Ga naar inhoud

Activeringstraject.... heeft iemand advies?


Twoky

Recommended Posts

Ik ben gisteren gebeld door een arbeidsdeskundige van het UWV. Sinds 2006 ben ik ziek en in 2009 ben ik in de WIA terecht gekomen.

Ik ben 80-100% afgekeurd ivm sarcoïdose in hersenen en op ogen en slijtage aan gewrichten ivm auto-ongeval en extra afbraak van kraakbeen door de medicijnen.

Ik heb geprobeert mijn leven weer te krijgen als voor 2006, maar dat ging niet meer. Heb een revalidtietraject doorlopen van meer dan een half jaar. Heb daar leren leven met mijn handicap.

Hetgene ik nog wel kan is met de ergo therapeut vast gelegt in een weekschema. Met verplichte rustmomenten op zijn tijd. Ik zit dit nu te typen, maar daar moet wel een ding van mijn lijstje voor wijken... Niet blij mee. Maar het is even niet anders... Ik ben zo blij met het lijstje. Hier kan ik mijn leven mee verder.Maar er mag niet veel tussen komen want dan ben ik weer zo verschrikkelijk moe... Kan dan helemaal niets meer.. Ja gewoon vroeg naar bed... Maar er is natuurlijk meer in mijn leven en daar zit ik dan ook nooit op te wachten net als ws velen van jullie.

Nu ben ik dus gisteren gebeld door de arbeidsdeskundige van het UWV. Heb er 3 kwartier mee aan de lijn gezeten. Gezegt dat het niet goed ging. Ze vertelde dat een reintergratie nog ver weg was, maar ze wilde me wel oproepen voor een activeringstraject. Ik wist niet wat dat was. Maar daar wilde ze verder niets over zeggen. Dat hoorde ik wel als het gesprek was. Natuurlijk ben ik ook niet gek en heb ik internet er eens op nagezocht. Nu blijkt dat het een voorstadium is om straks aan het werk te gaan. Eerst vrijwilligers werk gaan doen. Ik ben nu al altijd zo moe. Zo blij met mijn lijstje. Nu wordt straks alles weer omgegooit... Ik kan dat helemaal niet. Ik dacht echt dat ik op de revalidatie zoveel geleerd had. Ik moet luisteren naar mijn lichaam... dat heb ik intussen wel geleerd... Mijn hoofd en mijn benen kunnen het niet meer aan..Dit gaat me niet lukken om dat er ook nog bij te hebben. Heeft iemand een idee hoe ik me voor kan bereiden op dat gesprek?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Twoky,

 

Ik neem aan dat je in de WIA WGA zit. Moet je dan niet eerst herkeurd worden?

Want als je 80-100 afgekeurd bent betekent dat er geen functionele mogelijkheden zijn bij jou. Dat heb ik n.l. ook, ik ben 100% afgekeurd, maar ik wordt volgend jaar herkeurd en tot die tijd gebeurt er volgens mij niets omdat je niets kunt tenzij het verbeterd en dan moet je dat melden bij het UWV.

En voor dat vrijwilligerswerk geld volgens mij als het niet gaat dan gaat het niet, je bent niet voor niets afgekeurd.

 

gr. Annabelle

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Annabelle,

 

Dat klopt. Ik ging ervanuit dat ik jaarlijks een herkeuring zou krijgen. Dat is inmiddels 3 jaar geleden. Dus eigenlijk weet ik ook niet meer hoe dat gaat...

En het klopt ook dat ik me moest melden bij het UWV als het beter ging. Nou, het is alleen maar slechter gegaan dus gemeld heb ik me niet....

En ik ben zeker niet voor niets afgekeurd. Maar toch willen ze me zien voor het activeringstraject. Vorig jaar heb ik ook al eens zoiets gehad en toen zeiden ze al dat ik binnen 6 mnd een oproep zou krijgen.

Nu zijn we wel al een jaar verder en willen ze me er weer voor inzetten.

Bij de revalidering hebben ze gezegd dat als ik weer zou gaan werken in binnen de kortste keren weer zeer ziek thuis zou zijn. Maar nu moet ik dus weer daarnaartoe.En natuurlijk wil ik dan wel graag weten hoe ik me hierop het beste kan voorbereiden. Niemand zoiets gehad?? Dank jullie wel!!

Link to comment
Share on other sites

Hoi twoky,

 

nee dat heb ik nog nooit gehad, maar ben wel brnieuwd naar de afloop.

succes en sterkte !!!!!

Link to comment
Share on other sites

16 juli is mijn geprek... Ik had gehoopt van iemand van jullie advies te kunnen krijgen. We zullen zien hoe het afloopt!! Mocht iemand nog iets weten!! Ik hoor het graag!! Groetjes Cynthia

Link to comment
Share on other sites

Ik zou in ieder geval de gegevens van de revalidatie meenemen waarbij ze aangeven dat gaan werken meteen zorgt voor een terugval.

Succes met je gesprek!

 

Link to comment
Share on other sites

Je kunt ook vragen aan de arts van de revalidatie die verantwoordelijk is over jouw traject, of hij/zij benaderd mag worden voor informatie vanuit het UWV.

Ik wil je ook succes wensen

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie tips. Dat neem ik mee! Dank jullie wel!!

Ik had er bij de revalidatie wel 5... Zelfs mijn neuroloog heeft gezegd dat als ik mijn therapie niet altijd zo netjes trouw 2x per week zou volgen ik allang weer terug aan de medicijnen was....

Zelfs in de vakanties ga ik door, want ik weet hoe belangrijk het is...Hopelijk zal het UWV dit ook zien, want dat zal het eerste zijn dat ik moet laten vallen....

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Annabelle en de rest natuurlijk!,

Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar door familieomstandigheden ben ik er echt niet meer aan toe gekomen....

Gesprek is heel goed gegaan. Mijn zus ging mee omdat die ook mee op ziekenhuis bezoeken enzo ging. Maar ze heeft weinig hoeven te zeggen. Ben gegaan zoals ik ben. Nietmooier maar zeker ook niet minder. Had mijn lijstje van de revalidatie bij. Mijn Man had vooraf nog gezegt: Hou vol dat het gewoon echt niet gaat.

Ik heb gewoon gezegt hoe het ging en uitgelegt dat als ik me aan mijn lijstje hou dat het best goed gaat. Ook dat ik 2x per week ga sporten en dat ik dat echt nodig heb om mobiel te blijven.

Ze vond dat ik het allemaal erg goed deed. Ook was ze blij dat ik eindelijk een stabiel leven opgebouwd had en dat ik het sporten en bewegen erg belangrijk vond. Ik was een voorbeeld voor velen.

Ze vond het niet goed als hun daar dan nu in gingen liggen roeren en dat ik dan weer onstabiel werd en wellicht weer terug aan de medicijnen moest. Dus kortom. Geen traject voor mij!! Ben blij en ga door met mijn leven! :-)

Groetjes Cynthia

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dat zijn goede berichten, kun je ook weer uit je hoofd zetten !!!!

geniet dan maar extra van het mooie weer !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ik heb het in 2009 een jaar volgehouden, precies geslikt wat ze zei, ( ik had een kast vol supplementen en een dieet gevolgt )maar het heeft niet veel geholpen. En ja toen kon ik het ook nog betalen maar nu ook niet meer.

 

Maar net wat joachim zegt, ieder lichaam reageert anders erop.

 

Maar ik persoonlijk geloof er niet meer in, maar ik begrijp het wel, je probeert van alles om wat pijn te verlichten.

Bewerkt door Joachim
Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.