Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Marga.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Voorstellen Marga.

goede middag vorige week kreeg ik de uitslag van de punctie Sarcoidose in mijn lymfklieren achter mijn longen.de longarts vond het meevallen deze uitslag, nu ik deze site lees weet ik het zo net niet..ik ben 57 en kan dit al jaren hebben. ik blijf onder controle over twee maanden weer een foto. vr groeten Marga

Je hebt kennelijk sarco´dose in stadium I: Dit stadium wordt gedefinieerd door de aanwezigheid van tweezijdige hilaire adenopatie, wat vaak gepaard gaat met vergrote lymfeklieren rechts naast de luchtpijpwand.
    Bij 50% van de patiŰnten is dit de eerste uiting van sarco´dose. In 70% van deze patiŰnten verkleinen de lymfeknopen terug binnen de 1 tot 3 jaar maar 10% ontwikkeld een chronische vergroting die 10 jaar of langer kan blijven bestaan.
    Dus gewoon goed in de gaten houden...
    Sterkte! Rob

Comment

Hoi Marga, ook al vond het de longarts wel meevallen, jij zit ermee. Ik heb ook ooit zo'n longarts gehad. Die vond iedereen veel erger dan mij. Had ik niets aan. Maar hij had natuurlijk op dat moment wel gelijk. Ik hoop voor jou dat je bij de acute gevallen hoort. Groetjes, Bernadette

Comment

hoi marga,

welkom op het forum idd wat bernadette al zegt in het bericht hierboven, jouw klachten zijn belangrijker dan wat een dokter vind, succes en fingers cross dat het de acute vorm is
        gr Maddy

Comment

Hartelijk dank voor jullie reactie.ik kijk uit naar de volgende foto.heb nu wel al een week buikpijn en diaree..ook zit ik in een onderzoek naar hoestreflux ik hoest na het opstaan bij het spreken en zingen.hier krijg ik omeprazol voor,dit hielp meteen maar de werking wordt nu korter.voor dit probleem ging ik op de foto en daarbij werden de vergrote lymfklieren aangetroffen .vr groeten Marga

Comment

Hartelijk dank groetjes Marga

Comment

Welkom op het forum Marga, ik wens je iig alle gezondheid toe en als je vragen hebt stel ze meteen. Ik begrijp dat je hoest bij het opstaan. Bedoel je hiermee als je hebt gelegen in bijv bed en dan opstaat? Of bedoel je vanuit je stoel?

Grt,

Joachim
              Never Surrender

Comment

Hoi Marga,

Wat vervelend dat je deze diagnose hebt. Ik herken je gevoel enigszins. Ik weet ook pas sinds enkele weken dat ik sarcoidose heb. In het begin schrok ik enorm van ieder negatief bericht over deze ziekte. Echter laat ik het nu allemaal maar een beetje op me af komen. De verhalen zijn zo uiteenlopend dat je nog geen idee hebt hoe het bij jou zal gaan. Toevallig ken ik 2 dames die het hebben. 1 is al jaren klachtenvrij en de ander heeft de sluimerende variant en nog minimale klachten. Dus ik ga er voor mezelf vanuit dat het bij mij ook beter wordt. Ik hoop dat jij dit gevoel ook gaat krijgen over je eigen herstel :)

Groetjes,

Minte

Comment

Verwerken...
                X