Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Bernadette 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

Wat kan die vermoeidheid je leven toch be´nvloeden. Hij kan gratis en voor niets ineens tevoorschijn komen. Van het ene op het andere moment. Hij stroomt gewoon uit je lichaam weg, van boven naar beneden. Net of er onder je voeten een stop wordt open getrokken en daar vloeit je energie dan door weg. Na al die jaren weet ik nog niet hoe ik dit tegen kan houden. Of ik nou iets leuks, actiefs of lui aan het doen ben, het kan zomaar komen. Gelukkig zijn er nog vaak momenten waarop ik nog geniet van het leven en daar ga ik maar voor. Groetjes

Comment

Goed zo! Bernadette je moet er toch wat van maken.
      Tegen houden gaat niet. Je moet jezelf er snel bij neerleggen dat sommige dingen die dag of dagen niet lukken anders raak je helemaal gefrustreerd.
      Wanneer het wel lukt moet je ervan genieten!!
      Positief blijven!

Comment

Al jaren heb ik last van een lage bloeddruk. Mijn onderdruk bleef altijd wel boven de 60. Sinds een paar weken daalt die ook ineens. Bij fysio meten ze nu regelmatig 90/56. Veel te laag dus. Ik merk het ook heel goed. Volgens Nieuwegein moest ik meer zout gaan gebruiken. Het zou niet door mijn medicijnen komen.

Vanochtend bij de apotheek geweest. Zowel mijn mtx als remicade geven als bijwerking aan een lage bloeddruk. Komt zelden voor. Maar ik heb het. Het extra zout nemen werd afgeraden. Bleek een fabeltje te zijn. Was alleen heel slecht voor mijn lichaam.

Morgen ga ik contact op nemen met Nieuwegein. Kijken wat ze er mee kunnen. Het is wel goed balen. Kan niet zonder mijn medicijnen.

Groetjes, Bernadette

Comment

hoi bernadette

wat vervelend die lage bloeddruk, de neuroloog vertelde mij dat dit komt van de DVN, ikzelf heb sinds ik 17 jaar geleden een trage schildklier heb
          lage bloedruk ook ongeveer 90/60, ik slik thyrax maar dat voorkomt geen betere bloeddruk. Ga het nu ook in de gaten houden met de MTX.
          Ik hoop dat nieuwegein je kan helpen ben wel benieuwd wat ze zeggen ? heel veel succes

gr maddy

Comment

Mijn dochter tobde een tijd met vervelende klachten (vermoeden was sarco:crying: of een vervelend hardnekkig virus) en had eveneens een extreem lage bloeddruk en hartslag.
            Ik werd er af en toe eng van. Zo'n zelfde waarde als jij Bernadette. Nu zei de internist dat dit heel vaak voorkwam bij jonge vrouwen en dit geen kwaad kon. Maar mijn dochter voelde zich
            af en toe ook wat dizzy en "mistig", vooral als ze ergens lang moest staan.
            Maar extra zout werd ook haar niet aangeraden, wel een paar dropjes per dag. Dat hoeven geen zoute te zijn he, mag ook zoete. Want er zit nl. een stofje in drop die bloeddrukverhogend werkt, nou ja, enigszins.
            Je ziet er nog fris en fruitig uit op de foto Bernadette maar ik denk dat jij de 2 kruisjes wel gepasseerd bent toch?;)

Kijk maar uit dat je dan niet valt, voel je je af en toe niet wankel op de benen? Of naar als je in de rij bij de kassa moet staan?

Hopelijk kun je toch je medicijnen blijven innemen, al zou ik niet weten hoe je je bloeddruk zou moeten verhogen verder. Ik tob al jaren met een te hoge.

Comment

Ik denk wel dat ik de 2 kruisjes ben gepasseerd, Henrieke. Bedankt voor het compliment.

Ik word van dropjes en alle tussendoortjes misselijk. Ben nu aan de bouillon. Kijken of dat helpt. Behalve mijn medicijnen komt mijn lage bloeddruk ook door de dvn. Morgen neem ik contact op met Nieuwegein. Maar of zij iets kunnen doen, weet ik niet. Groetjes

Comment

Ik heb vandaag contact gehad met Nieuwegein. Mijn lage bloeddruk zou niet door mijn medicijnen komen. Werd ook niet gesproken over mijn dvn. Ik ben naar mijn cardioloog gestuurd om te kijken of ik geen vaatlijden heb. Heb al op Google gekeken maar daar lijkt het niet op. Voor de zekerheid wordt er vrijdag wel nog bloed geprikt voor mijn kalium en natrium gehalte. Ook kijken ze naar de bijschorsnier.

