Ga naar inhoud

Vermoeidheid en werk


hans52

Recommended Posts

Dag Allemaal,

 

Sinds een aantal maanden neemt de vermoeidheid ernstig toe. Dit gaat gepaard met pijnlijke handen en voeten. vooral 's ochtends en in de gewrichten. Het werk valt me steeds zwaarder, maar thuisblijven vind ik geen optie en ik wil liever niet weer aan de pred, etc. Heeft iemand ervaring met alternatieve middelen?

 

Groet,

 

Hans

Link to comment
Share on other sites

Hallo Hans,

 

Ik herken het, vermoeidheid neemt toe en als je thuis bent van een dag werken voel je je total loss. Bij mij ook heel erg veel last van pijn in de gewrichten. Ik sluit me daar bij aan en ben ook benieuwd naar de reacties om hiermee om te kunnen gaan.

 

Groetjes,

 

Eric.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey Hallo,

 

Vraag me af of bij jullie de pijn in de gewrichten en spieren erger zijn in rust toestand? Ik voel ze wel als ik werk maar het lijkt wel als ik thuis kom of even pauze heb ,die ik dan ook liever niet heb ,de pijn en de moeheid toeslaat. De avonden zijn wat de pijn betreft het ergste. Ik was altijd heel erg fit en had energie voor 10 maar mij nu niet meer gezien:w00t:..Ik werk wel maar halve dagen en dat is net te doen nog wel.

Ben benieuwd hoe jullie met de pijn en moeheid omgaan.

 

Groetjes Angel

Link to comment
Share on other sites

Hoe ervaren jullie eigenlijk de kijk op de toekomst? Moet je ander werk zoeken of kun je nog wel blijven werken.

Op het moment houd mij dat erg bezig. Ik werk in de geestelijk gehandicaptezorg. En werk er heel erg graag. Zou me niet kunnen voorstellen om daar weg te moeten van wegen mijn gezondheid. Maar nu is het gewoon een strijd om vol te houden keer op keer. En vraag me dan ook af hoe lang dat nog goed gaat. Het zou me echt verdriet doen om er mee te moeten stoppen. En je weet gewoon niet of je het tijdelijk niet meer aankunt lichamelijk of dat het blijvend is en misschien alleen maar erger word.Wanneer ga je bij je zelf stil staan of je misschien iets anders moet gaan doen. Hoe ervaren jullie dit?

 

Groetjes Angel

Link to comment
Share on other sites

Pijn & Werk

 

Hallo Angel,

 

Ja, heel herkenbaar, meer pijn in rusttoestand. Alleen vraag ik me af of de pijn écht minder is als ik bezig ben of dat het een kwestie is van "afleiding is de beste medicijn"?

Op dagen dat ik me beetje fitter voel ga ik altijd wandelen, en tijdens het wandelen lijkt alle pijn te verdwijnen! Alleen jammer dat ik er meestal te moe voor ben... :bored:

 

Ik ben sinds 1,5 jaar niet meer aan het werk, binnenkort WIA-keuring. Terug in mijn vak (docent VO) is echt uitgesloten, dat is veel te zwaar.

Heel vervelend, die onzekerheid over de toekomst, ook hoe het er dan financieel zal uitzien. Ik zal blij zijn als het allemaal geregeld is en ik weet waar ik aan toe ben.

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

Hoi Annelies,

 

Daar zit ik nu ook wel erg mee "De toekomst" Je zult je werk ook wel erg missen lijkt me en dan natuurlijk ook het financiële gedeelte is natuurlijk een verhaal waar je je druk om maakt. Je zult wel opgelucht zijn als je dat op orde hebt.

Wandelen vind ik inderdaad ook wel lekker en doe dat ook wel regelmatig. Vroeger gaf me dat energie nu vreet het energie.Ik ben wel geneigd om meer door te gaan omdat ik bang ben als ik rustig aan doe vast roest. Ik bedoel dan wat de pijn betreft. Maar eigenlijk weet ik ook dat ik erg dom bezig ben want uiteindelijk ga je goed betalen. Ik ben altijd al lastig geweest met mijn eigen grenzen te bewaken. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon beter zal gaan of zelfs weg zal gaan. Misschien een beetje dom maar hoop is toch altijd goed. BAH het leven is gewoon te druk voor zo'n afremmende en energie vretende ziekte. Heb je wel een beetje steun uit je omgeving?

Is ook erg belangrijk

Groetjes Angel

Link to comment
Share on other sites

Vermoeiheid en werk

 

Dag Allemaal,

 

De pijn (vooral in m'n handen) is bij het wakker worden het heftigst. Na verloop van tijd trekt het weg en is het gedurende de dag redelijk. Daar ben ik erg blij mee want ik ben werkzaam in de ict en maak veelvuldig gebruik van muis en toetsenbord. De vermoeidheid is soms slopend. Doordeweeks lig ik regelmatig rond 8 uur 's avonds afgepeigerd in bed. Wanneer er iets (een feestje, kroeg, schouwburg, etc) in het verschiet ligt probeer ik vooraf een buffer op te bouwen zodat ik de avond goed doorkom. In het weekend is het natuurlijk makkelijker. Het blijft echter erg moeilijk hiermee om te gaan hoewel het zo langzamerhand een manier van leven is geworden! Stoppen met werk is voor mij op dit moment echt geen optie. Maar net als jij Angel vraag ik me wel eens af waar en wanneer het schip zal stranden en heb medelijden met de lotgenoten die tegen hun wil gedwongen worden te stoppen met werken.Heeft 1 van jullie misschien ervaring met alternatieve middelen tegen vermoeidheid en pijn? Ik kan wel weer aan de pred enzo maar daar ben ik gelukkig al een tijdje van af en dat wil ik, als het kan, zo houden.

