Ga naar inhoud

Minder werken


masykymi

Recommended Posts

Hallo, ik heb anderhalf jaar geleden te horen gekregen dat ik (long)sarcoïdose heb. Zit nu al die tijd in de ziektewet en werk nog voor 70% als service-monteur door heel Nederland. Ik werk nu 4 dagen in de week, maar dit is zeer moeilijk vol te houden voor mij. Ivm een mogelijke keuring wil ik graag horen van ander mensen die een baan met een fysieke belasting hebben hoe die er mee omgaan of wat zij hebben gedaan?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Masykymi,

 

Wat ontzettend moeilijk is en soms als onmogelijk wordt beschouwd maar echt noodzakelijk is, is om een balans te vinden tussen je rust en werk. Wanneer is je keuring? Er kan namelijk veel gebeuren waarbij bijvoorbeeld je nog 2 dagen per week service monteur bent en daarnaast bij jouw werkgever op kantoor komt. Dit is maar een voorbeeld maar het scheelt voor jou lichamelijk al een hoop denk ik.

 

Het zal voornamelijk afhangen van je keuring. Is dit bij de bedrijfsarts? Als dat is of waar dan ook, zorg dat je bijvoorbeeld een kopie meeneemt van de scan van je longen. Deze kun je kopen in het ziekenhuis. Dan zien de mensen dat je niet liegt, want helaas zijn er vele van ons waarbij wordt gezegd dat het tussen de oren zit. Ook is het handig om beknopte informatie mee te nemen naar de keuringarts, met uitleg over sarcoïdose.

 

Als je minder gaat werken en het UWV is hier akkoord mee en je werkgever, dan kom je in het traject terecht van ziektewet... daar staat hier op het forum ook het eea over geschreven.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Masykymi, Het belangrijkste nu is dat je gaat werken navenant je aan kan. Je zegt nu 4 dagen te werken en dat dit moeilijk is vol te houden, geef dit aan bij je leidingevende en ga minder werken! Zorg dat je een goede balans vindt tussen werk en prive, het kan niet zo zijn dat die 4 dagen je zo uitput dat je prive weinig of niets meer kunt. Ikzelf ben voor 100% afgekeurd vanaf 28 Augustus.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Masykymi, Ik denk dat wij een vergelijkbare baan hebben. Tot 4 jaar geleden heb ik ook als service monteur gewerkt, daarna doorgestroomd naar de ICT/software. Maar nog wel steeds altijd onderweg naar klanten. Bij mij is de sarcoidose iets meer dan 2 jaar geleden ontdekt. Maar tot februari van dit jaar heb ik nog gewoon fulltime time kunnen werken. Soms was het best zwaar, maar het ging nog. Tot in februari het net leek of de stekker eruit werd getrokken. Ik kon gewoon eigenlijk niets meer door de vermoeidheid. Ik heb zo'n 2 maanden thuis gezeten en toen weer langzaam opgebouwd. Tot ik weer fulltime ging werken, toen gebeurde weer hetzelfde. Nu zit ik dus weer thuis met vermoeidheid, slaapproblemen enz. Ik denk dat fulltime er niet meer inzit. En bij jou 4 dagen is ook nog best veel. Ik denk dat ik weer halve dagen ga proberen, als het weer wat beter gaat. Groete Alfred.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Het zal voornamelijk afhangen van je keuring. Is dit bij de bedrijfsarts? Als dat is of waar dan ook, zorg dat je bijvoorbeeld een kopie meeneemt van de scan van je longen. Deze kun je kopen in het ziekenhuis. Dan zien de mensen dat je niet liegt, want helaas zijn er vele van ons waarbij wordt gezegd dat het tussen de oren zit. Ook is het handig om beknopte informatie mee te nemen naar de keuringarts, met uitleg over sarcoïdose.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.