Ga naar inhoud

Duizeligheid


theetje

Recommended Posts

Gister voor het eerst naar fitness geweest. Ik mocht eerst een kwartier op de loopband, daarna kwartier op de fiets. Ging hartstikke goed. Daarna heb ik, zoals eerst ook altijd, aan de apparaten gewerkt om mijn spieren sterk te houden. Ik mocht het alleen niet zo zwaar doen als eerst, heb nu maar 15-20 kg gedaan ipv 35-40. Maar het gaf een geweldig gevoel.

 

Morgen moet ik weer naar de oogarts en weet niet of ik het red om daarna nog naar fitness te gaan, want oogarts loopt altijd minimaal 3 kwartier uit.

 

Maar op dit moment voel ik me super goed. Volgens fysiotherapeute en longarts is dat een bijwerking van de Prednisolon.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ik heb ook veel last gehad van duizeligheid en misselijkheid! Daar ben ik mee naar mijn huisarts geweest maar die kon het niet verklaren. Toen ik maar eens de bijsluiter ging lezen werd het duidelijk hihi komt door de medicijnen! net als alle klachten bij mij ( op mijn handen na) komt en gaat het weer. Ben nu wel gestopt met de medicatie nu is het wel minder stoppen met de medicatie valt mij soms heel zwaar en heb ik standaard 2 dozen paracetamol in huis om het zo te overbruggen. ook tevens gestopt met de pil ;) vandaar even geen medicijnen meer voor mij.

Link to comment
Share on other sites

Die duizeligheid en misselijkheid had ik voordat ik aan de medicijnen begon. De misselijkheid is nu grotendeels weg. Zelfs de duizeligheid is bijna helemaal weg. Ik mag sinds 1 januari weer fietsen. Nog even en ik hoop weer auto te mogen rijden.

Link to comment
Share on other sites

Fijn dat het nu weer een stuk beter gaat! Ik hoop voor je dat het deze kant op blijft gaan.

Hier gaat het heel erg heen en weer. Sinds ik ontstekingen heb in de ogen, ben ik regelmatig duizelig. Maar bij jou had het duidelijk een andere oorzaak dan medicijnen of een duidelijk aanwezige oorzaak.

groetjes,

Link to comment
Share on other sites

theetje: dat zou ook wel weer fijn zijn auto rijden! mijn man heeft na zijn ongeluk 9 maanden niet mogen auto rijden en vorig jaar nog eens 3 maanden niet, je bent zo afhankelijk van anderen!!! weer mogen fietsen zou ook al een hele vooruitgang voor je zijn denk ik.

Hermione: ontsteking aan de ogen pfff ook niet fijn zeg! ogen hebben toch ook invloed op je evenwicht net als je oren?! misschien heb je het al eens verteld maar krijg je er ook medicatie voor, waarschijnlijk wel?!

Link to comment
Share on other sites

Hey Josje,

Yep, ik krijg daar medicatie voor. Ik had al mtx 10mg/week en 25mg prednison/dag toen ik voor het eerst bij de oogarts kwam. Volgens hem had ik deze ontsteking (oogwit aan het rechteroog) helemaal niet mogen krijgen met deze bult pillen, omdat die allemaal juist werken tégen dit soort ontstekingen.

 

Omdat ik allergisch ben voor NSAID's (ibuprofen, diclofenac e.d.) kon ik daar geen druppels van krijgen, en kreeg ik prednisondruppels en -zalf.

De zalf gaf ook probelemen qua allergie, druppels ook wel wat maar gaat wel. (iets dikkere keel en tong, maar dat heb ik met de tabletten ook al, en slik iedere dag ook nog een allergietablet)

 

Het helpt allemaal trouwens niets. Toen ik terug kwam bij de oogarts na 6 weken, zat het ook in mijn linkeroog. De oogarts wist het even niet meer qua behandeling, want ik had het hele rijtje al!

Hij wilde gaan overleggen met de longarts om eventueel de medicatie om te gooien. Die had net bedacht om de mtx op te hogen (nu 12,5mg/week) en de prednison te verlagen (25-20-15 over een periode van 3mnd). De oogarts is daarin meegegaan, en heeft een 'pappen en nathouden' beleid bedacht voor deze maanden: druppel maar prednison in je ogen als pijnstilling, en dan ga ik t.z.t. als het nodig is wel met de longarts overleggen.

 

Dus maar weer afwachten. In maart heb ik de volgende afspraak bij de longarts staan.

Link to comment
Share on other sites

nou ben je ook klaar mee ook nog eens een allergie er bij!!! Hopelijk krijg je in maart dan betere berichten.

Ik moet zeggen dat toen ik een ontsteking aan mijn enkel had de antibiotica niet eens hielp een ander merk later wel en duclofinac doet bij mij ook niks terwijl ik bijna geen medicatie gebruikte ik heb nu naporex of zo :). ik heb in maart ook weer een afspraak staan met mijn reumatoloog dan wil ik vragen wat te nemen tegen de pijn wanneer ik geen schadelijke medicatie mag hebben want ik heb echt veel pijn in mijn handen op het moment. zeer frustrerend eigenlijk want met de medicijnen die ik in huis heb gaat het wel wat beter maar ja ik probeer zwanger te raken dus mag het niet meer hebben. maar ben denk dat ze zou zeggen veel rust en paracetamol.

Link to comment
Share on other sites

Om die ontsteking in mijn ogen weg te krijgen, had ik in het begin 50mg Prednisolon per dag. Sinds 1 januari ben ik aan het afbouwen en zit nu op 15mg per dag. Ook had ik 2 soorten druppels voor de ogen. Dat werkte goed. In april bij oogarts voor controle terugkomen en 29 maart bij de longarts.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.