Ga naar inhoud

Prednison / Prednisolon


Mabula

Recommended Posts

Hallo!

 

Thanks voor jullie reacties.

Afgelopen vrijdag weer in het ziekenhuis geweest en dat hele prednison verhaal staat me zo tegen.. ook qua alle bijwerkingen enz. Men longen gaan nog steeds achteruit als je naar de cijfers kijkt. Dus heb besloten om nog niet te beginnen maar over 3 maanden een nieuwe longfunctietest te gaan doen. On te kijken hoe hard ik achter ga. Ik blijf hopen dat het stabiel is en ik alsnog kan besluiten om het nog niet te slikken.

Nu loop ik nog risico dat ik littekenweefsel krijg en dat prednison dus geen zin neer heeft en dan ben ik verder van huis want dan kom ik er zoizo niet meer vanaf! Dus als blijkt dat ik nog steeds achteruit gaa heb ik geen keus meer.

 

Nog iets wat ne dwars zit.. men vriend en ik willen heel graag kinderen en wouden hier geen jaar meer mee wachten.. heeft prednison hier invloed op?

 

Groetjes lisanne

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    18

  • Bernadette

    13

  • Bianca...

    13

  • Merije

    9

Hoi Lissy, Je bent behoorlijk ziek dus, zo te lezen? Heb je heel erg last van benauwdheid, kortademigheid? En welke pufjes kreeg je en gaven die totaal geen verlichting?

Volgens mij heeft Pred geen invloed op de vruchtbaarheid, maar gezien jouw lichamelijke conditie is zwanger worden een megaklus lijkt mij, die je misschien beter nog even "voor je uit kunt schuiven", zeg ik oneerbiedig. Ik wens je i.i.g. sterkte!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hey!!

Naja ziek valt wel mee.. ik hoest heel veel! Heb inmiddels in een jaar tijd 2x meer ribben gekneusd erdoor..kortademig en idd benauwd..erg moe.. en bijna 20 kilo afgevallen. Maar werk gelukkig nog 38 uur dus opzich vind ik het zelf wel mee vallen.. naar de longarts denkt er anders over. Vabdaar dat ik wou wachten net prednison maar omdat ik nog achteruit ga heb ik kans op littekenweefels en dab zit ik er zeker voor altijd aan vast en helpt prednison zoiezo niet... dus lastig allemaal! Plus dat ik nog moet accepteren dat ik wel degelijk ziek ben..

Hoe sta jij ervoor dan als ik vragen mag??

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

O hier nog een hoester. Maar ik heb al meer dan 20 jaar (mild) astma, dus was het e.e.a. gewend en je ervaart het hoesten zelf altijd minder dan een ander. Ik kreeg vaak commentaar: allemensen, steek er nog eentje op. Je kent misschien ook wel dat soort leuke opmerkingen? Ik kreeg eerst een diagnose dubbele longontsteking, maar 2 a.b. kuren hielpen niet. Dus ik stelde zelf voor om een sputumkweek te doen. Daar kwam een heel gemeen beest uit, heb daar een pittige a.b. kuur voor gehad en toen werd het hoesten een stuk minder.

Nadat de l.a. mijn puf had omgezet en ik nu een onderhoudsdosering a.b. heb, hoest ik zeker 70% minder, dus dat is winst!

Ik heb het eigenlijk geloof ik nog steeds niet geaccepteerd, ontken het af en toe een beetje. Ik heb er niet zo heel erg veel last (meer) van, ik ben kort na mijn diagnose ten val gekomen, ik was wat wiebelig in de benen nog, en heb toen 2 ribben gekneusd. Een allergische reactie op de a.b. heeft me ook 14 dagen op tilt gezet, dus al met al ben ik zieker geweest van allerlei complicaties eromheen dan van de sarco zelf (tot nu toe, want het blijft toch onzeker he? wanneer ben je nu echt genezen?)

Binnenkort op controle en ik zie er tegenop. Ik voel opeens weer iets pijnlijks in mijn hals, spierpijntje hier, hoest ik nu meer? Hijg ik meer wanneer ik 2 trappen beklim?

Ik vind het emotioneel heel zwaar. Het gevoel dat er een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt.

