Ga naar inhoud

Syndroom van Löfgren (sarcoidose) tijdens zwangerschap


Lissa80

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

2 jaar gelden is bij bij acute sarcoidose geconstateerd. na een behoorlijk behandeling met ibuprofen en rust is het wegggegaan althans is stilte modus beland. Ik heb daarna geen last van gehad.

 

Ik zit nu in mijn 12e week van zijn zwangerschap en heb weer overal granulomen op mijn benen.. Tevens zijn mijn gewrichten zeer pijnlijk als ik even stilgezeten heb. Heeft iemand hier ervaring mee ??...

 

 

X Lissa

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Lissa,

 

Dit is wel apart omdat meestal vrouwen die Sarcoidose hebben tijdens hun zwangerschap juist geen last hebben van de Sarco. Bij jou is dit dus omgedraaid? Heb je ook last van dezelfde vermoeidheid (dus niet de zwangerschapsvermoeidheid) en andere symptomen die bij Sarco horen?

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb inderdaad de klachten die bij sarco horen.

De granolomen op mijn benen, de pijnlijke gewrichten. het vochtvasthouden in mijn onderbenen en de kortademigheid.

De laatste twee kunnen idd ook van de zwangerschap komen, maar helaas de eerste duidt zeker op sarco.

 

Inmiddels ben ik bij de longarts geweest en heb ik 26 juni een blaastest. Ze kunnen echter niets doen, omdat de medicijnen een risico vormen.

 

Ik ben nu bijna 16 weken en werk nog gewoon fulltime.. Het wordt wel steeds lastiger, zeker met mijn kortademigheid en de energieproblemen die daarbij komen. Jammer dat hier bijna geen ervaring mee is.

 

Gr Lissa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hallo,

 

Ik ben inmiddels 7 weken zwanger en onwijs last van zuurbranden. Nu kreeg ik bij de apotheek Rennie's mee maar nu las ik in de bijsluiter dat bij sarcoidose ik men arts moest raadplegen.

Contact gehad maar nog niet terug gebeld..

Link to comment
Share on other sites

Hoi Lissa80,

bij de zwangerschap van de jongste (zij is nu inmiddels 12 jaar, dus al even geleden) had ik in de eerste drie maanden juist extra veel klachten: plekken op onderbenen en onderarmen wat w.s. de bekende sarcoïdose plekken waren, ik was enorm moe, en van alles deed zeer. In de vierde maand trok dit allemaal weg, en pas na het stoppen van de borstvoeding kwam e.e.a. terug. De huidplekken trouwens niet. En in die tijd wist ik helemaal niet wat ik had, en de huisarts wist zich er ook geen raad mee.

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik ben inmiddels 7 weken zwanger en onwijs last van zuurbranden. Nu kreeg ik bij de apotheek Rennie's mee maar nu las ik in de bijsluiter dat bij sarcoidose ik men arts moest raadplegen.

Contact gehad maar nog niet terug gebeld..

Toen ik zwanger was had ik ook enorm last van zuurbranden, ging er bijna van overgeven.

Allerlei huismiddeltjes geprobeerd, en uiteindelijk kreeg ik van de verloskundige de raad om ReglaPH te gaan slikken en dat hielp mij enorm.

Weet niet wat precies het verschil is tussen Rennie en die, maar ik vind Rennies gewoon niet lekker, te zeer pepermunt.

 

Maar soms helpen 2 zoute dropjes (oude wijsheid is: zout breekt zuur) of een paar lepels vanillevla ook wel.

 

Ook zou kunnen, een rauwe aardappel heel fijn raspen en dat verdunnen met water. Meteen oplepelen na bereiding!

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.