Ga naar inhoud

uwv


victoria

Recommended Posts

Sinds januari 2007 heb ik sarcoidose, omdat ik een zelfstandige ben heb ik me toen ik starte met de zaak moeten verzekeren voor arbeidsongeschiktheid.

Na een jaar heb ik me weer beter gemeld, ik had veel minder pijn.

Maar sinds 1 1/2 maand heb ik het weer terug.

 

Morgen toch weer bellen, ik heb nog steeds onrustige darmen en nu dus ook weer pijnlijke gewrichten, Niet klagen maar dragen is mijn motto geworden want echt ik mag niet klagen. Ik kan nog werken, maar dan ben ik s,avonds wel moe, en als ik pech heb nog wat langer. Meestal op de dagen dat ik vrij heb rust ik dus meer. Ik merk wel dat de pijnen zo wisselend en ook soms zo sterk zijn (gemeen dus:angry:)

 

Heeft iemand ervaring met het uwv?

Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad, ik ga geregeld naar de huisarts en kno arts. Binnenkort weer effe naar de longarts (mits die weer geen wachtlijst heeft tot oktober ppffff

:dry:

1 ding scheelt bloedprikken vind ik steeds minder erg!!!

 

Nu wil ik me weer laten keuren door de keuringsarts, die mag ik gelukkig nog bellen. HIj had veel begrip en was erg behulpzaam.

Mijn wereld staat soms echt op zijn kop:silly:

Mijn ogen zijn namelijk verslechterd, ik zie soms dubbel en veel waziger:blink:

Hebben jullie daar ook last van.

 

groetjes victoria

Link to comment
Share on other sites

Re:uwv

 

De Reumatoloog zei vorig jaar dat ik bij problemen met mijn ogen meteen aan de bel moet trekken. Ik zou dan zo snel mogelijk gezien moeten worden door een oogarts, omdat sarcoïdose ook op je ogen kan slaan.

 

Zijn je ogen ook rood en pijnlijk? Lees anders even het verhaal over oogsarcoïdose op http://www.sarcoidose.nl/sarcoidose-ogen.html. Het is goed te behandelen, maar je moet er wel vlot bij zijn.

 

Ik hoop voor je dat het \'gewoon\' vermoeidheid is.

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:uwv

 

Met het UWV heb ik (nog) geen ervaring. Wel weet ik dat ze voor Sarco tegenwoordig moeilijk doen omdat ze A steeds meer mensen aan het werk moeten houden en B omdat de ziekte vrij onbekend is bij hun. Het valt dan ook onder een \'vage\' categorie bij hun helaas.

 

Hoe gaat het in zn werk als je naar een keuringsarts moet???

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:uwv

 

Met het UWV heb ik nog geen ervaring, heb volgende week mijn eerste gesprek. wel heb ik al meer dan een jaar sarcoidose in eerst mijn rechter maar nu ook mijn linkeroog. Dit is behandeld met rust (verdoven van de pupil, en daardoor dus alles dubbel zien) en druppels.(FML)Omdat het nu in beide ogen zit wordt de behandeling anders, volgende week worden er weer foto\'s gemaakt en samen met de uitslag van mijn bloed wordt er dan waarschijnlijk een ander behandelplan uitgewerkt. werken mag ik voorlopig niet aangezien ik de hele dag naar een computerscherm kijk.:(

 

groetjes Jose

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:uwv

 

Ben wel benieuwd Jos hoe het gaat verder met je. Ogen is altijd een vervelend iets! Kun je nog wel zien of is het wazig? Ben ook wel benieuwd hoe dat dan weer gaat bij de keuringsarts.

Link to comment
Share on other sites

Re:uwv

 

Ik kan nog wel zien, in sterkte zijn mijn ogen niet eens zo heel veel achteruit gegaan. maar het lijkt net of alles beslagen is, de arts zei alsof je door een ruit kijkt die besmeerd is met boter en dat is een goed omschrijving. Ook zie ik continue zwarte vlekken en strepen die mee bewegen, zeker als ik naar een witte muur ofzo kijk. Of als ik langer dan een uur achter de computer zit. heb ook de hele dag mijn zonnebril op, en s\'avonds autorijden is ook niet meer wat het geweest is, ik zie alles dubbel. Ben zelf ook heel benieuwd wat er in het gesprek met de UWV gezegd gaat worden. Houd je op de hoogte.

 

Jose

Link to comment
Share on other sites

Re:uwv

 

Die zwarte vlekjes, die meebewegen als je je hoofd draait, heb ik ook. Vooral als ik moe ben. Volgens de oogarts is het ouderdom (ben al 36:blink: ). Met het ouder worden vervuilt het vocht in de oogbol. Er gaan deeltjes in zweven, die je dus ziet als zwarte vlekjes. Volgens haar heeft het niets met Oogsarcoïdose te maken.

Maar als ik de info lees op http://www.sarcoidose.nl/sarcoidose-ogen.html dan ben ik het niet met haar eens. Het hoeft er niets mee te maken te hebben, maar het kan wel. Ze hebben het daar volgens mij over dezelfde zwarte vlekjes:

De patiënt kan netvliesafwijkingen opmerken door het zien van zwarte vlekken, veroorzaakt door vertroebelingen in het glasvocht, welke met de beweging van het oog meegaan. Wanneer deze troebelingen toenemen en ook het centrale deel van het netvlies meedoet, zal het gezichtsvermogen afnemen. Indien deze vertroebelingen zeer dicht worden en onvoldoende reageren op lokale en/of algemene medicijnen kan een vitrectomie worden overwogen.

