Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onstaan sarcoidose na zwangerschap

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Display
Clear All
new posts

• Onstaan sarcoidose na zwangerschap

Hallo,

Bij mij is de sarcoidose ontstaan op 29 jarige leeftijd en zo'n 5 maanden na de bevalling van onze zoon. Longarts zei ook dat ze sarcoide vaak na een zwangerschap naar voren zien komen. Iemand dezelfde ervaring??

Groetjes Merije

Uiteraard, ik geloof dat veel jonge moeders met sarcoidose er zo aan gekomen zijn. Heeft te maken met hormoonwisselingen.

Ik heb het dus ook 5 maanden na de bevalling gekregen.

Comment

Origineel geplaatst door Fregu View Post
      Uiteraard, ik geloof dat veel jonge moeders met sarcoidose er zo aan gekomen zijn. Heeft te maken met hormoonwisselingen.

Ik heb het dus ook 5 maanden na de bevalling gekregen.
      Ook na 5 maanden, toevallig zeg!!

Comment

ik bedoel juist dat het niet toevallig is. Omdat je met hormoonwisseling te maken hebt, maakt sarcoidose er gebruik van om je lichaam in bezit te nemen.

Comment

Origineel geplaatst door Fregu View Post
          ik bedoel juist dat het niet toevallig is. Omdat je met hormoonwisseling te maken hebt, maakt sarcoidose er gebruik van om je lichaam in bezit te nemen.
          Nou das dan helaas goed gelukt, grrr rotziekte ja!!

Comment

klachten

Merije,
            Wat waren de klachten die je na 5 maanden kreeg van de sarcoidose?

Groetjes Mieke

Comment

wat dacht je van sarcoidoseklachten?

Comment

Dat begrijp ik!
                Maar sarcodiose kan zich overal in uiten.
                Kreeg ze ontstekingen aan haar benen, voeten enkels of armen, ogen of was het vooral de moeheid die na 5 maanden opspeelde?

Comment

Mieke, je zou merije een persoonlijk berichtje :) kunnen sturen aangezien ze nog niet gereageerd heeft op jouw vraag.
                  Never Surrender

Comment

Ok bedankt voor de tip.

gr mieke

Comment

bij mij is het na 14 maanden ontdekt dat ik sarcoidose heb..
                      is dus een stuk later dan 5 maanden

Comment

Bij mij is de Sarcoidose pas vast gesteld toen, mijn jongste dochter al 2 jaar was, maar ik ben na mijn bevalling ( die was erg heftig) nooit meer de oude geweest :confused1:

Comment

Was ik weer

Origineel geplaatst door mieke View Post
                          Dat begrijp ik!
                          Maar sarcodiose kan zich overal in uiten.
                          Kreeg ze ontstekingen aan haar benen, voeten enkels of armen, ogen of was het vooral de moeheid die na 5 maanden opspeelde?
                          Hiep hoi,

excuses voor het late reageren, net terug op het forum en even bijgelezen.
                          Het begon bij mij met extreem hoesten meestal tot overgeven aan toe, hierna extreme benauwdheid, vervolgens extreem moe/futloos en gewichtsverlies. Na 3 maanden van onderzoek bleek dat het sarcoidose was in de longen.

Comment

reageer op sarcoidose na zwangerschap

Heel erg typisch, zat dit net te lezen en ook bij mij zo'n 5 maanden (en een week) na de bevalling de eerste symptomen. Wacht nu nog op de uitslag of ik echt sarcoidose heb, maar gezien mijn symptomen kan het haast niet anders. Geven jullie nog borstvoeding ?? (mijn zoontje is nu bijna 6 maanden)

Comment

hallo Eneri,

ik hoop voor je op goede uitslagen en dat het geen sarco is. Mijn zoon is nu 11 maanden, ik ben na ongeveer 4 maanden gestopt met borstvoeding.

Comment

Verwerken...
                              X