Announcement

Collapse
No announcement yet.

einde dienstverband als gevolg sarcoidose

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• einde dienstverband als gevolg sarcoidose

Na een arbeidsverleden van ruim 33 jaar is er nu een moment dat dit tot stilstand komt.
    Het UWV, heeft na grondig onderzoek, besloten dat ik momenteel niet meer inzetbaar ben in de huidige arbeids markt : omdat er altijd nog een kans op herstel is gaat men volgend jaar nog eens weer herzien of alles nog is zoals het is.
    Voor het momet is het 100 % niet belastbaar voor werk en ontvang ik volgende maand mijn eerste WGA uitkering van het UWV
    Always look on the bright side of life.
    and "Trouble is a friend" . My weblog tells more about sarco.

Arie,

het lijkt me heel vervelend om dat bericht te krijgen, het is zo alles uitsluitent. De andere kant is dat je nu ook niet meer hoeft en wat broodnodige rust kan krijgen. Bij sarcoidose is dat nu eenmaal een noodzakelijkheid.

groeten Erik (Roelof)

Comment

Origineel geplaatst door roelof View Post
      Arie,

het lijkt me heel vervelend om dat bericht te krijgen, het is zo alles uitsluitent. De andere kant is dat je nu ook niet meer hoeft en wat broodnodige rust kan krijgen. Bij sarcoidose is dat nu eenmaal een noodzakelijkheid.

groeten Erik (Roelof)
      Hoi Roelof,

Dat is het ook, maar door en omdat ik in de "wandelgangen" had vernomen dat dit het hoogst haalbare was, had ik me wel al enigszins voorbereid op de uitkomst. Desondanks is het zwaar om aan de zijkant te moeten staan:crying:

Maar morgen is er weer een dag en ook voor mij schijnt de zon:w00t:

Comment

Hallo Arie,

Nee, valt niet mee he....:crying:
        Zoals je wellicht nog weet ben ik 'n half jaar geleden volledig afgekeurd als gevolg van de Sarco.
        Ik heb nu een IVA-uitkering (volledig Ún duurzaam), die is financieel wel 'n stuk voordeliger dan de WGA.
        Toch gaf het mij ook wel rust, wetende waar ik aan toe was en een einde aan de onzekerheid.
        Ik hoop dat het jou ook zal lukken er uiteindelijk vrede mee te hebben.

Ik wens je heel veel sterkte! :thumbup1:

groetjes,
        Annelies
        May the world be gentle under your feet...

Comment

Nou, Arie, een wrange felicitatie lijkt me op z'n plaats. Wat balen dat dit nodig is. Wat prettig dat je erkend wordt en een uitkering ontvangt. Hmm, ik ga toch voor het eerste, wat vreselijk balen.

Hoe is het na de operatie en kun je idd wat de zon in?

Groeten
          Marcella

Comment

Origineel geplaatst door Arie View Post
            Hoi Roelof,

Dat is het ook, maar door en omdat ik in de "wandelgangen" had vernomen dat dit het hoogst haalbare was, had ik me wel al enigszins voorbereid op de uitkomst. Desondanks is het zwaar om aan de zijkant te moeten staan:crying:

Maar morgen is er weer een dag en ook voor mij schijnt de zon:w00t:
            Hoi Arie

Wat goed dat je het zo opneemt, maar je hebt ook geen andere keus hŔ! Zoals je zegt je kunt je er al een tijdje op voorbereiden want dit komt niet als donderslag bij heldere hemel. Dat neemt niet weg dat het erg vervelend is en je toch weer geconfronteerd wordt met de grilligheid van sarcoidose.(en wij eigenlijk ook!!) Neem eerst die rust maar die zo belangrijk is voor je herstel en dan kun je op je gemak eens kijken hoe je je dagen gaat invullen. We gaan het mooie weer tegemoet en er zijn vast wel hobby's die jou interesse hebben. En als je even wil kletsen zijn wij er voor je!!!
            veel sterkte met alles.

Astrid

Comment

Sterkte hiermee, ik heb kortgeleden dezelfde medeling gekregen. Maar nu het een paar weken verder is merk ik dat ik me er in begin te berusten.

Comment

Hoi,

Bij mij idem, mijn contract liep eind dec 2010 af en vanwege het vele ziekzijn werd het niet verlengd. Ik zit nu in de ziektewet en krijg 70% uitkering, echter bij mij speelt een tumor (sinds sept '10) nog een rol. Na de operatie daarvan zal alles opnieuw bekeken worden. Ik vond het heel erg want ik deed mijn werk in de thuiszorg graag, echter al na 3 weken moest ik beamen dat het voor mij toch wel beter was!

Groetjes Petra
                Niemand is zo rijk dat hij geen hulp van anderen nodig heeft

Comment

Nog steeds in dienst

Blijkt dat ik nog steeds in dienst ben van mijn werkgever, ondanks het feit dat ik nu "volledige" door het UWV betaald wordt.

Mijn werkgever heeft vorige week contact met mij opgenomen om de ontslag aanvraag op te starten. Ik was ervan uitgegaan dat dit was geregeld. Dus automatisch zou vervallen na een ziektewet periode van 2 jaar. Blijkbaar gaat dit niet automatisch en moet de werkgever een ontslagvergunning aanvragen.