Ik ben ook helemaal niet goed begeleid door zowel mijn huisarts in opleiding en later mijn longarts. Beiden nogal "lomp" en communicatief gehandicapt.

 

Maar jij werkt best veel, is dat wel goed? Ik kreeg toch steeds te horen dat het vooral met rust moest genezen.

 

Bewerkt door Rhodé
Link to comment
Share on other sites

Heey!

Jeetje zeg... wat herken ik daar een hoop in!!

Et eerste ziekenhuis heeft me aan men lot overgelaten.. helpt et pufje niet? Nou dan stop je toch gewoon en verder niets.. en ik vind et niet normaal dat ik men ribben zovaak puur door et hoesten kneus.. dat zegt toch genoeg. Maar daar vonden ze dat ik blij moest zijndat ik geen 80 was anders had ik je gebroken.. fijn op zon antwoord zit je te wachten..

 

Nu ben ik verhuist en hier doen ze wel wat! Tis erg dubbel.. je bent blij dat ze wat doen.. maja prednison wordt ik niet blij van.. en net wat jij zegt.. bij elk dingetje ga je er wat achter zoeken.. bij elke pijntje op iets.. als ik straks aan de prednison moet beginnen wil ik een soort van dagboek bij gaan houden over hoe ik me voel, event bijwerkingen enzo..

 

Ik probeer er nu nog niet te veel bij stil te staan maar nu ik dit zo tik kan ik wel janken.. il ben 27.. en dan zit me het aankomen in gewicht nog et meeste dwars.. heel slecht eigenlijk.. maar heb geen andere keus straks..

 

Qua werk weet iknet niet.. werk hier net 2 maand.. en via uitnzendburo dus bang men baan te verliezen.. dus zolang ikbhet vol kan houden en ook sweekends nog dingen kan doen vind ik het prima eerst.. met die prednison zal et de eerste weken toch al zwaar worden denk ik??

 

Heel fijn om er zo ff net ienand over te praten die weet wat et is! Dank je wel!!

Link to comment
Share on other sites

Niet iedereen reageert hetzelfde op Pred hoor. Mijn oudste werd helemaal hieper hieper, begon te (vr)eten, enorm. Twee weken geleden kreeg mijn andere zoon een pittige pred kuur, is hij nu aan het afbouwen, hij eet wel lekker en vaak, maar niet extreem. Is niet hieper, noch depri, zweet niet, kortom, hij merkt er niets van. Voor zijn longontsteking werkt het gelukkig prima!

Ja, jij bent een stukje jonger dan ik, ik ben 56. Ik zag een paar jaar geleden zo tegen de menopauze op, maar dat is peanuts vergeleken bij de diagnose Sarco.

 

Wat ik opmerkelijk vind, als je vertelt dat je sarco hebt, is de reactie:

- nooit van gehoord

- ooooo, dus het is goedaardig?

- maar dat geneest vanzelf toch?

 

De spanning vooraf, een vermoedelijke slechte diagnose, vermoeden van kwaadaardige tumor, vergeten ze voor het gemak maar even. Ik niet!

Alsof sarco een verkoudheidje is, wat ff lastig is, maar binnen 2 weken is verdwenen.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi hoi,

Ik heb heeel lang niks van me laten horen hier (schaam schaam) maar om kort te zijn, ik ben heel ziek geweest (onder andere een paar addison crises en leverfalen door MTX) maar nu lijkt de imuran eindelijk het werk van de prednison goed over te nemen.

Na 5 jaar prednison ben ik nu sinds een half jaar aan het afbouwen, van een onderhoudsdosering van 20MG zit ik nu op 2MG. En ik begin me steeds slechter te voelen. Er is een acth-test gedaan en daaruit blijkt dat de bijnieren wel wakker aan het worden zijn, maar het word spannend of ze voldoende op gang komen.

Omdat ik een allergische reactie op de acth-test heb gehad wordt die pas als het echt niet anders kan herhaald. Tot die tijd tweewekelijks op hetzelfde tijdstip van dezelfde dag wordt mijn cortisolspiegel geprikt. En waar die de eerste keer na de acth-test 75 was (nog veel te laag) en ik van 3 naar 2mg ging, is nu de cortisolspiegel met de helft minder geworden.

