Ga naar inhoud

vervroegde overgang???


bianc

Recommended Posts

Hoi, even een vraag voordat ik een doktersafspraak ga maken.

Kan sarcoidose of dunne vezel neuropathie leiden tot vervroegde overgang?

Of medicijngebruik: prednison, amytriptiline azatriopine??

Ik ben 41 en sinds vorige maand niet meer ongesteld geweest. Zwangerschapstest was negatief ( gelukkig)..

Zweetaanvallen heb ik al lang , maar gelinkt aan de dunne vezel neuropathie.

Stemmingswisselingen heb ik al sinds ik prednison slik.

Iemand????

groetjes Bianca

Link to comment
Share on other sites

Geen idee, ik weet wel dat medicijnen zoals prednison en methotrexaat je cyclus in de war kunnen brengen (bij mij bijv. bij hoge doseringen steeds langer tot ik weer ongesteld word), en dat kan ook weer terug goed komen als je op een gegeven moment lagere doseringen slikt of stopt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Hermione,

 

Achteraf begonnen mijn Sarcoidoseklachten ook rond m'n veertigste en ik kwam toen ook al in de overgang. Dus misschien is het ook wel zo dat de overgang/verandering hormonen zorgt voor Sarcoidose. Op de site van het ILDcare staat het volgende:

Sarcoïdose kan op alle leeftijden voorkomen, maar op kinderleeftijd komt het zelden voor. Het begint over het algemeen op jong volwassen leeftijd. De grootste piek ligt tussen de 20 en 40 jaar. Bij vrouwen zien we een tweede wat kleinere piek postmenopauzaal. Er is geen verschil aangetoond tussen mannen en vrouwen.

Groetjes, Marian

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.