Ga naar inhoud

Zijn er nog mensen die werken


Bennp

Recommended Posts

Hoi ik wilde eens weten als er nog mensen zijn die werken die sarcoidose hebben? Zelf werk ik weer 40 uur heb daar voor 1,5 jaar bij huis geweest moest stoppen met stukadoren dat heb ik gedaan en ben 13 mei dit jaar met rietdekken begonnen. En kan het goed vol houden daarom deze vraag.

 

 

Groeten,

 

Benno

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    10

  • okkie

    5

  • Astrid

    5

  • riëtta

    5

Top Posters In This Topic

Hoi Benno,

 

Ik ben zes jaar geleden gestopt met werken. Ik vond parttime werken in de ICT maar niks. Vorig jaar wilde ik net weer aan de slag, maar toen werd ik ziek... Dus ik verkeer nog in de luxe positie dat ik zelf mijn tijd in kan delen :).

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik ben ook helaas nog steeds niet aan het werk. Ik zou ontzettend graag willen maar of het er ooit nog in zit... positief blijven maar denk ik dan :)

Link to comment
Share on other sites

Ik ben sinds een paar jaar parttime aan het werk. Mede doordat ik een kindje heb. Toen die er nog niet was kon ik gewoon fulltime werken.

 

Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

zijn er nog mensen die werken

 

Hoi Bennp,

Ja ik werk nog, heb sarcoidose vanaf dec 2001, nu sinds een paar jaar officieel schoon verklaart. Ik heb gewerkt als boekhouder, werk nu als bedrijfsleider. Kan alles goed combineren, heb wel vaak last van zere vingers. Ben eigenlijk nooit ziek thuis. In de periode dat de sarco op zijn hevigst was ( fase 2) heb ik eigenlijk maar 7 of 8 ziektedagen gehad.

Groetjes Peter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik werk al heel lang niet meer het ging gewoon niet meer, niet alleen door de sarco maar door alle bijkomende ziektes en ben er toen maar mee gestopt...

Wel heb ik nog bijna 8 jaar met vallen en opstaan door gewerkt na de ondekking van sarco in mijn longen.

Ik moet er nu eerlijk gezegt ook niet meer aan denken en geloof dat ik toen de juiste beslissing heb genomen... Dit was overgens wel een zeer moeilijke beslissing destijds...

Ik deed kantoorwerken, had de leiding op de afdeling over 15 mensen dit was een geweldige tijd met hele leuke collega's

maar ik vond het niet eerlijk tegen over mijn collega's want ik trok het niet meer

en ben toen gestopt.

Heb er nooit spijt van gehad :) ;)

Ik denk wel vaak aan die leuke tijd terug en zie ook af en toe nog wel eens wat collega's

En als ik hoor hoe het er nu allemaal aan toe gaat.... vind ik het niet erg dat gaan werk meer heb... :)

Link to comment
Share on other sites

Telt vrijwilligerswerk ook mee?

 

Ik ben sinds januari van dit jaar 1 ochtend in de week assistent-docent bij Seniorweb (50+ ers leren computeren)

En na de herfstvakantie ga ik beginnen als vrijwilliger op een VMBO, ook voor 1 ochtend in de week. Ik zou kunnen solliciteren als onderwijs-assistent, maar durf dat nog niet aan.

 

Ik vind de gedachte dat ik af mag bellen als het echt niet gaat, heel geruststellend. Al zal ik dat waarschijnlijk nooit doen. Ik zie het als een soort bezigheidstherapie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Werk en Sarcoidose

 

ze hebben bij mij begin dit jaar Sarcoidose vastgesteld en ik werk nog altijd 40 uur als vrachtwagenchauffeur regionaal aan mijn ogen konden ze niets vinden maar ik krijg afentoe vlekken voor mijn ogen, mijn baas weet ervan maar onderneemd niets.

het hard is ook getest en ik heb een hardmuur dunner als de andere en nu ga ik naar de reumaloog omdat ik heel veel last van mijn knieen heb en dat kan ik niet gebruiken en zekker niet dat je ongeveer 100 keer per dag auto in auto uit moet kruipen maar tot nu toe gaat het nog maar het word moeilijker o ja ik ga ook nog naar de proffessor in maastricht en daar horen we wel weer meer.

ik wenst iedereen veel sterkte met de ziekte toe.

Bewerkt door ronnijsten
Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Ik werk nu nog 21 u als boekhoudkundig medewerkster, voordat ik ziek werd werkte ik 40u / week, na ong 1/2 jaar sarco ben ik 70% gaan werken en nu dus 21 u en ik mag ook niet meer werken van de UWV arts. Maar goed ook daar hoef ik niet meer te komen want ze hebben mijn uitkering gestopt omdat ze vonden dat ik teveel verdiende. Maar ik mag niet meer werken om dat verschil te dichten. Begrijpen jullie het?? Ik niet.......

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Marjonnie, via de belangenvereniging kun je juridisch advies inwinnen. Op die manier zou je duidelijkheid kunnen krijgen over die beslissing van het UWV en welke stappen je eventueel kunt ondernemen. Het zou iig van de zotte zijn als je je dagelijks leven moet betalen van 21 uur werken per week. Succes!

Link to comment
Share on other sites

mij is uitgelegd dat je niet naar niet kunnen meer wordt afgekeurd maar naar inkomen.

Dus als jij meer dan zoveel procent(weet niet precies hoeveel, dacht 30) minder inkomen hebt dan pas wordt je een uitkering gegeven.wia.

En dan ligt het aan je loon en dat je zoveel procent wordt afgekeurd en niet omdat je voor zoveel procent niet meer kunt werken.Ik vind het moeilijk uitleggen, hopenlijk is het een beetje duidelijk.

