Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Bernadette 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Nee hoor, dat niet, merk er niets van. Als ik hem een paar dagen niet inneem dan wordt ik benauwder, maar direct effect nog nooit gemerkt. Geen idee waarom het 's avonds moet.. ook nooit mee geŰxperimenteerd op andere momenten van de dag.

Comment

• Vier jaar geleden kon ik door dr Renske Vorselaars aan remicade beginnen in Nieuwegein. Vandaag verdedigt ze h

Gelukkig staat er ook een Nederlandse samenvatting bij de volgende link

http://issuu.com/gildeprintdrukkerij...rift_vorselaar

Ik ben dr Vorselaars nog altijd dankbaar dat ik aan remicade mocht beginnen.
      Laatst gewijzigd door Bernadette; 20-02-2015, 16:06.

Comment

• Bovenstaande link klopt niet. De volgende wel

http://issuu.com/gildeprintdrukkerij...rift_vorselaar

Comment

• Hoi allemaal, een paar maanden geleden had ik veel last van mijn lage bloeddruk. Nadat mijn pacemaker was aangepast, ging het een tijdje goed. Had wat meer energie. Jammer genoeg zakt mijn bovendruk weer sinds een paar weken. Ben weer doodop, niet op te krikken. Het enige wat is veranderd is de hoogte van mijn calcium tabletten voor mijn osteoporose. Zonder overleg heeft mijn huisarts die verhoogd van 500 naar 1000 mg.

Gisteren ben ik in overleg met een andere huisarts gestopt met mijn calcium. Nu is het maar hopen dat mijn bloeddruk weer gaat stijgen. Gelukkig heb ik vorige week al een verwijzing naar de osteoporose verpleegkundige gevraagd bij de huisarts. Daar mag ik donderdag naar toe. Ik hoop dat zij mij kan helpen. Of de lage bloeddruk ook echt komt door de grote hoeveelheid calcium die ik binnen krijg op een dag, weet ik niet. Groetjes

Comment

• Bernadette,

Je ben toch begonnen met Vitamine d suppletie?
            Bij mij zakt mijn bloeddruk met zon de zon of suppletie van vitamine D. na een paar weken niets meer gaat de bloeddruk weer omhoog.

Comment

• Hoi Brenda, ben je toevallig op Bea van facebook. Ik heb het toevallig daar ook net te horen gekregen dat dat mogelijk is. Zelf nog nooit aan gedacht.

Comment

• i.d.d. Het is een moeilijke materie het vitamine D verhaal. Bij de ene persoon helpt het en de ander wordt er ziek van.

Comment

• Hoi allemaal,

vandaag begin ik aan mijn derde poging om mijn Remicade te verminderen van 1 keer per 4 weken naar 1 keer per 5 weken. De eerste keer moest ik stoppen omdat het ziekenhuis in Eindhoven maar voor een jaar betaalde. Ze dachten toen nog dat je na een jaar genezen moest zijn en het niet meer nodig had. Jammer genoeg reageerde ik alweer heel snel. Had het echt nodig. Na een klein jaar bleek in Nieuwegein dat mijn ontstekingen heel hard terug waren gekomen. Ook was mijn vermoeidheid weer erg toe genomen.

In 2011 ben ik gelukkig weer in Nieuwegein kunnen beginnen met Remicade. Ook daar wilden ze dat ik ging proberen te minderen. Toen was het winter en mislukte het helemaal. Gelukkig hadden ze er begrip voor en mocht ik weer naar 1 keer per 4 weken.

Mijn nieuwe longarts vertelde mij echter wel dat ik het ooit weer eens moest gaan proberen. En die tijd is dus nu aan gebroken. Ik weet goed wat ik de vorige keren mee heb gemaakt. Mijn lichaam heeft de Remicade heel hard nodig. Na 4 weken verandert mijn vermoeidheid en sta ik in de ochtend al doodop op en blijf ik dat de hele dag. Opkrikken lukt dan niet meer. Iets wat ik in mijn 4 weken meestal nog wel kan. Dan ben ik ook moe, maar die vermoeidheid is anders. Wel heel moeilijk uit te leggen. Gelukkig heeft mijn longarts er begrip voor.

Volgende week vrijdag krijg ik weer Remicade in Nieuwegein. Ook word ik daar goed begeleid om te zorgen dat het deze keer wel gaat lukken. Want jullie snappen dat ik bang ben dat het weer niet lukt.

Groetjes, Bernadette

Comment

• Hoi Bernadette,

Succes met de poging. Hopelijk gaat het nu goed!!!!

Groetjes Annabelle

Comment

• Hoi annabelle, de afgelopen week is een ramp geweest. Mijn vermoeidheid en pijn zijn veel erger geworden . Normaal kan ik in de ochtend nog wel zonder rusten iets doen. Nu kwam mijn vermoeidheid al met het ontbijt tevoorschijn. Heb veel films liggen kijken in bed. Morgen mag ik gelukkig weer naar Nieuwegein voor mijn Remicade. Hoop maandag weer wat meer energie te hebben. Groetjes

Comment

• Wat een tegenvaller.

Sterkte!!

Comment

• Annabelle bedankt. Gelukkig is de Remicade weer aan het werken en voel ik mij veel beter en heb ik minder pijn. Nog maar niet denken aan de vijfde week die eind augustus weer begint. Ik mag gelukkig 10 september naar de longarts en kan ik het bespreken. Groetjes

Comment

• hoi bernadette

wat een gedoe allemaal met dat stoppen, wat zijn de nadelige gevolgen van remicade op lange termijn Bernadette ? behalve dan de kostprijs ?
                            ik zag ik je verhaal dat je een nieuwe longarts hebt ? is dat bewust of ?

succes
                            gr Maddy

Comment

• Hoi Maddy,

na mijn eerste jaar in Eindhoven waar ik Remicade kreeg, kwamen mijn ontstekingen in heel mijn lichaam terug. Mijn vermoeidheid werd veel erger. Ook ging mijn dvn nog meer opspelen. De ontstekingen zijn nu weg. Mijn dvn speelt nog wel op maar in mindere mate. Mijn vermoeidheid is nu ook veel minder in mijn eerste 4 werken.

Ik heb in Nieuwegein een andere longarts gekregen omdat ik daar er twee heb gehad die in opleiding waren. Nu heb ik een afgestudeerde.

Groetjes, Bernadette

Comment

• hoi bernadette

er zijn inderdaad wat longartsen vertrokken zie ik in de lijst, helaas heb ik nu een arts in opleiding gekregen wil niet bij voorbaat verkeerd zijn maar
                                heb mijn twijfels, wat een hele goede zaak is dat prof Drent weer in het team Nieuwegein zit, ik moet 9 september dagje verblijven in Nieuwegein

ga eens kijken om daarheen te komen

gr maddy

Comment

Verwerken...
                                X