Ga naar inhoud

verloskundige of gynacoloog?


candy84

Recommended Posts

hi allemaal

vroeg me wat af ik zit in de eerste fase van de sarcoidose en heb pas te horen gekregen dat ik 8 weken zwanger ben.

en vroeg me dus af wat is het beste een verloskundige of een gynacoloog.

volgens mijn huisarts maakt het niet veel uit.wat vinden jullie?

dit is mijn tweede zwangerschap bij de eerste keer ging het meteen in het begin al mis hoop dat het nu beter gaat.ben erg misselijk nu en moe hebben jullie daar tips voor.

alvast bedankt voor de hulp

veel liefs candy

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
hi allemaal

vroeg me wat af ik zit in de eerste fase van de sarcoidose en heb pas te horen gekregen dat ik 8 weken zwanger ben.

en vroeg me dus af wat is het beste een verloskundige of een gynacoloog.

volgens mijn huisarts maakt het niet veel uit.wat vinden jullie?

dit is mijn tweede zwangerschap bij de eerste keer ging het meteen in het begin al mis hoop dat het nu beter gaat.ben erg misselijk nu en moe hebben jullie daar tips voor.

alvast bedankt voor de hulp

veel liefs candy

 

Ik kan je met je vraag niet helpen, maar wil van dit topic toch even gebruik maken om je maarliefst 2x! te feliciteren. :w00t: 1 met je verjaardag en 2 met je 2e zwangerschap! Ik hoop dat de 2e zwangerschap wat soepeler gaat verlopen als de eerste ook al start het niet meteen goed. Heel veel geluk en goede gezondheid (voor beide ;)) toegewenst.

Link to comment
Share on other sites

Candy84

 

Ga alsjeblieft naar een gyneacoloog, die hebben meer verstand van zwanger en ziek zijn dan een verloskundige. En tja, voor zwangerschapskwalen zul je bij een gyneacoloog ook te horen krijgen dat de een er meer last van heeft dan een ander. Al zal deze waarschijnlijk wel sneller medecijnen voorschrijven als je dat echt nodig hebt. En dan ben je onder goede controle. Wel zo prettig!

Veel sterkte, succes, etc. met je zwangerschap. Gefeliciteerd:love:

Link to comment
Share on other sites

Hoi Candy,

ik heb 3 kinderen en 2 zwangerschappen heb ik met sarco doorgemaakt.

gewoon bij de verloskundige, buiten de gewone zwangerschaps kwaaltjes is de sarco tijdens het zwanger zijn gestopt.

toen de kinderen ongeveer 4 maanden oud waren kreeg ik de sarco weer terug. heb dus ook geen medicijnen hiervoor gebruikt. wat ik ervan weet is dat de sarco tijdens de zwangerschap stil staat, of dit bij iedereen zo is weet ik dus niet.

hoop voor jou dat dit ook zo is

groetjes rianne

Link to comment
Share on other sites

verloskundige of gynacoloog?

 

hi allemaal.

bedankt voor jullie raad en felicitaties.

was vandaag voor het eerst bij de verloskundige om gegevens door te geven en om een afspraak te maken voor de echo.

weet nog niet of ik bij deze verloskundige blijf of dat ik als nog overstap naar een gynacoloog.

maak me toch wel zorgen of alles wel okay is.maar het duurt nog 2 weken voor de echo en dan pas heb ik zekerheid of alles wel okay is.

nog maals bedankt voor jullie advies

groetjes candy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
hi allemaal.

bedankt voor jullie raad en felicitaties.

was vandaag voor het eerst bij de verloskundige om gegevens door te geven en om een afspraak te maken voor de echo.

weet nog niet of ik bij deze verloskundige blijf of dat ik als nog overstap naar een gynacoloog.

maak me toch wel zorgen of alles wel okay is.maar het duurt nog 2 weken voor de echo en dan pas heb ik zekerheid of alles wel okay is.

nog maals bedankt voor jullie advies

groetjes candy

 

@candy,

Nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hopelijk gaat het goed met jouw en je kindje. Hoe was de echo nog?

Heeft jouw verloskundige ervaring met sarcoidose patienten, dat lijkt me een heleboel uitmaken. Mijn verloskundige vertelde me dat ze bij een eventuele volgende zwangerschap me naar de gynaecoloog zou sturen, ze kende sarcoidose wel, maar niet vanuit haar 'verloskundigepraktijk'.

 

Mijn baby is nu een half jaar. Ondanks mijn sarcoidose is het elke dag genieten van dit kindje. Juist omdat ik veel rust moet houden heb ik er heel veel tijd voor. Voor mijn oudere kinderen zorgen is in mindere tijden wel lastiger, vooral voor m'n peutertje. Gelukkig heb ik goede oppas en veel hulp, zo is het met hun ook goed te doen.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.