Vandaag had ik bouillon gehad voordat ik met fysio begon. Mijn bloeddruk was 104/64. Netjes dus. Na het sporten was hij 82/55. Veel te laag dus. Het wordt dus echt veroorzaakt door inspanning.

Begin december heb ik mijn afspraak bij de cardioloog.

Groetjes, Bernadette

Comment

Dat is zeker vreemd Bernadette, want normaliter stijgt je bloeddruk (tijdelijk) door bewegen en sporten.
                  Misschien dat er nog iets uitkomt w.b. je kalium, als dit te laag is, heb je ook heel vervelende klachten.
                  Maak je je ongerust?

Comment

Ik maak mij er niet erg ongerust over Henrieke. Wachten maar weer af. Vanochtend bij mijn koffie een tomaat genomen met aromat. De combinatie was waardeloos. Maar het had wel nut. Een uur later had ik fysio en was mijn bloeddruk weer netjes. Of het door mijn tomaat kwam of door het feit dat gisteren mijn pacemaker was aangepast weet ik niet. Mijn hartslag mag nu niet onder de 70 komen, was eerst 60. Mijn hart moet nu sneller kloppen. Hoop dus dat mijn bloeddruk weer netjes blijft. De toekomst moet het leren.

Comment

Koffie met een tomaat, hoe verzin je het ha ha
                      Ik had gemist dat je een pacemaker had, sorry.
                      Maarre....ongerustheid laat je bloeddruk stijgen he, daar weet ik dus alles van.
                      Tomaat zit kalium in trouwens en kalium is weer goed voor regulering van de bloeddruk.

Comment

Henrieke het was ook niet zo'n goede combinatie, maar het werkte. Gisteren weer een paar uur in Nieuwegein geweest. Zat ik al een tijdje was mijn bloeddruk 118/81. Wel fijn, maar mijn verhaal over lage bloeddruk, begrepen ze niet. Nou, ik dus wel. Zolang ik maar niet beweeg gaat het goed.

Comment

Vorige week bleek ineens dat ik miv 2015 500 euro per jaar meer moet gaan betalen voor mijn scootmobiel. De korting op de eigen bijdrage vervalt dan. Was natuurlijk schrikken. Ben de laatste dagen bezig geweest met wat nu. Maar na een gesprek gehad te hebben met de ergotherapeut heb ik besloten om het bedrag te gaan betalen. Vanmiddag was Ligvoet er ook nog voor nieuwe banden. Bleek mijn motor ook nog aan vervanging toe te zijn. Ook moeten de kabels van mijn voetbediening vervangen worden. Toch niet normaal voor een scoot van twee jaar oud. Ik heb natuurlijk al wel 11111 km gereden. Een scoot zelf kopen is voor mij geen optie.

Comment

Mijn bloeddruk is de laatste week weer netjes sinds mijn pacemaker is aan gepast. Voel mij ook weer beter.

Comment

hoi bernadette,

fijn dat het weer goed gaat met je bloeddruk, netjes houden zo

ik schrik van jouw bericht wat betreft de 500 euro van de scootmobiel ? heb je dat van de gemeente gehoord ? heb nog niets gehoord hiervan
                              ik heb de scootmobiel nu ook pas 2 jaar en heb al 3 paar accu's, nieuwe banden, nieuwe motor en inmiddels loopt hij ook weer slecht
                              en ik heb niet zoveel km als jouw, waardeloos he met zon duur ding, ik ga ook eens uitzoeken hoe en wat.

gr maddy

Comment

Hoi Maddy,

ik betaal al jaren voor mijn scoot een eigen bijdrage. Betaal je ook iets? Ik kreeg vorige week van het cak een overzicht. Daar zat dus een A4 bij waar het op stond. De 33.3% korting komt dus te vervallen.

Jij bent ook goed aan het sukkelen met je scoot. Heb je een nieuwe gekregen. Bij mijn vorige was ook altijd wel iets kapot. Echt niet normaal. Jij snapt denk ik oom wel goed waarom ik er zelf geen koop. Had mij nog meer gekost.

Groetjes, Bernadette

Comment

Verwerken...
                                X