Gelukkig heb ik verder geen problemen met mijn ogen, behalve dan dat ik zonder bril niet ver komB).

 

Sterkte Jose! Ik hoop dat je zicht nog kan verbeteren met dat andere behandelplan?

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re:uwv

 

die zwarte vlekjes of sliertjes zijn kleine beschadingen volgens mijn oogarts, die gaan niet weg. Troebel zien (wazig) schijnt inderdaad vaker bij sarco voor te komen, maar kan iedereen krijgen. de oogarts wist precies wat sarco was maar zei ook dat iedereen die klachten met de ogen kan krijgen.

wij hebben wel de pech dat het vaak een combinatie van verschillende aandoeningen over het hele lichaam is.

groetjes Victoria

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Vicotria

 

Hallo Victoria,

 

Bij mij is sinds 17 november sarcoidose geconstateerd.

 

Medio oktober ben ik naar de opticien geweest en die gaf aan dat ik aan een oog nog maar 50% zicht had en aan het andere oog nog maar 70%. Staaroperaties volgden op advies van de oogarts. Net voor de 2e oogoperatie werd sarcoidose geconstateerd. Heb na de operaties nog veel last van mijn ogen, men weet nu niet of sarcoidose hier een rol bij speelt.

 

Ik wens je veel sterkte!

 

Groetjes Astrid

Link to comment
Share on other sites

Met het UWV heb ik (nog) geen ervaring. Wel weet ik dat ze voor Sarco tegenwoordig moeilijk doen omdat ze A steeds meer mensen aan het werk moeten houden en B omdat de ziekte vrij onbekend is bij hun. Het valt dan ook onder een \'vage\' categorie bij hun helaas.

 

Hoe gaat het in zn werk als je naar een keuringsarts moet???

 

Groetjes,

 

Joachim

 

Ik heb jarenlang te maken gehad met UWV, maar nu helaas niet meer omdat ze mijn uitkering gestopt hebben. Maar na zoveel weken ziek zijn, dan wordt je opgeroepen voor keuringsarts, en die gaat kijken wat je wel en wat je niet kan en die bepaalt ( althans bij mij) hoeveel uur je nog kan werken en daaarna wordt je opgeroepen bij de verzekeringsarts en die bepaalt of je wel of geen uitkering krijgt. De uitkering wordt bepaalt aan de hand van je loon en daar laten ze een formule op los en daar komt dan een percentage uit, en dat bepaalt of je wel of geen uitkering krijgt. Maar ik viel nog onder de oudere regeling dus ik weet niet precies hoe het nu gaat met de WIA-uitkering. Ik kreeg toen nog een WAO-uitkering, en daar werd je 1x per 5 jaar opgeroepen voor een keuring.

Succes voor iedereen die gekeurd moet worden!!

 

gr Marjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Antwoord van Inspectie voor Volksgezondheid.

 

 

Geachte heer ,

 

Voor informatie over sarcoïdose wil ik u graag doorverwijzen naar de Sarcoïdose Belangenvereniging Nederland. Zij kunnen u informeren over de ziekte en de mogelijke behandelwijzen. Voor meer informatie kunt u de website van de belangenverening raadplegen: http://www.sarcoidose.nl.

 

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Toezichtmedewerker IGZ-loket.

 

PS: Vind dat het UWV gevaarlijk lachwekkend van hun kant met deze ziekte omgaan.

Daarom maar antwoord gevraagd aan De Inspectie voor Volksgezondheid.

Bij deze dit bericht.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Prive ik weet niet wat je vraag was aan het UWV :). Het UWV op zichzelf gaat niet in op gezondheidsvragen omtrent welke ziekte dan ook behalve als je arbeidsongeschikt wordt en hun zich gaan bemoeien met jouw arbeidsongeschiktheid. Vandaar dat ze je waarschijnlijk hebben doorgestuurd naar de belangenvereniging. Ik weet niet welke je vraag je aan hun had gesteld. Wellicht kun je dat nog laten weten?

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Beste Joachim,

 

Had de vraag ook niet aan het UWV Gesteld maar aan de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

 

En de vraag was:

 

Is de Ziekte van Sarcoïdose te genezen? Weet u daar iets van?

 

Met vriendelijke groet,

 

Prive.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

uwv

 

Sarcoidose, 3 herniaoperaties aan rug. herniaoperatie aan nek+prothese.

maar uwv wilde mijn uitkering stoppen.

 

Schandalig de verzekeringsartsen van het uwv

Link to comment
Share on other sites

Sarcoidose, 3 herniaoperaties aan rug. herniaoperatie aan nek+prothese.

maar uwv wilde mijn uitkering stoppen.

 

Schandalig de verzekeringsartsen van het uwv

 

is de uitkering ook gestopt? of moest je een herkeuring hebben?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo,

 

Mijn man heeft een uitkering via het uwv (aanvullend) en heeft een urenbeperking vanweg de sarcoidose sinds volgens mij 2002...?

Gene gemakkelijke strijd geweest...:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.