Link to comment
Share on other sites

Ja, je wordt inderdaad gekeurd op je inkomen. Eerst werd er gekeken wat voor werk ik nog kon doen, en dat bleek het huidige werk maar niet meer dan 21u per week, en dan gaan ze kijken wat je verdiende toen je ziek werd en wat je nu verdiend en daar laten ze een formule op los en als je dan buiten dat percentage valt, dan stoppen ze gewoon je uitkering. En als je dan toch gaat werken (om dat verschil van de uitkering zelf weer op te gaan hoesten ) en je wordt ziek, dan is dat je eigen schuld en krijg je dus geen ziektegeld en zeker geen uitkering. Kortom het enige wat ik dan nog kan doen is een baas vinden die zoveel wilt betalen als mijn huidige salaris en (vroegere) uitkering samen. Nou ja en jullie begrijpen natuurllijk wel dat die er niet zijn. Dus je moet je er bij neer leggen, maar begrijpen doe ik het niet. Ik wil proberen om meer te werken om zelf dat verschil op te hoesten, dat mag niet en als ik het wel doe en ik word ziek dan is het eigen schuld dikke bult. En dat blijf ik heeeeeeeeel bijzonder vinden.

Link to comment
Share on other sites

Idd dan krijg je dus geen uitkering, als je niet die circa 30% loonsverlies hebt.

Wat ik dan wel raar vind is dat je het idd niet mag proberen om meer te werken??Hoezo eigen schuld dan? Je probeert het toch? dat is toch wat ze altijd willen???? Raar hoor.

Link to comment
Share on other sites

ook ik werk nog maar voor hoelang....

 

na de diagnose in 2007 dat ik sarcoidose had, mocht ik van de bedrijfsarts niet meer werken, ik werkte in een carrosserie bedrijf als vrachtwagen spuiter...

ik heb een jaar thuis gezeten en ben in een reintergratie traject terecht gekomen... daar ben ik niets mee opschoten... ik ben naar mijn werkgever gegaan, er kwam een plaatsje vrij op de reclame afdeling...

afgelopen sept heb ik een ct scan gehad. de uitkomst"de onstekingen zitten nog steeds in mijn longen". ben door verwezen naar rotterdam(erasmus mc)

ik moet nu weer aan een hoge dosis pretnizon en krijg er nog een ontstekingsremmer bij.

ik vertelde dit mijn baas... ik moet maar opzoek naar ander werk, met andere woorden... ik word te lastig..

dus ja... ik werk maar voor hoelang nog

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

hmm vervelende situatie Arjan. Freddy hier op het forum zit nu ook in zo'n ongeveer vergelijkbare situatie. Sommige werkgevers zijn niet bepaald 'lieverdjes'. Veel succes en laat je door hem niet gek maken.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hoi ik wilde eens weten als er nog mensen zijn die werken die sarcoidose hebben? Zelf werk ik weer 40 uur heb daar voor 1,5 jaar bij huis geweest moest stoppen met stukadoren dat heb ik gedaan en ben 13 mei dit jaar met rietdekken begonnen. En kan het goed vol houden daarom deze vraag.

 

 

Groeten,

 

Benno

 

 

Nu dus de update ik ben er uitgewerkt bij dat rietdekkers bedrijf op een manier waar de honden geen brood van lusten of wel ik werd dus ook te lastig, En reintergratie traject

wie je een het werkt moet helpen doet geen donder voor of wel je zoekt het maar uit en vaar maar een uitkering aan of een grrot kut land als je ziek bent en je wilt werken maar je kan geen werk krijgen. Sorry dat ik het zo moet zeggen maar laat ze allemaal mooi naar de donder lopen hier in nederland

 

PS sorry voor me taal gebruik!!

 

 

Groeten,

 

Benno

Link to comment
Share on other sites

werk en sarco

 

ja ik ben ook nog fulltime aan het werk en zou dit nog 3 jaar willen volhouden dit jaar ben ik wel 3 weken thuis geweest met mijn longen en mijn handen heb ik ook wel veel last van ik werk in een labo(cleanroom) dus bijna steriele ruimte dus wel goed voor mijn longen (?) ik hoop dit nog wel lang te blijven doen voor de rest heb ik wel beperkigen met uitgaan, naar famlie kom niet veel in kledingwinkels en ook nergens waar gerookt wordt je leert ermee leven hou de moed er maar in

Link to comment
Share on other sites

Update twee ben nu een rechtzaak aan voorberieden en ziet er goed voor me uit afwachten dus. Ze hebben geen poot om op te staan we gaan het zien als ik meer laat me wel weer horen

 

 

Groeten,

 

Benno

Link to comment
Share on other sites

Re-integratie traject :hameren:

 

Ja ja... zo ken ik er ook eentje... was alleen zijn eigen zakken aan het vullen.... .... grote oplichter.... wou graag snel rijk worden.... mooie beloftes....dacht slim bezig te zijn...... zielig figuur hahaha... daar heb ik geen pardon mee met zulke mensen.... grrrr....:hameren:

 

succes... zet je tanden er maar in.... afmaken die hap ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Re-integratie traject :hameren:

 

Ja ja... zo ken ik er ook eentje... was alleen zijn eigen zakken aan het vullen.... .... grote oplichter.... wou graag snel rijk worden.... mooie beloftes....dacht slim bezig te zijn...... zielig figuur hahaha... daar heb ik geen pardon mee met zulke mensen.... grrrr....:hameren:

 

succes... zet je tanden er maar in.... afmaken die hap ;) :)

 

 

 

Beter kan je het niet uit leggen dankje.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.