De klachten die ik heb:

1. Ernstige gewrichtspijn en spierpijn

2. Koud koud koud

3. moe moe moe, sleep me door de dag heen. Alleen in de ochtend een beetje energie.

4. Wazig zien/dubbel zien

5. Het voelt als een zware griep

 

Volgens mijn internist zijn dit typische klachten die bij het afbouwen horen.

Verder heb ik, waarschijnlijk ook door littekenvorming van de sarcoidose, al jaren te weinig vocht tussen de longvliezen en allerlei hobbeltjes tussen de longvliezen. Omdat mijn conditie zo slecht is, en mijn longvliezenn heel dun zijn, durft de thoraxchirurg er niks aan te doen tot ik ben opgeknapt. Voor die pijn krijg ik dan ook al jaren morfine. Jammer genoeg helpt de morfijne niet echt tegen de gewrichtspijn. Ik mag geen NSAID's en/of paracetamol vanwege dat leverfalen dat ik heb gehad.

 

Wie o wi heeft er ideetjes, tips om dat laatste stukje afbouwen wat minder loodzwaar te maken?

Het alternatief, omschakelen naar hydrocortison en accepteren dat ik altijd aan de corticosteroiden blijf, vind ik nog te vroeg. Ik wil liever doorbijten...

 

Elise

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Elise,

 

ik kan je geen tip geven, alleen maar heel veel sterkte toe wensen bij deze laatste loodjes.

 

Groetjes, Bernadette

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Elise, nee ik heb ook geen tips, maar 5 jaar pred afbouwen lijkt mij een hele klus. Logisch dat je lijf hier en daar protesteert en dan ook nog vervelende andere aandoeningen die je hebt moeten overwinnen. Dus van mij ook veel sterkte toegewenst. Lieve groet van Henrieke

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik ga ook starten met de afbouw. Gebruik nu nog als onderhouds-dosering 10 mg/d Ga nu in stappen van 1.25 mg per vier weken naar 0 mg/d. Ben wel een aantal maanden verder als het idd ook 0 mag zijn. Ik ga er in ieder geval wel voor.

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen,

 

ja dat afbouwen is geen pretje, in de begin periode heb ik ook jarenlang prednisolon geslikt en moest ik gewoon afkicken. Nu was de sarco weer actief geworden en heb ik eerst 10 dagen 30mg geslikt en nu de komende 15 dagen 20 mg en verwijsbrief voor nieuwegein dus daar ga ik maandag bellen voor afspraak. En dan maar weer afwachten.

Arie en Elise; sterkte met afbouwen!!!

 

fijn weekend !!

 

gr marjonnie

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Marjonnie,

 

ik wilde via jouw voorstelbericht even vertellen dat het fijn is dat je naar Nieuwegein door verwezen bent. Maar kon niets van je vinden. Daarom maar op deze manier, ook al heeft het niets te maken met het onderwerp.

 

Misschien toch een idee voor je om een voorstelbericht te maken. Kan ik daar steeds op zien hoe het met je gaat.

 

Groetjes, Bernadette

 

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bernadette

Ik heb ooit een voorstelbericht gemaakt maar misschien is dat inmiddels wel verwijderd. Ik zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden en anders zal ik weer eens een nieuwe maken Hihi

Maar weet ook niet zo goed meer hoe ik dat gedaan had . Wordt vervolgt.......

 

Gr. Marjonnie

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Administrators

Elise ik weet niet hoe het nu met je gaat maar hopelijk zet je nog steeds door. Mijn tip is het vinden van zoveel mogelijk afleiding binnen jouw grenzen. Ook ik heb vreselijk last gehad van het afbouwen en afleiding zoeken bij soms de meest vreemde dingen gaf mij verlichting. Niet dat de afkickverschijnselen verdwenen want die voelde ik wel maar het werd dragelijker.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zo, ben er ook achter dat het afbouwen van prednison, afkick verschijnsel met zich mee brengt. Tot 8.25 mg/d ging het goed, maar bij 7.5 mg/d kreeg ik problemen. Slaapeloosheid was wel een heel erg groot dilemma.. Heb nu tijdelijk de dosering even weer naar 12.5 gebracht. Volgende week weer afbouwen maar dan nog in veel kleinere stapjes over een langere termijn. Wellicht moet ik nog even een test laten doen of mijn bijschorsnier zelf nogwel voldoende prednison kan aanmaken.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook geen tips, ik wens je wel veel sterkte.