Dus ik ben nog een paar maanden in dienst zonder betalingsverplichtingen werkgever.:confused1:

Zal toch mijn juridisch adviseur maar even benaderen om te vragen om een en ander even te controleren. :blush:

Comment

Hoi Arie,

Ik ben ook nog een half jaar in dienst geweest na die twee jaar ziektewet.
                    Wel heeft mijn werkgever in die periode nog mijn salaris aan mij doorbetaald en ging de uitkering van het UWV naar de werkgever.
                    Pas na het daadwerkelijke ontslag kwam de IVA-uitkering rechtstreeks naar mij.

groetjes,
                    Annelies

Comment

werk niet meer te doen..

Hallo allemaal!

Misschien weet iemand van jullie hier antwoord op..
                      Ik ben sinds mijn 18e aan het werk op verschillende plaatsen. Toen de sarco begon(maar wij dat nog niet wisten) heb ik 4 jaar geleden via een re´ntegratie bureau een leuke baan gekregen bij mensen met een PGB budget.
                      Ik werk daar nu een aantal uren in de week op mijn eigen tempo.
                      Het gaat echter steeds moeizamer en ik vraag me af of ik moet volhouden of niet...
                      Mijn vraag is nu: heb ik ergens recht op als ik zou stoppen met werken?
                      Ik kan me niet ziekmelden want recht op een ziektewet uitkering heb ik niet omdat je als zzp-er werkt.
                      Ik krijg mijn bruto salaris uitbetaald en betaal er achteraf belasting over.

Zo raar geregeld dat ik nu niet weet of ik ergens recht op heb..?
                      Weten jullie iets hierover?
                      Denk dat ik maar eens een afspraak maak met het UWV maar als je daar sarcoidose laat vallen flapperen ze met de oren denk ik....

Iemand suggesties?

Groetjes Suzie

Comment

Hallo Suzie,

Volgens mij moet je als ZZP'er zelf een verzekering afsluiten tegen arbeidsongeschiktheid.
                        De WIA-uitkeringen waar wij het hier steeds over hebben zijn immers werknemersverzekeringen.

Als je je als ZZP'er niet verzekerd hebt vrees ik dat alleen nog de Bijstand rest. Maar als je een partner hebt met voldoende inkomen krijg je daar ook niets.

groetjes,
                        Annelies

Comment

Hoi Suzie,

als zzp'er moet je gewoon gezond blijven. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is bijna niet te betalen. Moet je heel goed verdienen. Als je ziek wordt, val je overal buiten zoals Annelies ook al schreef.

Mijn man is een paar jaar geleden ontslagen en is voor zich zelf begonnen. Voor mij is zijn gezondheid een groot struikelblok. Op dit moment is hij gelukkig nog gezond. Maar als hij ziek wordt, hebben we op eens geen inkomsten meer omdat ik niet werk. Gelukkig is hij nu bezig met een verzekering af te sluiten en kunnen we daar op vallen bij ziek zijn.

Sterkte ermee, Bernadette

Comment

bedankt dames!

danke voor jullie snelle reactie,
                            denk dat ik nu het nog gaat, ga proberen in gewoon regulier dienstverband te komen want op deze manier schiet het niet op..

Danke en succes voor iedereen!

Comment

Origineel geplaatst door Bernadette View Post
                              Hoi Suzie,

als zzp'er moet je gewoon gezond blijven. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is bijna niet te betalen. Als je ziek wordt, val je overal buiten zoals Annelies ook al schreef.

Mijn man is een paar jaar geleden ontslagen en is voor zich zelf begonnen. Maar als hij ziek wordt, hebben we op eens geen inkomsten meer omdat ik niet werk. Gelukkig is hij nu bezig met een verzekering af te sluiten en kunnen we daar op vallen bij ziek zijn.

Sterkte ermee, Bernadette
                              Hoi allemaal. Ik ben zelfstandig ondernemer, ik ben geen zzp-er, maar ik heb 3 jaar geleden met 3 anderen een bedrijf opgericht. Ik heb toen gel˙kkig wel een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten. Ik was tenslotte beter verklaar voor sarco en wist al heel lang hoe onzeker mijn gezondheid is.

Het is een afweging van risico's t.o.v. opbrengsten die iedere ondernemer, zzp-er of anders, grondig moet onderzoeken voor hij de veiligheid van een werkgever verlaat.

De AOV kost me 2700 euro per jaar. Dat geld is wel aftrekbaar. Het was behoorlijk wat meer dan mijn maandsalaris in de eerste twee jaar en het is nu nog niet gemakkelijk op te hoesten. Het is een calamiteiten verzekering, burnout is niet gedekt - een aantoonbare ziekte wel. Ik verwacht ieder moment van ze te horen of zij ˇˇk vinden dat ik 100 % arbeidsongeschikt ben. Pas dan weet ik hoe nuttig de verzekering afsluiten was :unsure:.

Ik ben verzekerd bij Phizur. http://phizur.com/

Ik zal jullie wel op de hoogte houden van hun besluit.

Comment

Verwerken...
                              X