Ga naar inhoud

Gedeeltelijk afgekeurd en minder gaan werken


Helen1974

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben in december 2010 voor 45 - 55 % afgekeurd. Tot nu toe werk ik 22 uur per week (= 57% en dus 43% niet) maar het is voor mij steeds moeilijker vol te houden. Zie nu pas dat ik eigenlijk al meer werk als wat ik volgens het UWV zou moeten.

Mijn baas heeft al voorzichtig aangegeven dat het misschien verstandig is om nog minder te gaan werken.

Weet iemand hoe dat zit met een uitkering? Mag ik zo maar minder gaan werken en zolang ik tussen de 45 en 55 % blijf houd ik mijn uitkering?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Helen 1974

 

Ik kan alleen maar vertellen hoe het bij mij is gegaan. Op advies van de bedrijfsarts heb ik een herkeuring aangevraagd en nu werk ik nog 6 uur in de week en voor de rest zit ik in de wao..

Maar ik weet niet hoe dat nu zit want ik had en veel steun van de bedrijfsarts en een proces gewonnen tegen de uwv

Maar goed ik heb dus een herkeuring aangevraagd.

 

Heel veel succes en sterkte.

Corina.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Ik ben in december 2010 voor 45 - 55 % afgekeurd. Tot nu toe werk ik 22 uur per week (= 57% en dus 43% niet) maar het is voor mij steeds moeilijker vol te houden. Zie nu pas dat ik eigenlijk al meer werk als wat ik volgens het UWV zou moeten.

Mijn baas heeft al voorzichtig aangegeven dat het misschien verstandig is om nog minder te gaan werken.

Weet iemand hoe dat zit met een uitkering? Mag ik zo maar minder gaan werken en zolang ik tussen de 45 en 55 % blijf houd ik mijn uitkering?

 

Je moet altijd contact opnemen met het UWV, kan ook online. Je krijgt dan bericht wat de volgende stappen zijn.

 

Kan dus zijn dat ze geen bezwaar hebben , maar even zogoed kunnen ze anders besluiten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Op aandringen van mijn baas ga ik per maandag toch minder werken. Hopelijk tijdelijk, maar ja, dat was van mijn 'vrije' woensdag ook de bedoeling. ik wordt voor 25% ziek gemeld en werk daardoor nog 3x 5,5 uur.

 

Hopelijk echt tijdelijk deze keer want dit is echt het laatste wat ik wil maar op dit moment wel de enige oplossing.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik ben na 2 jaar ziek zijn, nu bij de verzekeringsarts en bij de arbeidsdeskundige geweest en ze keuren me maar voor 15% af.

de diagnose sarcoidose is echt door m`n longarts bevestigd.

Nu kom ik in de WW, en ben inmiddels ontslagen door m`n werkgever waar ik 15 jaar met veel plezier

hebt gewerkt.

Vind het emotioneel heel zwaar, heeft iemand dezelfde ervaring?

groetjes,

Rietta

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Rietta,

 

Jee joh, ik schrik me rot!!! Wat zal het dan wel niet voor jou betekenen!

Ik snap er helemaal niets van! Ik hoop dat er mensen reageren die je kunnen vertellen of je hiertegen bezwaar kunt maken o.i.d.

Het is toch werkelijk niet normaal.

 

Heel, heel veel sterkte en we houden contact.

 

Groetjes,

Annemiek

Link to comment
Share on other sites

Hoi Annemiek,

 

Ik vind het ook moeilijk dit forum.

Ik weet dat jij altijd reageer, dus moest ik zoeken naar het berichtje.

Maar bedankt voor je reactie, het is inderdaad niet normaal, ben al 2 jaar bezig

met iedere keer nieuwe onderzoeken.

En het gekke is: de diagnose dat het Sarcoidose is leggen ze gewoon naast

zich neer, ondanks de papieren van de longarts.

Hopelijk krijg ik wat reactie`s hier op.

