Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Bernadette 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

Ik slik het nog niet zo heel lang en mijn sarco was de laatste keer rustig. Maar het is mij niet verteld
    Het zijn deze: http://www.davitamon.nl/upload/produ..._tabs_side.jpg

Comment

Ik ben sinds ik dit hierboven geplaatst heb, met de vitamine D gestopt.

Wel kreeg ik een nogal verontrustende uitslag van een allergie-onderzoek, het wordt nog verder uitgefilterd.
      Maar voorlopige uitslag is allergie voor koemelk. Dat zou een lastige ommezwaai in mijn dagelijks voedingspatroon worden.:confused1:
      Hoe kom ik anders dan aan mijn voldoende calcium en eiwitinname?
      En vitamine D.

Comment

Misschien soja melk producten gaan nemen. En vooral die waar calcium extra in wordt gedaan.

Comment

Henrieke, de gouden tip is om een diŰtiste op te zoeken. Ik heb een tijd o.a. melkloos moeten eten, omdat ik onze jongste voedde, en zij heeft voedselallergie voor allerlei dingen. Melk is te vervangen, daar zijn verschillende dingen voor. Sojamelk is een optie, maar ik vind dat echt niet lekker. Ik mocht dat toen ook niet, omdat ze op dat moment ook daar allergisch voor was.

Comment

Volgens de homeopaat kunnen wij het calcium halen uit groenten, noten enz.
            Dit kun je op internet zo opzoeken. Ik drink nl. ook geen melk maar eet wel kaas.

Comment

Origineel geplaatst door Hermione View Post
              Henrieke, de gouden tip is om een diŰtiste op te zoeken. Ik heb een tijd o.a. melkloos moeten eten, omdat ik onze jongste voedde, en zij heeft voedselallergie voor allerlei dingen. Melk is te vervangen, daar zijn verschillende dingen voor. Sojamelk is een optie, maar ik vind dat echt niet lekker. Ik mocht dat toen ook niet, omdat ze op dat moment ook daar allergisch voor was.
              Ik heb zelf voedingsleer gestudeerd.:w00t:
              Die melkvervangers zijn afschuwelijk, sorry, maar dan liever een glas water.
              Noten ben ik helaas ook allergisch voor, ik at jaren ook geen pinda's maar die blijk ik nu wel te mogen eten.

Ik drink nog steeds mijn glaasje melk bij de lunch en ik merk helemaal niets van een reactie. Ik wacht eerst het officiŰle rapport maar af en zie dan wat ik precies wel of niet zou mogen.

Het is heel raar met reacties, mijn dochter zou bijvoorbeeld volgens haar uitslag sinaasappel mogen eten en drinken, maar als ze een paar slokjes neemt, brandt haar slijmvlies.
              Groenten eet ik op zich wel goed, maar moet er niet aan denken om de hele dag door groenvoer te moeten knagen om aan die calciumbehoefte te komen.

Comment

drinkbare vervangers bedoelde ik niet hoor, die krijg ik ook niet weg. Ik bedoelde vitamine B + meer vlees + nog wat (ben even precies vergeten hoe en wat , daarom verwees ik je naar een diŰtiste) Apart verhaal dan? Ik ben ooit bij een allergoloog geweest, en om intoleranties te ontdekken, moet je gaan elimineren en weer introduceren. Zo is mij altijd geleerd. Ook om onnodige dieetaanpassingen te voorkomen, is het goed om echt zorgvuldig daarmee om te gaan.

Comment

Ik begreep jou wel hoor Hermione en ook je advies w.b. het bezoeken van een diŰtist eventueel. Maar zo ver is het nog lang niet, daar de lijst nog niet kompleet is. En in principe laat ik nu niet zoveel weg, ik eet bepaalde voedingswaren al jarenlang niet meer, maar ik blijk geen vitaminen of mineralentekort te hebben. Elk jaar uitgebreid bloedonderzoek nl.
                  Ik wacht even de definitieve uitslag af en het advies wat de huisarts mij gaat geven op basis van die uitslag.

Het was alleen een schok om te horen dat ik allergisch voor koemelk zou zijn, terwijl ik nooit iets heb gemerkt, geen enkele reactie.
                  En jij was ten tijde hiervan waarschijnlijk nog erg jong? Ik ben bijna 60 en dan wordt het een ander verhaal denk ik.