 

Wat ik wel doe is consequent op vaste tijden opstaan en naar bed gaan. Ik merk ook dat de pred dag en nacht wil draaien. Dat wil ik niet toelaten dus in het begin heb ik wel eens nachten doorgetrokken en overdag nog vermoeider dan ik al was. Maar nu naar drie maanden is het slapenloosheid wel minder geworden en lijkt mijn lichaam gewend aan het ritme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hoi allemaal,

 

Ik heb zojuist de eerste 40 dagen erop zitten van mijn eerste prednisolon kuur (30mg per dag) na 2,5 jaar ziekte.

 

De ACE was de afgelopen 2,5 jaar altijd ergens tussen de 65-100. Deze is nu als een baksteen gezakt naar een hele normale 34.

Mijn internist noemt dit behoorlijk spectaculair en het geeft aan dat mijn normale/gezonde ACE niveau ook waarschijnlijk heel normaal is ook al heb ik het ACE genotype (D/D ) waarbij dit normaal wat hoger ligt. Dit heeft ons extra op een dwaalspoor gezet blijkt nu.

 

Goed nieuws eindelijk dat de prednisolon duidelijk effect heeft. Ik ga nu over op een dodering van 20mg de komende 40 dagen. Ik ben vergeten te vragen aan de dokter of ik daar dan weer wa last van kan hebben door de overschakeling op een lagere dosis? Is die overgang over het algemeen goed te doen of kan je daar wat hinder van ondervinden?

 

In mijn voorstel draadje zal ik een update geven over de diagnose.

 

groet,

Mabula

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste Mabula, Ik ben zelf na 3 stootkuren via infuus (3x3 dagen 1000mg) begonnen met een onderhouds dosis van 20mg. Van het afbouwen merkte ik in positieve zin eigenlijk pas iets toen ik op1 10 mg kwam .In eeerste instantie bouwde ik af met stapjes van 5 mg per 3 maanden .Nu inmiddels met stapjes van 2,5 mg per 3 maanden. Ik lees wel dat hoe dichter je bij de 0 mg komt hoe meer je lichaam er op kan reageren omdat je bijnier dan zelf weer cortisol moet gaan aanmaken. Ik kan je wel meegeven dat het erge hongergevoel, evt onrust etc bij dosis vanaf 10mg een stuk minder was.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Annabelle en Amsterdammertje voor jullie reactie.

 

@Amsterdammertje: okee, de aanpak is bij jouw duidelijk anders dan bij mij in ieder geval. Ik heb geen stootkuur gehad bijvoorbeeld en ben direct begonnen met de 30mg voor 40 dagen. Was die stootkuur erg heftig voor je? Ik neem aan van wel. En begrijp ik goed dat je sindsdien constant maar langzaam hebt kunnen afbouwen?

 

Ik ben nu bijna 30 dagen 20mg per dag aan het slikken. Qua bijwerkingen heb ik het meest last van zweetaanvallen volgens mij. Verder heb ik door antibiotica naast de prednisolon extreem veel pijn gekregen in mijn spieren/pezen/zenuwen... schijnt een zeldzame bijwerking te zijn. Antibiotica moest direct gestopt worden en verder was het hopen dat de infectie al voldoende was bijstreden.

 

Ik heb geen erge hongergevoelens gekregen en ook geen gewichtstoename voor als nog. Emotioneel/psychisch ook eigenlijk niet anders, ik was wel verteld dat sommige mensen erg blij of juist niet blij kunnen worden van prednison...

