang nog in mijn keel zat. Verder geen aandacht aan besteed. Een paar dagen geleden viel het mij ineens op dat ik wel een erge witte tong had. Vandaag dus naar de huisarts. Spruw in mijn keel. Voor drie weken medicijnen. Goed balen. Het kan wel zijn dat deze medicijnen ook iets doen aan de ontsteking in mijn slokdarm. Daar gaan we dan maar voor.

Ik heb van de huisarts ook een verwijzing gekregen voor de maag darm en lever arts in mijn eigen ziekenhuis. Nieuwegein was zo slecht bevallen, dat ik met veel vragen was blijven zitten. Heb nu een mdl arts gevonden die al een patiŽnt heeft met dvn in het maag-darmkanaal. Wachttijd is nu maar 42 dagen. Nog lang, maar sneller dan in Nwg.

Ik ben ook gestopt met mijn gemberthee, gembercapsules en fontamalt. Ik kreeg steeds meer last van zuur en een rare smaak in mijn mond. Nu ik met die dingen ben gestopt, zijn de klachten ook veel minder. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn klachten van mijn spruw kwamen. Als ik daarvan genezen ben, kan ik het nog eens gaan proberen. Probeer nu overdag wat meer bijvoeding te nemen. Heb daar wel andere dingen voor moeten laten staan.

Groetjes, Bernadette

Comment

• Hallo Bernadette,
              Hoe is het nu met jou en je niet-sonde? Is alles weer een beetje rustig en kun je weer een beetje normaal eten? Gezien jouw ' mazzel ' zal ook dit niet zonder slag of stoot gaan...?
              Ik moet zeggen...ik denk dat jij veel te verstouwen krijgt op medisch gebied, zelf en ook binnen je gezin, maar je lijkt toch altijd positief en opgewekt te blijven. Goed hoor!! Wat dat aangaat probeer ik jouw voorbeeld te volgen, maar oh wat is dat in mijn hoofd soms moeilijk....
              Dat zal bij jou denk ik ook niet altijd meevallen??
              Toch denk ik dat positief denken en doen wel helpt om nog de leuke en mooie momenten te blijven zien en voelen. Respect voor jou hoor!!
              Groetjes Astrid

Comment

• Hoi Astrid,

wat leuk om op zo'n zonnige dag met zo'n bericht te beginnen. Maakt mijn dag nog beter. Astrid bedankt.

Klopt allemaal wat je schrijft. Eerst die sonde en nu daardoor de schimmelinfectie. Maar die gaat over.

Het aankomen lukt niet. Eten is een moetje geworden. Sommige dingen vind ik niet meer lekker. De dingen die er nog goed in gaan, zijn te gezond.

Maar gelukkig kan ik nog steeds genieten. Genieten van het zonnetje en dit heerlijk weer. Zegt niet iedereen. Ik weet het. Maar dit is mijn weer. Ik ga er nu ook op uit met mijn scoot. Kan niet beter. En ook ik heb regelmatig momenten waarop ik baal van mijn lichaam. Een lichaam wat mij steeds meer in de steek laat. Ga dan even denken aan leuke dingen en ga dan weer door. Kan er toch niets aan veranderen.

Astrid hoop dat ook jij kunt genieten van de kleine dingen die ons leven toch nog brengt. Ga ervoor meid.

Groetjes, Bernadette

Comment

• Goedemorgen Bernadette en alle anderen natuurlijk,
                  Grappig, ik ben ook dol op de zon en het maakt mijn dag altijd iets beter als hij schijnt.
                  Ben in Juni bijna drie weken in KroatiŽ geweest, volop zon en zee en heb daar ook genoten!
                  Net als jij probeer ik te genieten van de kleine dingen en niet te veel stil te staan bij alle lichamelijke ongemakken, het helpt mij prima om ht leven leuk ťn gezellig te houden, ook voor mijn omgeving. Zeuren mag soms best, maar zelf denk ik dat het niet helpt ťn je wordt er geen leuker mens van?!
                  6 September moet ik naar het UWV voor de keuring. Op de lijst met medicijnen en ziektes die ik moest invullen had ik niet eens genoeg vakjes... Hoop dat de arts zich heeft ingelezen anders praat ik tegen een muur??
                  Vandaag weer een mooie dag dus....geniet!!
                  Groet Astrid

Comment

• Hoi Astrid,

Wat leuk om jouw reacties elke keer weer te lezen. Ik zou ze geschreven kunnen hebben. Ook zo heerlijk positief. Jij probeert ook van het leven te genieten ondanks al je ongemakken. Schitterend. Ga zo door. Probeer ik ook.