 

Groetjes

Riet

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi, het is al weer een hele tijd geleden dat ik op het forum was, maar ik ben 5 of 6 jaar geleden weer gekeurd en toen werd ik voor (ik dacht) 35% afgekeurd. Ik was inmiddels al van baan veranderd en had me daar een beetje in opgewerkt. Had zelf allerlei cursussen gedaan en toen werd inerns mijn uitkering stop gezet omdat ze vonden dat ik in mijn huidige baan te veel verdiende ( ik zat 0, 1 % boven de grens) maar als ik meer ga werken om het gat van de uitkering te dichtte en ik zou ziek worden, dan zou ik niet verzekerd zijn. Kortom geen uitkering en ook niet meer kunnen werken. Dat was toen nog volgrns de oude wao regeling, maar hoe dat nu gaat zou ik niet weten. Ik heb niet zo'n hoge pet meer van het UWV.

groetjes marjonnie

Link to comment
Share on other sites

Hoi Marjonnie,

 

Begrijp ik het goed dat je nu wel werkt en dat je geen uitkering meer krijgt voor de overige uren dat je niet kunt werken?

Hoe gaat het nu met je gezondheid?

 

Groetjes,

 

Annemiek

Link to comment
Share on other sites

Hoi annemiek,

ja dat heb je goed begrepen..

ik werk nu nog 21 uur en voor de overige uren die ik afgekeurd ben krijg ik geen uitkering. Ja belachelijk vind ik het nog steeds maar ja wat kan ik er tegen doen.

en op dit mmoment gaat het redelijk, ik ben bijna herstelt van een aangezichtsverlamming die ik vorig jaar juli had opgelopen en helaas is de sarco ook weer actief geworden dus zit nu aan de prednisolon.

Die 21uur is echt het maximale maar als ik minder ga werken dan nog krijg ik geen uitkering want dan val ik weer onder de nieuwe wia wet en daar is het nog lastiger. En ik besef heel goed dat mijn gezondheid hrt brlangrijkste is, dat heb ik de afgrlopen tijdwel gemerkt. Op dit moment werk ik weer bijna 21u maar voor de rest doe ik nog weinig sinds juli 2012.

 

En werk jij nog wel volledig?

 

Groetjes, marjonnie

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Marjonnie,

 

Wat is het toch vreemd dat je als het ware wordt afgestraft als je je beter voelt en meer werkt! Men zou toch moeten weten dat sarcoidose gepaard gaat met ups en downs. En dat een goede periode niet automatisch betekent dat je beter bent.

Ik krijg binnenkort een WIA-keuring. Ben erg geschrokken van wat Rietta is overkomen (zie boven).

 

De longarts heeft verteld dat ik een chronische sarcoidose heb stadium III met restklachten van extreme vermoeidheid, oog en gewrichten. Ik gebruik 3x daags Diclofenac 50 mg en een maagbeschermer. Tot op heden heeft Prednison voor mij geen meerwaarde (gelukkig!!).

 

Ik werk nu 2x 3 uur per week (was 28 uur per week), ik kreeg sarcoidose in het voorjaar van 2011, ben toen vrij snel gaan re-integreren. Ik ben in totaal 6 weken thuis geweest en toen ben ik weer begonnen. In het voorjaar van 2012 ben ik helemaal vastgelopen. Ik werkte toen 4 tot 5 uur per dag en ben er helemaal aan kapotgegaan. Ik zeg wel eens: ik draaide op wilskracht en niet op lichaamskracht. Heb toen een aantal maanden thuisgezeten en ben daarna weer aan het werk gegaan.

 

In oktober kreeg ik weer meer klachten van de sarcoidose en kon daardoor niet meer werken dan 2x 3 uur per week. En dat voor een werkpaard als ik! Ik heb een arbeidsverleden van 37 jaar en was eigenlijk nooit echt ziek. Ik zit voor mijn gevoel nu echt aan m'n max. Ik hoop dat ze dit bij het UWV begrijpen. Natuurlijk wil ik me weer goed voelen en lekker werken maar als het niet kan!

 

Misschien kun je aan de sarcoidose vereniging vragen of zij ervaring hebben met herkeuring WIA?

 

Sterkte met alles,

 

Groetjes,

 

Annemiek

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Annemiek,

 

Ik krijg geen WIA uitkering , maar een WW uitkering.

