Announcement

Collapse
No announcement yet.

werk en sarcoidose

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

Hey Joachim,

Wat fijn dat je hebt gereageerd!

Ik ga contact opnemen met de SBN: wie weet hebben ze nog tips voor me. Mijn rechtsbijstandverzekering heeft voor mij bezwaar aangetekend bij het UWV, eerst wat terughoudend maar nu gaat men zich inzetten voor mijn "zaak."

De longarts heeft in februari al een brief gestuurd waarin zij schreef dat bekend is dat patienten met sarcoidose vaak een extreme vermoeidheid hebben waardoor zij niet goed meer kunnen functioneren. Het is voor haar niet mogelijk een prognose te geven over restverschijnselen en restklachten maar i.v.m. chronische sarcoidose is te verwachten dat er restverschijnselen c.q. klachten zullen blijven. Ik heb in oktober een afspraak bij haar voor controle/foto/longfunctietest/bloed. Eigenlijk hoop ik dat er wat uitkomt, raar hŔ, dan is het aantoonbaar.

Ik begrijp niet waarom zo'n brief niet duidelijk is voor een verzekeringsarts!

Tja, een dagboek of andere mensen die ik ken met sarcoidose: ik ben niet zo'n schrijver en zeker ook geen klachten onthouder: vaak denk ik er niet aan om iets als klacht te zien terwijl het natuurlijk wel zo is. Ik zal me ertoe zetten iedere dag een verslagje te maken.

Zoals je zegt: misschien dat het een beetje helpt om duidelijk te maken dat er geen sprake is van onwil maar van onmacht!

Het is nog niet bekend wanneer het gesprek is, eerst gaan we op vakantie. Uiteraard aangepast maar we hopen er wel veel moed/kracht uit te putten.

Groetjes en nogmaals bedankt,

Annemiek

Comment

Hallo Annemiek,

No problem :) ik help graag waar nodig. Waarschijnlijk reageert je verzekeringsarts zo om het zijn/haar taak is om zo snel mogelijk en zoveel mogelijk personen aan het werk te houden of te krijgen. Dat is hun opdracht en daar gaat dan ook hun 1ste voorkeur naar uit.

Een hele fijne vakantie gewenst en hou ons op de hoogte. Anderen kunnen ook leren van jouw verhaal :)

Groet,

Joachim
      Never Surrender

Comment

Verwerken...
      X