Ga naar inhoud

Gyneacoloog


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik was een tijdje terug eens bij de huisarts gaan informeren over het hoe en wat met medicijnen ivm zwangerschap.

Nu verwees hij me door naar de gyneacoloog , dat ik daar moest gaan vragen welke medicijnen wel en welke niet mogen.

 

Nu ben ik daar geweest vanmorgen. Viel erg tegen. Ik moest van haar, dus eigenlijk elke dokter zelf gaan bezoeken, daar andere medicijnen vragen als dat uberhaupt kon en een brief vragen met verslag voor de gyneacologe.

De ergste medicijnen waren die van de bloeddruk, en de harttablet en de diabetestabletten.

 

Nu viel het algemene verhaal van haar erg tegen, ik zou een enorm risico lopen, zowel voor mij als voor de baby mocht ik zwanger worden.

 

Ja daar sta je dan, je kunt niet alles weglaten voor jezelf, maar je wilt ook je baby dat niet aandoen.

 

Daarbij nog eens het overgewicht.

 

Maar ik moet dan eerst maar eens kijken of de cardioloog en de internist ook zo negatief erover zijn.

 

Ik word nu wel eens extra met de neus op de feiten gedrukt. ( en ik heb vannacht alweer bijna niks geslapen, kan niet meer normaal doorademen, dus was al kapot en van slag)

 

Het is weer balen vandaag.....heb ik het nog niet eens over alle pijnen.

 

groetjes :( :S :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Gyneacoloog

 

Hi knuffel, ik kan mezelf de teleurstelling wel goed voorstellen. Waarom probeer je niet bij andere Gyneacologen? Het gaat er tenslotte om ook hoe je behandeld wordt qua mens en misschien dat je je er 1 tegenkomt waar je wel goed mee door 1 deur kan :)

 

Dit zijn zeker niet de makkelijkste keuzes in het leven misschien dat andere mensen hier op het forum die bijvoorbeeld al kinderen hebben je hier iets mee kunnen helpen.

 

Je hoofd nog niet laten hangen he :)

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Hoi Joachim,

 

Ja is idd een teleurstelling maar idd ik laat het er nog niet bij zitten hoor.

Moet nog ff verder vragen en zo.

 

Ja echt sympathiek kwam ze niet over bij ons.Heeft zeker zelf wel kids haha.

Ach ja maandagmorgen he hihi.

 

Ja ik las al anderen berichten dat een kind je wel veel oplegt maar ook weer door dagen heensleept bij sommigen.

 

Neuh....thanks....de beslissing is toch nog niet gemaakt hoor. Als ik het pas van meerdere doktoren hoor dan.....

 

thanks!

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

hey Knuffel,

 

Dat geen niet leuk bericht op de maandagochtend!!!

Gelukkig moet je nog heel wat doktoren af en loopt het met een sisser af?:)

Ik hoop dat er voor jullie een oplossing komt en dat het kindje van jou gewicht kan afeten want dat zou mooi zijn hè???

heel veel sterkte Knuf en blijven vechten hè

heel veel sterkte Knuffel,

groetjes Okkie:kiss: :kiss:

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Hey Okkie,

 

Ja ik moet er nog wat vragen.

Tja...of het met een sisser afloopt....hopenlijk wel want ik wil toch wel heel graag een kindje.

Ja dat zou mooi zijn, laat maar lekker happen haha.

Ja tuurlijk we blijven altijd vechten he?

 

Thankssss.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

He knuffel,

 

Wat een rotbericht!:(

Ik heb onze kinderwens eerst overlegt met mijn longarts. Ook omdat ik in die periode extreem moe was en medicijnen had. Zijn reactie: een kinderwens kun je niet negeren, daar moet je voor gaan. Zonder zorgen. Samen mijn medicijngebruik bekeken en hij heeft mij moed ingesproken. Hij heeft gelijk gehad. Tuurlijk ben ik heel moe geweest en nu soms nog. (heb twee erg drukke jongens:P )

Maar toon mij één ouder van jonge kinderen die nog nooit doodop is geweest.:)

 

Knuffel, wellicht ben je bij de gyn niet aan het juiste adres!! Ga ervoor! Ik zal voor je duimen.:kiss:

 

Jids

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

:blush: Ik heb 5 jaar moeten wachten tot alle medicijnen uit mijn lichaam was

voor ik mijn kinderwens in vervulling mocht laten gaan...:dry:

vond ik echt niet leuk te horen :(

 

Maar begrijp nu ook wel waarvoor... en ben ook goed begeleid door de arts

en ben ook rijkelijk beloond

door een dochter en een zoon te mogen krijgen!!!:woohoo: dankbaar geschenk!!!

Want meer kinderen mocht ik niet krijgen ivm dat zwakke lichaam van mij...

 

Ik denk dat Jids het goed heeft Knuffel.... Ga eens verder kijken!!! En ga ervoor!!!

Ook ik ga voor je duimen meis!!!!

 

Groetjes Okkie 28jeick.jpg 28jeick.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Hoi Jids,

 

Wat een fijne longarts heb jij dan he.

Wat moest jij met de medicijnen doen bijvoorbeeld?

Weglaten of kreeg je er andere voor in de plaats?

 

Nee idd, ik moest eerst bij de andere artsen de medicijnen bespreken...