Het is niet te begrijpen, zit er ook helemaal doorheen.

Voel me erg in de steek gelaten, heb de longarts achter me staan, maar ondanks dat reageert de UWV......u kan nog wel ander werk doen.

Ik was verkoopster, dat werk mag en kan ik niet meer doen, maar ze zeggen........u kunt nog wel telefoon aannemen e.d.

Dus moet ik voor deze functie gaan solliciteren!

Ik werk m`n hele leven al, en net als jij Annemiek als ``n paard.

En nu het niet meer gaat..........voel me vreselijk vermoeid en veel spierpijnen, slechte nachtrust.......zegt het UWV, solliciteer

nog maar naar een functie als receptioniste/telefoniste????

Ik ben 58 jaar en ik vind dit allemaal zwaar, uiteindelijk na 2 jaar wat eruit gekomen is.

Ik ben nu net als iemand die geen baan meer heeft, de WW in en soliciteren.

Maar ze gaan eraan voorbij hoe het is om sarcoidose te hebben, ik slik 4 medicijnen per dag.

Maar ik probeer de moed erin te houden.

Annemiek, succes met alles en laat me weten hoe jou keuring afloopt.

 

Groetjes,

Rietta

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Rietta

jeetje, belachelijk hoe dat gaat en sterk dat je de moed erin blijft houden.

ik wens jou en ook annemiek veel sterkte toe!!!!

 

gr Marjonnie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste Rietta, voor hoeveel uur werkte je altijd?

Ik weet dat als je onder de 35% afkeur zit dat je dan als "gezond" wordt beschouwd door het uwv, ze gaan daarbij uit van een 40 urige werkweek.

Link to comment
Share on other sites

Beste S'jack,

Bedankt voor je meedenken met dit vervelende probleem.

Ik werkte voor 15 uur in een winkel.

Ik zit onder die 35%.....dat klopt, maar dat typeren ze als "gezond".

Dus ik kan nog wel b.v. receptioniste worden of telefoniste,maar...............die vermoeidheid!!!

Daar houden ze geen rekening mee, of je op een stoel zit de hele dag of in een winkel staat, die vermoeidheid is er!

Dus nu ga ik de WW in en ik moet voor functie`s solliciteren, waar ik nog niet eens een diploma voor heb.

Alles gaat half mei in werking , dus ik wacht af.

Maar zo`n verzekeringsarts die dat even bepaalt.......het is te gek voor woorden.

Al mijn bezoeken (al 2 jaar) bij de longarts en allerlei onderzoeken schuiven ze aan de kant.

Dat is moeilijk te begrijpen.

Groetjes,

Rietta

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Administrators

Hi Rietta, hoe gaat het nu mbt het UWV en uiteraard je gezondheid? De rede dat ze waarschijnlijk lak hebben aan jouw verhaal is omdat Sarco in een bepaald rijtje staat waarbij staat dat men nog x uren kan werken, zonder naar de persoonlijke situatie te kijken. Het UWV heeft het zo ontzettend druk dat ze gewoon maar wat doen ipv dieper naar de persoonlijke situatie van iemand kijken.

 

Tenminste dat is wat ik in de wandelgangen heb gehoord...

Link to comment
Share on other sites

Hoi Rietta,

 

Sorry ben best veel ziek geweest en weinig op het forum.. Aangezien ik net weer aan het stoeien ben met het werk, en de wao en de uwv weer eens gaan lezen op het forum.

Ik heb in een soort gelijk situatie gezeten, en had een arbeidsdeskundige die vond dat ik alles weer kon doen.

Ik heb beroep aangetekend en heb toen een soort van rechtzaak gehad met een onafhankelijk deskundige die heeft toen alle stukken opgevraagd.. ook die van de arts en uit eindelijk heb ik dit proces gewonnen en ben van alle gezeur af.

Dus ik wil er maar mee zeggen... proces aantekenen helpt echt.. zeker nu er in de uwv blad een stuk over sarcoidose heeft gestaan... en je de artsen achter je hebt staan.

 

Heel veel sterkte het is een hard gelag dat je er zo voor moet vechten..

 

Corina

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.