Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen elly70

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Voorstellen elly70

hallo allemaal

ik ben elly (elly70)

moeder van twee prachtige kids (13 en 6 jaar)en in februari eindelijk m'n vaste eigen hutje betrokken waar ik nog lang en gelukkig hoop te blijven wonen.
    behalve sarcoidose heb ik ook adhd dus dat kan gezellig worden hier.

ik had begin dit jaar plotseling twee ontstoken enkels...uiteindelijk werden ze zo dik dat ik 's morgens eerst met krukken moest lopen anders hield ik het echt niet meer van de pijn.
    na10 a 12 weken kwam ik uiteindelijk bij een reumatoloog terecht.de zwelling was toen al veel minder maar door bloedprikken en longfoto's kwam uiteindelijk sarcoidose aan het licht.dat verwacht je niet als je pijn in je enkels hebt.er werd me verteld dat het de acute (schrijf ik dat goed ? )vorm was en dat het met een jaar of twee wel over zou zijn...ik ben benieuwd.
    maar voorlopig heb ik wel heel veel gewrichtsklachten en vraag me af of dat allemaal door die long sarcoidose komt.
    ik ben nu 6 weken gestopt met roken en hoest me nu al een week of twee de longen uit m'n lijf.het zal wel alle rotzooi zijn die er uit moet maar kan het ook sarcoidose gerelateerd zijn....ik heb dus genoeg vragen om toch maar eens hier te gaan kijken wat andere allemaal voor'n ervaringen hebben.

ik hoop dat ik er wat aan heb en dat jullie misschien wat aan mijn ervaringen hebben

groetjes,
    Elly

Welkom!

Hallo Elly,

Welkom!
    Ik hoop voor je dat het inderdaad de acute vorm is.
    Over het stoppen met roken is hier ook al het een en ander geschreven, kijk maar eens HIER.

groetjes,
    Annelies

EDIT: oh, ik zie dat je het roken-draadje al gevonden had...
    Laatst gewijzigd door Annelies; 25-10-2009, 10:08.
    May the world be gentle under your feet...

Comment

hallo annelies

ik ben daar idd al aan het lezen geweest
      wat een domper als je net met veel moeite gestopt bent
      m'n klachten zijn aan het verergeren...dacht dat het door de weersverandering kwam maar weet dus niet of sarcoidose klachten daardoor erger aan kunnen voelen.
      maar het kan dus ook door het stoppen met roken komen.
      natuurlijk ga ik niet weer roken maar de verleiding word er wel groter door.
      't is nu 6 weken geleden ...die laatste sigaret...heb het nu veel moeilijker dan in het begin.maar ik hou vol.
      ik heb nu wel ontdekt dat ik nog maar eens mezelf moet laten onderzoeken.ik ben een keer bij de reumatoloog geweest en dat was dat .diagnose mee en veder niets meer.maar hoe weten ze nu zo zeker dat het accuut is....bloedwaardes zeggen ze maar lees hier dat dat lang niet alles zegt....pfffff...herken zoveel ineens....ben hier nu al twee uur aan het lezen en schrijven ....
      je snapt het
      ben even erg overrompeld
      zoveel nieuwe dingen
      met adhd nog lastiger
      denk dat de pc even uit moet nu
      bedankt voor je berichtje terug
      groetjes,
      Elly

Comment

Hai Elly,

Bij deze wil ik je welkom heten op de site en je laten weten dat je niet alleen staat, ik heb namelijk ook ADHD ;)
        Ik weet dus hoe lastig het is om de boel nog enigzins "op een rijtje" te houden als er zoveel info over je heen komt (is voor iedereen sowieso lasig natuurlijk maar goed, ik denk dat je me wel begrijpt) en dan ook nog eens rustig aan doen bladiebla......
        Succes!
        Je kan niet alles hebben waar je van houd.....als je maar houd van alles wat je hebt

Comment

Welkom op het forum Elly :)

Omdat je ook ADHD hebt betekend dit dan dat je de vermoeidheid van Sarco niet hebt?

Grtn,

Joachim
          Never Surrender

Comment

Origineel geplaatst door Joachim View Post
            Omdat je ook ADHD hebt betekend dit dan dat je de vermoeidheid van Sarco niet hebt?
            Daar ben ik wel benieuwd naar.
            Ik ervaar het namelijk als dubbelop. Doodmoe van de ADHD Ún van de long sarco
            Je kan niet alles hebben waar je van houd.....als je maar houd van alles wat je hebt

Comment

dank voor jullie welkom..

@ joachim
              dat weet ik dus niet
              ik kan het niet opbrengen om te gaan slapen
              ook niet als ik bijna in slaap val als ik heel even geconcentreerd kon lezen.
              dan speeld er denk ik toch teveel door mijn hoofd .
              ik slaap ook heel onrustig s'nachts als ik niet van tevoren even een sudoku of ander puzzeltje doe.....'t maakt m'n hoofd leeg denk ik.
              maarwist ook nooit dat vermoeidheid er bij hoorde .wel word ik soms gewoon ineens heeeel erg moe en wil ik alleen maar liggen.maar dat is meestal maar heel kort.vaak heb ik ook gewoon overal pijn en daar word ik ook wel eens heel moe van .
              een jaar geleden sliep ik gemiddeld maar 5 uur per nacht.ik kon gewoon m'n bed niet in komen.
              maar dat kwam door de adhd.
              ik heb een poosje medicijnen gehad om dat te veranderen.ik slaap nu gemiddeld 7 uur per nacht.
              wat een feest:p:p

Comment

Verwerken...
              X