Groetjes, Bernadette

Comment

• Hoi allemaal, 7 maanden geleden werd ik door gestuurd naar de mdl arts. Vandaag eindelijk te horen gekregen dat mijn maag niet goed werkt. vast voedsel blijft te lang in mijn maag. Vloeibaar voedsel gaat beter. Donderdag weer terug naar de diŽtiste, nu in het mmc. Zij moet mij gaan helpen bij mijn nieuw eetpatroon. Groetjes

Comment

• Bernadette wat ontzettend fijn dat er verduidelijking is gekomen voor je. Hoe was het bij de DiŽtiste?
                        Never Surrender

Comment

• Vanochtend weer mijn mdl arts een bezoekje gebracht. Wat ben ik toch blij met die arts. Kan gewoon niet beter. Ik was zijn eerste patiŽnt en kon een kwartier voor tijd al naar binnen. Hij had alle tijd voor mij. Echt een aanrader als je in de buurt van Eindhoven woont.

Vorige week ben ik met mijn dieet begonnen. Dat viel erg tegen. Ik kon ineens ook geen melk meer hebben. Viel in een aantal dagen bijna een kilo af en ga zo maar door. Mijn mond ging steeds meer branden, tong en gehemelte wit. Zuur en nog eens zuur. In een woord geen grote K.

Mijn mdl arts wilde mij dus vandaag extra zien. Ik heb fluconazol gekregen voor mijn schimmelinfectie. Een antibiotica voor 10 dagen. Verder met spoed naar de kno arts en mdl verpleegkundige. Zij moet mij gaan uitleggen hoe een peg sonde werkt. Want als het aan hem ligt begin ik daar meteen mee. Ik mag dan gewoon blijven eten. Maar het moeten gaat er dan vanaf. Zelf ben ik nog niet helemaal klaar voor deze grote stap. Wanneer wel weet ik niet. Ver ben ik er niet meer vanaf. Dat weet ik zelf wel.

Ik blijf onder begeleiding van de dietiste in Nieuwegein omdat ik daar meer uren krijg dan in het MMC. Mijn mdl arts gaat wel kijken of hij dat 2de lijns ook voor hier kan laten gelden.

Ik houd de moed er maar weer steeds in. Valt niet altijd mee. Elke keer als ik iets wil eten moet ik kijken of dat wel verantwoord is op dat moment. Zelfs bij een kop koffie geldt dat. Heb ik die gehad, dan kan ik de eerste uren geen extra voeding nemen. Ook koffie blijft heel lang hangen. Ik word er af en toe niet goed van.
                          Laatst gewijzigd door Bernadette; 07-12-2016, 22:24.

Comment

• Afgelopen juli heb ik een neussonde gehad van de mdl arts in Nieuwegein. Dit is een ramp geworden zoals sommige zich nog kunnen herinneren. Binnen een week zat de slang in mijn maag ipv in mijn dunne darm. Omdat ik geen vertrouwen meer had in de mdl arts ben ik overgestapt naar een mdl arts in het MMC Eindhoven. Daar kreeg ik een schitterende arts die precies begreep wat mijn probleem. Na allerlei onderzoeken gehad te hebben werd de conclusie getrokken dat ik dunne vezel neuropathie in mijn maagdarmkanaal had.

Om te zorgen dat ik niet meer blijf afvallen, wil de arts dat ik een peg sonde ga krijgen. Aanstaande vrijdag is het zover dat ik hem ga krijgen. Ik zag het eerst als een strijd die ik had verloren. Maar door allerlei gesprekken ben ik het anders gaan zien. Ik laat mijn lichaam nu zien dat ik de baas ben. Ik bepaal wat er gaat gebeuren met mijn eetprobleem. Dus een peg.

Het is de bedoeling dat ik 12 uur per etmaal aangesloten ben op mijn bijvoeding. Daarnaast mag ik gewoon blijven eten. Ik ga kijken hoe het bevalt om in de nacht de pomp aan te sluiten. Ik houd jullie op de hoogte. Doel wordt mijn gewicht stabiel houden. Een beetje aankomen zou ook goed zijn. Maar daar gaan we nog niet voor.

Groetjes, Bernadette

Comment

• Goedemorgen Bernadette,

Hoe is het gegaan met de sonde?

Je mag echt trots op jezelf zijn dat je zo resoluut nu de controle over je eigen lichaam neemt en niet andersom.

Groetjes,

Joachim
                              Never Surrender

Comment

• Hoi Joachim,

elk begin is moeilijk. Dus ook het hebben van een sonde. De eerste dagen leek het goed te gaan. Maar nadat de pomp op 100% had gestaan was ik een hele dag misselijk en veel zuur. Nu weer terug naar 50% en dan heel langzaam opbouwen. Dat viel tegen. Ik hoop dat ik over een tijdje blij ben dat ik hier voor gekozen heb. Het is nu nog een grote puzzel.

Groetjes, Bernadette

Comment

Verwerken...
                                X