 

Thankssssssssss.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Hey Okkie,

 

5 jaar? wow dat is ook lang zeg.

Kan ik me voorstellen dat je dat niet leuk vond!

 

Ja ik ga bij de andere doktoren informeren en dan zien we verder.

 

thanksssssssss

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

he knuffel,

 

Ja ik heb een hele fijne longarts. Heb het echt getroffen. Eerst liep ik bij een reumatoloog, echt een ei!!!

Ik mocht mijn medicijnen gewoon blijven gebruiken, maar heb een mindere dosis per keer gehad. Ik had enkel pulmicort. (ontstekingremmer) en dat zou niet echt schadelijk zijn. Zo erg als bij Okkie was het gelukkig niet.

 

Jids

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Hey Jids,

 

Dat is echt fijn.

Balen van je reumatoloog....heb je nu een nieuwe?

 

Ah dat viel gelukkig mee dan voor je. Maar er zit ook prednison in he. Maar goed als hij zegt dat het mag zal het dan wel.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Inmiddels loop ik alleen nog bij de longarts. Mazzel he?

 

Longarts vond inderdaad dat het geen kwaad kon, maar als ik nu naar die draken van ons kijk......:woohoo: hahahaha

Nee hoor!:laugh: Heb jij geen goede artsen? Dat zou wel $@#&*% zijn. \'t is niet niks wat je hebt en dan is het wel fijn dat alles serieus wordt genomen, toch?

 

 

Benauwd was het vandaag.:huh: Kon nog niet slapen, begint nu beetje af te koelen.

 

groet,

Jids

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Hoi Jids,

 

Dat is zeker mazzel.

 

Hahahah die draken....

 

Mwah niet echt, de longarts heeft iig totaal geen tijd voor je als je daar bent.

Heb je erg weinig aan. De meesten hebben geen tijd maar die....

 

Idd. Ik vind het nu nog benauwd. Vies zeg....

 

Slaap lekker straks

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Even opgezocht: dat pulmicort bevat geen prednison, maar wel een stofje dat er op lijkt: budesonide. Van deze stofjes varieert het effect dat je er van krijgt per miligram enorm. mensen maken zelf cortisol, en dat is ongeveer 5x minder effectief dan prednison. Dit spul is ongeveer even effectief (voor zover ik zo snel even kon vinden).

 

Als je 4x 200ug per dag neemt, zit je op 0.8 mg per dag. Voor prednison is dat heel weinig. Maar omdat je het locaal toedient, daar waar het nodig is, blijft het effectief....

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Budesonide behoort tot de geneesmiddelen die bijnierschorshormonen of corticosteroïden worden genoemd. Een inhalatie met budesonide werkt ontstekingsremmend en vermindert overgevoeligheidsverschijnselen. Het is een luchtwegbeschermer

 

 

Is dus ook een corticosteroid....

 

 

ps je zit dan op 800 mg toch?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

Even uitkijken met de eenheden... :) Die inhalatie dingen zijn 200 (of 400) microgram.

 

800mg prednison (of andere corticosteroid) per dag is iets wat ze tegenwoordig niet meer doen.

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

ah microgram....

 

 

maar het is dus wel een corticosteroid he?

Mee eens?

 

Dus dezelfde werking als prednison.... Klopt dat?

 

(mijn stem is niet voor niks naar de klote na jarenlang pufjesgebruik)

 

 

 

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

en dezelfde werking als prednison dus....ook mee eens?

 

Dan is het tenminste duidelijk voor iedereen...

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

... en alle corticosteroiden hebben vrijwel allemaal grotendeels dezelfde werking. Soms verschillen ze een beetje in de verhoudingen van de verschillende werkingen.

 

Wat betreft \"werkingen\" moet je denken aan de voor ons interessante \"ontstekingsremming\", maar er zijn ook dingen die dan bij de sarcoidose patienten als \"bijwerking\" gelden: neiging tot diabetes, hoge bloeddruk, slaapstoornissen, eet-drang, botontkalking.

 

Voor locale toediening heb je vaak veel minder nodig dan bij een \"globale\" toediening. Dus als ik Dexamethadon (ook een corticosteroid) in mijn oog druppel, gooi ik er ongeveer 30 microgram in. Maar met het traanvocht loopt waarschijnlijk 99% nog weg, dus gaat zo ongeveer 0.3 microgram zijn werk doen in mijn oog. Voor prednison, dat vaak \"globaal\" wordt toegediend, is 5mg/dag wel ongeveer een van de laagste doses.

 

Prednison wordt vaak als een pil toegediend, zodat het over het hele lichaam z\'n effect sorteert. Maar het kan ook per infuus of injectie. Per injectie wordt het soms ook toegediend direct op de plek waar het nodig is. Bijvoorbeeld bij zeer ernstige reuma klachten.

 

Dexamethadon wordt dus als oogdruppel veel gebruikt.

 

budesonide dus als \"pufje\" oftewel inhaleerpoeder.

Link to comment
Share on other sites

Re:Gyneacoloog

 

ja dus....want de pulmicort is ook een onstekingsremmer en nog wel meer andere pufjes.

 

vaak krijg je er twee, de een is onstekingsremmer, de ander is luchtwegverwijderaar.

 

(ikzelf heb nu 2 in 1 )

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.