 

Helaas merkte ik al na een week op 20mg dat alles weer de verkeerde kant op gaat... Veel langer slapen weer, gebroken uit je bed komen na 10-12 slaap. Meer slijm in mijn bovenste luchtwegen en dus meer hoesten. En de pijn in mijn spieren/lichaam etc.. is ook weer erger aan het worden. Ik merk het ook duidelijk met medische fitness wat ik 2 keer per week doe. Misschien is dit een dipje en komt dit door de dosis aanpassing? Of 20mg is gewoon niet genoeg? Opgezette lymfeklier in mijn hals was aan het eind van de 30mg periode bijna niet meer te voelen. Hij is nu weer een heel stuk groter en de pijn in die regio ook helaas.

 

Vrijdag weer bloedprikken dus benieuwd wat daar nu weer uit komt. De internist had wel aangegeven dat de kans groot is dat ik langdurig de prednison moet gebruiken omdat de zietke bij mij erg chronisch verloopt. We hebben op dit moment dus ook geen goed idee wat een effectieve onderhoudsdosering voor mij zal zijn en ik begrijp ook dat dit in de loop van de tijd flink kan veranderen omdat de ziekte de regie houdt.

 

Sterkte allen,

Mabula

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Bedankt Annabelle en Amsterdammertje voor jullie reactie.

 

@Amsterdammertje: okee, de aanpak is bij jouw duidelijk anders dan bij mij in ieder geval. Ik heb geen stootkuur gehad bijvoorbeeld en ben direct begonnen met de 30mg voor 40 dagen. Was die stootkuur erg heftig voor je? Ik neem aan van wel. En begrijp ik goed dat je sindsdien constant maar langzaam hebt kunnen afbouwen?

 

Ik ben nu bijna 30 dagen 20mg per dag aan het slikken. Qua bijwerkingen heb ik het meest last van zweetaanvallen volgens mij. Verder heb ik door antibiotica naast de prednisolon extreem veel pijn gekregen in mijn spieren/pezen/zenuwen... schijnt een zeldzame bijwerking te zijn. Antibiotica moest direct gestopt worden en verder was het hopen dat de infectie al voldoende was bijstreden.

 

Ik heb geen erge hongergevoelens gekregen en ook geen gewichtstoename voor als nog. Emotioneel/psychisch ook eigenlijk niet anders, ik was wel verteld dat sommige mensen erg blij of juist niet blij kunnen worden van prednison...

 

Helaas merkte ik al na een week op 20mg dat alles weer de verkeerde kant op gaat... Veel langer slapen weer, gebroken uit je bed komen na 10-12 slaap. Meer slijm in mijn bovenste luchtwegen en dus meer hoesten. En de pijn in mijn spieren/lichaam etc.. is ook weer erger aan het worden. Ik merk het ook duidelijk met medische fitness wat ik 2 keer per week doe. Misschien is dit een dipje en komt dit door de dosis aanpassing? Of 20mg is gewoon niet genoeg? Opgezette lymfeklier in mijn hals was aan het eind van de 30mg periode bijna niet meer te voelen. Hij is nu weer een heel stuk groter en de pijn in die regio ook helaas.

 

Vrijdag weer bloedprikken dus benieuwd wat daar nu weer uit komt. De internist had wel aangegeven dat de kans groot is dat ik langdurig de prednison moet gebruiken omdat de zietke bij mij erg chronisch verloopt. We hebben op dit moment dus ook geen goed idee wat een effectieve onderhoudsdosering voor mij zal zijn en ik begrijp ook dat dit in de loop van de tijd flink kan veranderen omdat de ziekte de regie houdt.

 

Sterkte allen,

Mabula

 

Beste Mabula,

 

Stootkuur ( 3x in totaal) waren erg heftig. Niet zo zeer tijdens het krijgen van de kuur in het ziekenhuis maar de 2 weken er na. VEel slapen, geheel ontregeld etc. Ik ben na de stootkuren begonnen met slikken van 20 mg ( 3 mnd ) en daarna steeds in stapje van 5 mg per 3 mnd terug naar 10mg. Nu inmiddels een jaar later op 5mg sinds kort. De ace waarde in mijn bloed is wel weer een stuk hoger dan na de stootkuren ( ongeveer 70) maar voorafgaande aan de kuur zat deze gemiddeld tussen de 300 en 400. Opgezette klieren heb ik nooit gehad Mijn longfunctie is prima. Ik merk sindsi k onder de 10 mg zit weinig meer van de prednisolon. Geen spierpijnen, minder zweetaanvallen en een stuk fitter. Ook slaap ik beter. Met hogere dosis prednisolon was ik regelmatig om 6 uur wakker..nu kan ik zelfs weer uitslapen. Ik zal waarschijnlijk ook wel een stuk langer nog perdnisolon moeten slikken omdat ik ook de chronische variant heb.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hallo allen,

