Announcement

Collapse
No announcement yet.

Antoinette

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Antoinette

Hallo, ik ben Antoinette, woon in Duitsland op een boerderij met man, kind, 4 IJslandse paarden en ong. 50 runderen. Ik werk in Nederland.

Sinds december 2017 sarco´dose. Hoesten, moe, dikke enkels en nog wat klachten had ik al wel een half jaar. In november begon het langzaam met rode vlekken op scheenbenen, ellebogen en de handen. Vervolgens rode ogen, naar de huisarts en vervolgens naar de Notaufnahme in Rheine. De huisarts wist meteen wat ik had, sarco´dose. In het ziekenhuis op de kop gezet en van binnen en buiten onderzocht. Ze hielden het op L÷fgren.
    Alleen denk ik het mijne ervan. Klachten al een half jaar (genegeerd), geen koorts en echt pijnlijk was het niet. Hoe acuut is acuut dan nog!?
    Afijn 6 maanden behandeld met prednisolon.
    En de hoofdklacht die blijft: moe, hondsmoe, ersch÷pft.
    Nu bijna een jaar later zijn de klachten van het hoesten, pijn en druk op de borst weer terug. ACE is verhoogd en de longfoto moet ik komende week voor bellen.
    Dan is mijn gedachte toch echt dat het niet acuut is maar chronisch.
    Werken ben ik wel weer aan het opbouwen.
    Ik heb al veel gelezen op het forum, maar wilde nu toch ook wel lid worden.
    Laatst gewijzigd door Antoinette; 06-10-2018, 14:22.

welkom antoinette! Hier is inderdaad veel te lezen. Toen ik de diagnose kreeg en op google ging kijken viel me op dat het woord grillig vaak voorkomt. Ik kende het woord wel, maar door ervaring ben ik er nu achter wat grillig betekent. In de praktijk...Geen dag is hetzelfde. Het kan dagen goed gaan en dan kom je je bed niet meer uit. Elk been lijkt 50 kg te wegen..En dat vergt psychisch nogal wat van je. Ik ben uiteindelijk Afgekeurd voor 80- 100. Nog krijg ik regelmatig te horen dat ik het maar goed heb, een inkomen zonder te werken. Mensen begrijpen het niet. Ik moet mijn hypotheek en andere vaste lasten gewoon betalen met 30% minder inkomen. Dat is flink puzzelen. Buiten dat is er aan de buitenkant weinig te zien, behalve mijn gestaag groeiende wallen ivm slaapgebrek door pijn, wat ik nog kan verdoezelen door een zonnebril. Gelukkig heb ik een hele goede arts in het ziekenhuis maastricht. Laat je niet afschepen en denk er niet te licht over. Leuk paarden en runderen! Ik heb kippen en 8 jaar sarcoidose, maar ben er ondertussen hard over aan het denken ermee op te houden, het lukt gewoonweg niet meer terwijl ze me wel veel levensgenot geven. Ik hoop van harte dat je geen chronische sarco hebt, maar kom gerust terug op dit forum om je gal te spuwen daar zijn we voor.

Comment

Verwerken...
    X