Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Bernadette 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Hoi Maddy,

jammer genoeg kan ik zwaardere voeding niet verdragen. Ik heb al voeding gehad met vezels, maar daar kreeg ik veel last van. Deze kan ik goed hebben, maar de pomp mag niet hoger dan 75. Reageer nog steeds heftig op eten. Maar gelukkig gaat het wel wat beter sinds een andere medicijnen erbij heb gekregen.

Ik kom ook elke week bij de fysio. Maar die had wel iets verwacht van mijn pees, maar niet dat hij was afgescheurd. Ik heb vaak peesirritaties en daar word ik dan weer voor gemasseerd.

Groetjes,

Comment

• ik ben een paar keer met een peesirritatie naar de fysiotherapie geweest, maar daar werden de ontstekingen alleen maar erger van. Sinds die tijd blijf ik daar weg, en gaat het op dat punt juist wat beter...

Comment

• Hoi allemaal,

ik vind het tijd dat ik weer eens iets over mezelf ga vertellen. Ik lees wel alle berichten die binnen komen. En reageer ook zo af en toe.

Begin februari is mijn pacemaker vervangen. Waar ik bang voor was, is gebeurd. Ik ben weer een eind achteruit gegaan. Bij mij mogen ze echt niet snijden in mijn huid. Na elke operatie verlies ik spierkracht. Nu dus weer. Bij de fysio probeer ik zoveel mogelijk bij de oude te krijgen. Maar dat lukt dus niet. Vorige keer heeft het mij jaren gekost voordat ik iets had opgebouwd. Nu was ik dat alles in een maand weer helemaal kwijt. Ook gaat mijn autonoom zenuwstelsel steeds slechter werken.

Anderhalf jaar geleden heb ik een peg sonde gekregen. Door deze sonde krijg ik elke nacht/avond voeding binnen. Ik ben dus uniek. Kan slapen en eten te gelijk. Mijn peg sonde is een jaar geleden vervangen in een Mickey button. Een heel klein plaatje wat ik nu op mijn maag heb zitten. Daar sluit ik elke avond de slang op aan. De Peg/ mickey zat eerst in mijn maag. Maar dat werkte niet. Hij is een maand geleden doorgetrokken naar mijn dunne darm. Ik merk het verschil heel erg goed. Boer nou veel minder op als ik ben aangekoppeld. Ook ben ik veel minder misselijk. Naast mijn sondevoeding kan ik wel nog kleine portie gewoon eten hebben. Maar dat wordt ook steeds minder. Soms geniet ik nog van een stukje aardebeientaart. Is dan zo ontzettend lekker. Naderhand geniet ik er nog uren van. Mijn lichaam verdraagt nog maar heel weinig.

Ik probeer op mijn manier nog te genieten van het leven. Ik maak op mijn scootmobiel de omgeving onveilig. Gemiddeld rijd ik 4000 kilometer per jaar. Geniet daar ontzettend van. In het weekend gaan mijn man en ik samen op stap. Hij op de fiets en ik op mijn scoot. Op de knooppuntenkaart stippel ik een route uit. En daar gaan we. Halverwege rusten op een terrasje. Kan dus niet beter.

Het laatste waar ik op dit moment erg van geniet is onze kleindochter van anderhalf. Een heerlijk dametje wat mij elke keer weer energie geeft.

Zo jullie zijn weer een beetje op de hoogte van mij. Ik ben, ondanks dat ik niet zovaak reageer, toch erg blij dat deze site nog steeds bestaat. Dus blijf schrijven mensen.

Groetjes, Bernadette

Comment

Verwerken...
        X