 

Ik ben twee jaar geleden gediagnostiseerd met sarcoidose in hart, longen en buikstreek. Ben toen eind 2011 gestart met o.a. 60 mg prednisolon en heb dit nu afgebouwd tot 5 mg wat een onderhoudsdosis is. Ik heb slecht een kleine bijwerking gehad en dat is dat ik zo'n 3 kg ben aangekomen rond de buik (dus geen plofkop gekregen). Daarnaast slik ik ook tegen botontkalking Calcichew. Laatste botscan toonde geen degradatie. Voor het hart slik ik preventief metroprololsuccinaat voor de hartritmestoornissen die ik had. Nu na 2 jaar is de sarcoidose helemaal weg, zo bleek uit de PET-scan. Gelukkig ben ik er goed mee weggekomen en heb ik weinig tot geen last gehad van de sarcoidose. Op het forum lees ik toch heel veel andere verhalen. Blijf positief en probeer niet toe te geven aan vermoeidheid en ga door met de dagelijkse zaken want als je eenmaal toegeeft wordt het van kwaad tot erger. Werk ook aan je gezondheid. Sport en eet gezond. Houdt de moed er in !!

 

John

 

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen zomer werd bij mij Sarco geconstateerd. Het zit bij mijn longen en mijn ogen. In december begon ik met 50mg Prednisolon. Dat heb ik 4 weken moeten gebruiken. Daarne per 4 weken 5 mg minder. Sinds een paar weken zit ik ds zonder Prednisolon. Voel me er niet beter bij. Toen ik de Prednisolon gebruikte, had ik als enige bijwerking dat ik erg opgewekt en vrolijk werd. Volgens mijn longarts was dat heel goed mogelijk, omdat dit middel ook een pepmiddel zou zijn.

Maar nu zit ik weer in mijn normale gevoel: huilen, hoofdpijn, moe. Ik mis mijn Prednisolon maar mocht er niet meer mee doorgaan.

Ondanks dat prbeer ik zoveel mogelijk "normaal" te doen: huishouden, boodschappen, fitness. Welplan ik nu beter: met Pasen had ik het huis vol. Dat wil zeggen een dag ervoor en dag later verplicht rust nemen. Fitness doe ik in principe 2 uur per week, verdeeld over 2 dagen. Mocht ik tijdens het fitness merken dat het niet gaat, kleed ik me om en ga naar huis. Daar kan ik dan in alle rust gaan liggen en huilen als ik weer emotioneel wordt. De ene keer redt ik het wel, de andere keer niet.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ik krijg vanwege neuro sarcoïdose nu 60 mg prednison per dag. De eerste weken gingen lekker! Ik had moeite met lopen en dat ging ietsje beter, krijg fysio aan huis.

Maar sinds een week of twee is het helemaal mis, zak zo door mijn benen heen en ben al diverse keren gevallen, ook op straat... ik kan dan niet overeind komen en moet maar hopen dat iemand me helpt opstaan. Er is een nieuwe scan gemaakt en daar was niks raars te zien, het leek zelfs iets beter. Dus de neuroloog denkt dat het komt door bijwerkingen van de prednison.

Met wat ik hier lees is spierzwakte dus inderdaad een bijwerking van prednison. Ook het vallen als gevolg hoort erbij volgens de neuroloog.

Morgen heb ik overleg over de medicijnen, zo is het middel erger dan de kwaal.... ik hoop alleen maar dat er een alternatief is..... of anders een lagere dosering..

Zo ga ik alleen maar achteruit en dat kan niet de bedoeling zijn... :crying:

Link to comment
Share on other sites

Hoi Nancy,

 

Wat zei de dokter moet je dosering omlaag of krijg je een ander medicijn.

Ik heb maar een lage dosering prednison gehad dus ik herken je klachten niet.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.