Ga naar inhoud

hoe maak ik bezwaar


bianc

Recommended Posts

Helaas is het moment voor mij aangebroken...

Polikliniek mens en arbeid heeft een negatief adviess afgegeven.Dit houdt in dat zij mij niet geschikt achten voor het uitoefenen van mijn huidige beroep als treinverkeersleider. Er hangen strenge regels voo wat betreft spoorwegveiligheid aan die functie.

Motivatie: geheugen en concentratiestoornissen, en vermoeidheid.Nu wil ik hier uiteraard bezwaar tegen maken,maar ik weet niet goed welke weg ik moet bewandelen.

Iemand tips??

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Yep, als eerste bij je vakbond proberen. Als je die niet hebt en er zijn geen andere mogelijkheden om je klacht neer te leggen binnen jouw bedrijf dan je rechtsbijstand inschakelen.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Bianc,

 

Ik begrijp niet goed waar je bezwaar tegen wilt maken:

 

1. Vergist men zich en heb jij helemaal geen last van vermoeidheid, geheugen- en concentratiestoornissen?

Dat moet met een paar simpele testjes toch gemakkelijk aan te tonen zijn.

 

OF

 

2. Heb jij inderdaad last van vermoeidheid, geheugen- en concentratiestoornissen en ben jij van mening dat die klachten niet van invloed zijn op je werk als treinverkeersleider?

 

In het tweede geval zou ik je toch met klem willen vragen heel eerlijk en kritisch naar jezelf te kijken. Vind jij, als je héél eerlijk bent, écht dat je zulk werk kunt doen terwijl je vermoeid bent en je niet kunt concentreren? Die veiligheidseisen zijn er toch niet voor niets?

 

Ik ben me ervan bewust dat dit antwoord waarschijnlijk niet in goede aarde gaat vallen. Ik heb dan ook lang getwijfeld of ik wel zou reageren, maar ik vind toch dat ik eerlijk moet zijn. Wat hebben we aan een forum als dit als we alleen maar de antwoorden geven die de ander graag wil horen?

 

Geloof me, ik wéét dat het heel moeilijk te aanvaarden is dat je je werk, dat je met zoveel plezier en inzet gedaan hebt, niet meer kunt uitvoeren. Acceptatie is een lang en moeizaam proces, en ik wens je daarbij heel veel sterkte en wijsheid.

 

groetjes,

Annelies

Bewerkt door Annelies
Link to comment
Share on other sites

Hoi Annelies,

 

Ik waardeer je berichtje juist enorm!

Ik heb mezelf ook afgevraagd of ik niet eerlijk ten opzichte van mezelf moet zijn.Maar het gaat momenteel iets beter met de vermoeidheid,en dan komt mijn vechtlust los. De concentratieproblemen zijn geconstateerd in februari. Toen wist ik nog niet zo lang dat ik sarco had, zat vol op de prednison, en had nog slecht zicht door de sarco. Het kromme daarvan is dat je met prednison wel mag weken in de spoorwegveiligheid!( terwijl ik TOEN echt de weg kwijt was). De vermoeidheid,tja.Het zou voor mij betekenen dat de dag ten einde is na een dienst van 8 uur.dat ik moet zorgen dat ik thuis het eten al klaar heb,en verder gheen afspraken heb.Maar dat zal met iedere baan zo zijn. Veiligheid voor alles,natuurlijk.Maar de systemen zijn zo veilig gemaakt dat je als treinverkeersleider best naast je stoel kunt vallen,zonder dat er ongelukken gebeuren. Daarbij zijn we altijd minimaal met 3 mensen aanwezig.

 

Ja , ik weet het: ik zit nog in de ontkenningsfase....

Ik wil gewoon niet weer de sarco laten winnen.

 

Bedankt voor je berichtje, daar is een forum juist voor, meningen van anderen die je aan het denken zetten.

 

Groetjes Bianca

Link to comment
Share on other sites

Hallo Bianca,

 

Fijn dat je het zo goed oppakt!

En zeker moet je de Sarco niet laten winnen, het is prima dat je nog vechtlust hebt. Maar die moet je wel op de juiste plek/moment inzetten, anders is het verspilde energie en dat is zonde…

 

Is zo’n afkeuring definitief? Welllicht kun je over een poos, als het beter met je gaat om een herkeuring vragen?

En waarom zo gefixeerd op die werkdag van 8 uur? Zijn er geen mogelijkheden om bijvoorbeeld halve dagen te werken als dat wel gaat?

En als laatste optie heeft de NS misschien andere functies voor je die ook voldoening zouden kunnen geven?

 

Ik hoop echt voor je dat er binnen de organisatie iemand is (afdeling personeelszaken?) die je hierin op een positieve manier bijstaat.

 

Wederom heel veel sterkte gewenst, en houd ons op de hoogte.

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.