Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen Sylliej88

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Voorstellen Sylliej88

Hoi allemaal,

mijn naam is Sylvana en ben 29 jaar! Hoewel ik nog geen 100% diagnose heb word ik sterk verdacht van acute sarcoidose! Zo'n 4 weken geleden ontsond er bij mij een dikke enkel. Niet heel veel later de andere ook dik. Vervolgens steeds meer gewricht-en spierpijn. Ben door de huisarts doorgestuurd naar de reumatoloog. Inmiddels daar had ik ook veel granulomen die flink blauw verkleuren op de onderbenen. Dit was voor de reumatoloog een sterk verdenken van sarcoidose en dus meteen allerlei onderzoeken. Uit bloedonderzoek kwam verhoogd bse en crp. Ct scan longen duidelijk de lymfeklieren vergroot en een granuloom tegen li long fissuur.
    a.s vrijdag moet ik naar de longarts en hoor ik hoe verder.....
    ondanks arcoxia en paracetamol heb ik erg veel spier en gewrichtspijn en ben ik veel moe...na inspanning ook kortademig. Werken lukt helaas niet.
    fijn dat er zo'n site bestaat ik ben al heel wat wijzer.
    wil ook absoluut geen prednison dus hoop dat er een alternatief voor mij overblijft.
    Sterkte iedereen met deze wisselende rotziekte!

Welkom op het forum Sylvana! Gelukkig heb je een oplettende huisarts en reumatoloog gehad :) De bewustwording van tegenwoordig over Sarco is heel wat beter dan 10 jaar geleden.

Jammer dat je niet kunt werken maar het is nu echt nodig dat je voor jezelf kiest. De juiste balans tussen dingen doen en rust is zo ontzettend belangrijk.

Heel veel succes as vrijdag bij je longarts en hou ons op de hoogte!

Gezonde groet,

Joachim
    Never Surrender

Comment

Verwerken...
    X