Ga naar inhoud

Vallen


theetje

Recommended Posts

Ik heb een probleem. Sinds gisteren val ik steeds als ik sta of loop. Als ik het voel, kan ik me soms proberen vast te grijpen aan een deur, muur of meubelstukken. Zoniet (of als ik te laat ben), dan lig ik dus letterlijk gestrekt.

 

Ik val niet flauw, ik ben niet bewusteloos, ik val gewoon. Als ik bijgekomen ben van de schrik, kan ik mezelf aan een hoge tafel (of wat anders) weer omhoog helpen zodat ik weer sta. Ik ben dan trilleren en licht in mijn hoofd.

 

Kent iemand deze verschijnselen?

Link to comment
Share on other sites

Misschien? De huisarts/neuroloog weet het wel zeker met een paar testjes. Maar ik zat te denken aan BPPD (vanuit mijn vpk. ervaring). Herken je jezelf in aanvalsgewijze draaiduizeligheid? Voor meer info kijk dan eens op Benigne Paroxismale Positie Duizeligheid. Hier kun je heel beroerd (ook misselijk) van zijn. Maar het is goed te behandelen.

Veel sterkte met alles.

 

Groetjes,

 

Zeeuws meisje

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo zeeuws meisje, bedankt voor je antwoord. Ik heb even gekeken en de duizeligheid waar jij het over hebt is een draaiduizeligheid. Dat is niet waar ik last van heb. Ik ben 24/7 duizelig, of ik nu sta, zit of lig (al is het dan bij liggen flink stuk minder). En het veranderd niet als ik mijn hoofd draai. Het is er gewoon. Inklusief misselijkheid. Ik heb 3x daags Bethahistine tegen duizeligheid en Primperan tegen misselijkheid. Gebruik het nu een maand of 2-3, maar kan niet zeggen dat het helpt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Theetje,

 

Nadat ik pas de diagnose sarco had, ben ik meerdere keren behoorlijk ten val gekomen. Zo erg, dat ik diverse ribben gekneusd had. Was niet fijn, aangezien ik toen nog veel moest hoesten.

In de supermarkt liep ik me goed vast te houden aan de winkelwagen, ook als ik iets uit een rek moest pakken. Als ik gewoon op een stoel zat, voelde ik ook wel eens een duizeling.

Ik weet het destijds aan de medicatie die ik voorgeschreven kreeg, maar het kan natuurlijk ook van de sarco geweest zijn. Ik heb het nu ook nog wel eens, maar minder vaak en minder heftig. Het is een vervelende aandoening, die je behoorlijk kan beperken he?

Ik was trouwens er niet misselijk bij.

Sterkte en beterschap, groetjes van Henrieke

Link to comment
Share on other sites

Due vreselijke duizeligheid is de grootste beperking. Hersenscan kon niks vinden. En ik mag nog steeds niet fietsen of autorijden van de huisarts. Ik rij net zoals ik loop: slingerend en alsof ik straalbezopen ben. Ik mis mn vrijheid heel erg. De misseljkheid kunnen ze niet verklaren. Onderzoek van MDL arts vorige eeek liet niks zien alleen breuk muddentrif. Die zit er al sinds 2008 en heb ik Omeprazol 40 voor. Ben intussen weer 5 kg afgevallen. Totaal nu 38 kg. Dat is het enige positieve aan de hele situatie.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Thea,

 

Mijn duizeligheid is ondertussen wat afgenomen maar nog niet helemaal weg.

Soms lijken het 2 verschillende dingen. Het ene lijkt van een verkoudheid te komen die nog vast zit. Het andere echt iets van het evenwichtsorgaan.

 

Die misselijkheid heb ik ook gehad toen het nog erger was.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb vergeten bij de apotheek Betahistine te bestellen. Sinds vrijdag heb ik het niet meer ingenomen..... en ik ben minder duizelig. Ik laat het voorlopig even zo. Eens kijken hoe dat bevalt. Anders kan ik altijd weer nieuwe bestellen.

Link to comment
Share on other sites

Belemmerend is het. Hierbinnen loop ik langs kasten, tafels of stoelen om me vast te houden als ik dreig te vallen. Boven doe ik het traphekje dicht zodat ik niet de trap affval. Buiten loop ik gezteund door mijn krukken of door mijn man. Boodschalpen doen? Het karretje is voor mij. Ook voor de Kerstshow bij Intratuin neem ik een karretjr. Dat loopt veel fijner.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.