Morgen eerst maar weer de uitslag van het sarco-onderzoek afwachten. EÚn heuvel tegelijk nemen, dat is even genoeg.
                  Maar i.i.g. bedankt voor het meedenken.
                  Je hoort er weer van als ik het ook weet.
                  Groetjes!

Comment

iedere heuvel is al heel wat ;)
                    Ik was net 30 jaar, maar ik moest wel heel lang op dieet. Uiteindelijk heb ik het 1,5 jaar volgehouden op dieet en haar te voeden. Dus dan kun je niet af met 'je kunt wel twee weken zonder melk zonder problemen te krijgen', dan moet je echt goed gaan vervangen. Het is lange tijd zonder melk, en het gaat er ook nog eens extra hard uit omdat je melk aanmaakt die er letterlijk uit wordt gezogen :p
                    Maar ik ben wel benieuwd dan, of je daar echt allergisch voor bent. Soms vraag ik me wel eens af, of sarco´dose allergietesten niet in de weg zit. Ik kan echt onder de allergiebulten zitten, en heb daar totaal geen last meer van sinds ik aerius slik, maar er komt helemaal niets uit allerlei testen.

Comment

• Mijn inhalatietesten heb ik ver vˇˇr mijn sarco uitbrak gedaan, maar mijn voedingsallergie onlangs pas.
                      De longarts nam dit allemaal niet zo zwaar op, ze vroeg me of ik iets merkte van mijn koemelkallergie (het kwam keurig op haar scherm eruit gerold)
                      Nou nee. Op uw longen zal dit ook absoluut geen effect hebben, zei ze, wel uw grassen en pollenallergie zo meteen in het voorjaar.
                      Ik zei, dat klopt, want ik proest, nies en "huil" soms door mijn Xyzalletjes heen.
                      Dan zou je er daar tijdelijk 2 per dag mogen hebben, s'morgens en s'avonds, maar je wordt er wel slaperig van. (mooi meegenomen)
                      Maar ik kreeg ook een recept voor Singulair mee, dat eens proberen.

Mijn huidige longarts is het tegenovergesteld van mijn vorige. super.
                      Mijn eerste bepaalde alles, zijn wil was wet, totaal niet communicatief, ik durfde nooit iets te vragen, want daar reageerde hij altijd tamelijk geirriteerd op.
                      Mijn huidige longarts bespreekt werkelijk alles, vertelt waar ze aan denkt, vraagt wat ik er zelf over denk.

Ze denkt dat ik niet alleen sarco heb, maar een combi van verschillende longziektes. Gelukkig nog steeds stabiel, behalve de diffusie, die was iets verminderd, zelfde als een jaar geleden.
                      Ik ben alleen vergeten te vragen over de vitamine D.

Ondertussen hebben we het topic van Bernadette vervuild. Sorry Bernadette, kan het misschien verplaatst worden dan?:blush:

Comment

• Helemaal geen probleem. Ik vind het alleen maar leuk om de reacties te lezen. Gewoon dus laten staan. Groetjes

Comment

• Ha, Singulair! Top spul :) Beetje vaag wat t doet, maar zonder heb ik het veeeeel benauwder! Gebruikte het al ver voor de sarco en nu nog (15 jaar al?)

Comment

• krijgen jullie dat via de dokter ? en gebruik je dat hele jaar door ?

Comment

• Via de HA (LA weet ervan), dagelijks voor het slapen gaan een pilletje innemen. Hoort bij mijn 'astma(tische bronchitis)'-regime (wat nog stamt van voor de sarco) samen met een neusspray (Avamys) en een inhalertje (Symbicort).

Comment

• @Bernadette: je bent een lieverd.

@Sapphirelinda: het remt een bepaald stofje in je longen, dat je slijmvlies laat zwellen e.d.
                                Ik vind het wel apart dat je het persÚ savonds in moet nemen. Wordt je hier ook slaperig van?
                                Van de Xyzal vind ik dat wel meevallen, alleen als je savonds wat alcohol nuttig, versterkt dat de werking.

Comment

Verwerken...
                                X