 

Hartelijke groet,

 

Hans

Link to comment
Share on other sites

Hoi Hans,

 

ik slaap al jaren met spalken voor mijn handen. Dit helpt ontzettend goed tegen krampen, tintelen en pijn. Misschien voor jou ook een optie om te overwegen.

 

Voor overdag heb ik ook spalken als ik dingen met mijn handen doe. De spalken geven heel veel steun en verminderen de pijn.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hey Hallo,

 

Vraag me af of bij jullie de pijn in de gewrichten en spieren erger zijn in rust toestand? Ik voel ze wel als ik werk maar het lijkt wel als ik thuis kom of even pauze heb ,die ik dan ook liever niet heb ,de pijn en de moeheid toeslaat. De avonden zijn wat de pijn betreft het ergste. Ik was altijd heel erg fit en had energie voor 10 maar mij nu niet meer gezien:w00t:..Ik werk wel maar halve dagen en dat is net te doen nog wel.

Ben benieuwd hoe jullie met de pijn en moeheid omgaan.

 

Groetjes Angel

 

hallo,

 

goede vraag, smorgens als ik opsta voel ik me stijf en heb pijn in mijn knieen, schouders en handen. na het ontbijt en mijn vaste rondje met de honden gaat het soms iets beter. ik werk dus niet meer omdat ik het niet meer vol kon houden. zoveel mogelijk een structuur aanhouden werkt voor mij het beste. en afwisselen van actief en rust stoppen als je nog niet moe bent.

 

gr anita

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

ff vraagje

 

ff vraagje .hebben jullie ook vaak kramp in benen?? en dat je been en voet tintelt??

ik word er soms echt gek van.is een heel raar gevoel.

zou dit door de ziekte kunnen komen??

 

gr suus

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 5 months later...

Dag Allemaal,

 

Even een update. Er is veel gebeurt. Vorig jaar heb ik een beroerte gehad waarvan ik nog steeds revaliderende ben. Ik werk nu 4*5 uur, zit nu in mijn 2e ziektejaar en heb het gevoel dat mijn werkgever mij kwijt wil. Ik heb hartlittekenweefsel, hartfalen, angina pectoris, pompkracht zo,n 25 %, pijn in gewrichten, evenwichtsstoornissen, gehoor rechts is weg, slaapabneu en neuropathie in onderbenen en voeten. Kortom een ruime selectie:-) Het meeste van de symptomen komen van de sarcoïdose. Ik slik sinds 2007 medicijnen. Is nu prednisolon, irbesatan, meteprololsuccinaat. clopidogrel, sprironolacton, furosemide, calcium, pantoprazol, en nog 1 waarvan ik nu niet op de naam kan komen. Eigenlijk moet ik al jaren een ICD maar ik wilde dit nooit. Begin eraan te denken. De toekomst ziet er niet zo goed uit maar ik probeer de moed erin te houden. Zijn er lotgenoten met hartsarcoidose?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dag Allemaal. Even een update na een lange afwezigheid. Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een beroerte gehad met als belangrijkste gevolgen evenwichtstoornissen, uitval van het gehoor rechts en concentratieproblemen. Niet te wijten aan de sarco. Ben nog steeds aan het revalideren maar ik weet niet of dat volledig gaat lukken. Wel als gevolg van de sarco zijn ernstige vermoeidheid, gewrichtspijn, hartfalen, angina pectoris en neuropathie in onderbenen en voeten. Daarnaast heb ik sinds mijn jeugd slaapapneu en sinds een aantal jaren lichte staar.. Sinds 2007 slik ik, met een korte onderbreking, prednisolon, irbesatan, metoprololsuccinaat, risedronaat, clopidogrel, pantoprazol, furosemide, spironolacton en calcium. 3 x een hartkatheterisatie en de wereld aan onderzoeken. Af en toe valt het me zwaar en lijkt het oneerlijk dat dit mij allemaal moet overkomen. Aan de andere kant.... Ik werk weer 4 * 5 uur, kan weer lopen, fietsen ,praten. Vorig jaar na de beroerte kon ik dat allemaal niet. Misschien valt het toch mee?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

In 2010 heb ik Löfgren syndroom gekregen, een variant van sarcoidose. Dikke gekleurde enkels en voeten. Het ging wel weer weg maar de vermoeidheid bleef. Ik werk al jaren 40 uur per week. Overdag heb ik er geen last van maar als ik thuis kom ben ik een man van in de 90 terwijl ik nu 54 ben. Ook tegen drukte kan ik niet meer, vooral van kinderen is heel erg en als mensen door elkaar praten word ik duizelig. Het is nu chronisch en moet ermee leven. Iemand bekend met dit verhaal?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Ja, ik denk dat de meeste mensen met Sarco dit wel herkennen. Mbt de drukte en er niet tegen kunnen dat heeft te maken met het feit dat alles wat je doet energie kost. Je gaf het zelf al aan, na een dag werk voel je jezelf een man van 90. Dat je minder tegen drukte om je heen kan, kan ook te maken hebben met een fenomeen genaamd 'brain fog' wat veel voorkomt bij mensen met de diagnose Sarcoidose maar dit begint ook meer bij andere aandoeningen een rol te spelen.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.