Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Bernadette 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

hoi bernadette

ja dan zal het ook wel voor mijn gaan gelden ik betaal nu 18 euro per maand en nee je kan dat niet betalen een eigen scoot aanschaf onderhoud verzekering
    veelste duur
    dat mijn scoot al zoveel heeft gekost, heb nu een nieuwe motor omdat de mijne olie lekte nu gaat hij niet meer harder als 13 ik heb een trophy jij ook geloof ik,
    voor zon duur apparaat dan zoveel kosten eraan en ik heb nog geen 3000 km gereden ligtvoet is er ook niet blij mee garantie is nu overal op verlopen dus moeten nu alles zelf betalen

maar waarom vervalt die 33.3 % korting ? ook wordt er al 30 % bekort op de PGB geen tegenmoetkoming meer .. wordt er niet leuker meer op, ik kan me scoot niet missen
    maar ik moet gaan rekenen als ik het nog kan betalen bah

gr maddy

Comment

Volgens mij vervalt die korting helemaal. Komt nu pas tevoorschijn. Toch wel erg dat dit nooit eerder is gemeld. Ze hebben het alleen maar over de thuiszorg.

Waardeloos dat je nu zo langzaam rijd. Wil ik toch niet aan denken. Ik rijd nu 17 km. Als ik onder de 15 km is er iets fout met bepaalde bouten van de motor. Heb je al contact gehad met ze?

Bij mijn vorige scoot, ook een nieuwe, heb ik vanaf het begin gezegd dat er iets fout zat. Ze konden maar niets vinden, totdat ik dus stil kwam te staan. Heel de bedrading zat verkeerd. Ik heb toen weer een hele nieuwe gekregen, deze dus. Binnen een paar maanden stopte die er ook mee. Ook een kabelbreuk. Gelukkig is hij daarna goed gebleven tot nu toe.

Comment

Twee weken geleden was er een beurs in het ziekenhuis voor vrouwen boven de 50. Daar kreeg ik het advies om mij een keer te laten testen op botontkalking. Heb dat gedaan. Maar omdat ik heel mijn leven veel heb bewogen, veel buiten ben geweest en genoeg zuivel heb gedronken, had ik niets verwacht. Maandag dexa meting gehad. Vandaag uitslag gehad. Heb ik dus botontkalking. Wel weer balen. Maandag al afspraak met huisarts. Daarna ga ik contact op nemen met Nieuwegein.

Comment

Hoi Bernadette,

Dat is zeker balen maar ik vind het vreemd dat gezien de hoeveelheid medicijnen jij gebruikt en gebruikt hebt met name de prednison hadden ze je
          al veel eerder moeten testen.

Bij mij begon de fysio er al over terwijl ik nog maar een lage dosering prednison heb.
          Ik heb het aan mijn longarts gevraagd en die zei dat wanneer je langer dan 3 mnd een hoge dosering prednison gebruikt dit in de gaten gehouden moet worden.

Sterkte, ik hoop dat het allemaal nog meevalt.

Groetjes Annabelle

Comment

Ik heb nog nooit lang prednison gebruikt, alleen maar een stootkuur.
            Laatst gewijzigd door Bernadette; 06-12-2014, 12:54.

Comment

Ik dacht dat je met een stootkuur altijd langer slikt dan 3 mnd omdat je dat ook altijd weer moet afbouwen.

Comment

Een stootkuur was bij mij maar 10 dagen. Hoefde ook niet af te bouwen. Hoeveel ik toen kreeg weet ik niet meer. Had in die periode ontzettend veel energie. We waren net op vakantie dus dat kwam goed uit.

Comment

Vandaag de huisarts weer een bezoekje gebracht. Slik nu 10 dagen met mijn medicijnen voor botontkalking. Eentje moet je een half uur voor ontbijt nemen. En op die ben ik gaan reageren met veel pijn op de borst. Blijkt een normale bijwerking te zijn. In januari ga ik over naar een injectie die een keer per half jaar gegeven wordt. Daarnaast gewoon calcium en Vit. D slikken.

Comment

Hopelijk krijg je daar minder bijwerkingen van.

Fijne feestdagen en hopelijk een gezonder 2015!
                    .

Comment

Bernadette,

Ik dacht dat sarco´dose patiŰnten geen vitamine D als suppletie mogen hebben?
                      Op diverse bijsluiters van vitamine D3, o.a. Devaron, staat: niet gebruiken bij Sarco´dose.

Groetjes,
                      Brenda

Comment

Klopt, staat overal. Toch blijk je het in overleg met je arts wel te mogen gebruiken. Mijn vitamine D is twee weken gecontroleerd en was goed.

Comment

Oeps, hier schrik ik van, ik slik nl al een paar jaar 1 tabletje vit D per dag. Aanbevolen bij longziekten en als je boven de 50 jaar bent.:crying:
                          Wat doet die vitamine D dan als je sarco hebt? Is het dan beter om ermee te stoppen?

Comment

Als het van je longarts komt zal het wel goed zijn. Heb je ook ooit naar je calcium gebruik gekeken. Is ook heel erg belangrijk om daar genoeg van binnen te krijgen. Op Internet kun je precies kijken hoeveel je nodig hebt en of je voldoende krijgt.

Comment

Nee, ben er zelf aan begonnen. Vitamine D schijnt goed te zijn tegen longinfecties. Ik heb al jaren chronische bronchitis nl. Ik slik ook vitamine B, omdat ik weinig vlees en brood eet, dus mijn dagelijkse hoeveelheid is wat aan de krappe kant. En ook al jaren slik een calcium/magnesium/zink tablet.

Maar wat voor invloed heeft nu die vitamine D op sarcoidose? Van mijn toenmalige longarts heb ik helemaal niks gekregen, alleen een ab kuur omdat ik met een ernstige longinfectie tobde (dat liep in het begin door elkaar, vandaar verwarring omtrent sarco-diagnose)
                              Moet ik er dan mee stoppen denk jij?

Comment

Je moet dat overleggen met je longarts!! Als de sarco´dose actief is, d.w.z. actieve ontstekingen heeft, dan geven de granulomen vit. D1,25 af, en in grote hoeveelheden ook. Dat is de actieve vorm van vitamine D. Daardoor krijg je te hoge calciumopname. Problemen die je daardoor kunt krijgen, zijn nierstenen, verkalkingen aan de buitenkant van organen en botten, en raar maar waar botontkalking. Zeker de moeite waard van het navragen, als je al zolang extra vitamine D slikt. Dat is w.s. vit. D3, maar die wordt in je lichaam omgezet in D1,25.

Zelf heb ik in de loop van de jaren, toen ik nog niet wist dat ik sarco had, nierstenen gekregen,en verkalkte ribben die aan de binnenkant ontkalkt zijn. Ik krijg van de longarts adrenalinezuur voorgeschreven, en dat heeft goed geholpen wees een dexascan me pasgeleden aan. (kreeg ik bij de intake van de revalidatie waar ik nu ben)
                                Ondanks dit ben ik nu toch aan de D3 tabletten, maar wel hele lage dosering, en voorgeschreven door de longarts. Ik moet binnenkort bloed laten prikken op calciumgehalte en vit. D gehalte, en dan zien wat het gedaan heeft.

Comment

Verwerken...
                                X