Ga naar inhoud

Longvliezen geirriteerd of ontstoken


femkehop

Recommended Posts

Hallo,

 

Even een vraagje: Heeft iemand van jullie al een keer de longvliezen ontstoken gehad.

Ben afgelopen donderdag in het ziekenhuis geweest omdat de pijn bij de longen maar aanbleef en ze vertelde mij dat het longvlies geirriteerd was of misschien ontstoken.

Heeft iemand van jullie ook gehad en weet iemand misschien of dit ook met de sarcoidose te maken kan hebben ???

 

Alvast bedankt,Femke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Longvliezen geirriteerd of ontstoken

 

Hoi femke,

 

Dat hebben de artsen nog nooit tegen mij gezegd dus ik heb er geen ervaring mee. Heb je daar ook medicijnen voor gehad of moet het vanzelf overgaan?

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:Longvliezen geirriteerd of ontstoken

 

Hallo,

 

Ik moest eerst proberen met paracetamol en als dat niet aan sloeg moest ik beginnen met Diclofinac. OP dit moment (we zijn nu een week verder) heb ik nog steeds niet echt het gevoel dat het aan slaat. vandaag dus maar weer het ziekenhuis bellen,we wachten af....

 

Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

Re:Longvliezen geirriteerd of ontstoken

 

hoi hoi,

 

ik wilde effe informeren of de diclofenac bij jou wel werkt. Ik kreeg een verslechtering van mijn klachten. Blijkbaar kan ik die niet verdragen.

 

Is de pijn minder geworden?

Ik hoop voor je dat het snel beter met je gaat.

groetjes Victoria

Link to comment
Share on other sites

Re:Longvliezen geirriteerd of ontstoken

 

Hallo Victoria,

 

Ook bij mij slaat de diclofinac niet aan. Heb nu Naproxen gekregen en dat slaat best wel aan. Alleen zoals gister heb ik 1 tabletje niet ingenomen (gewoon om even te kijken of dat gaat) maar dat had ik dus beter niet kunnen doen. Alles doet nu weer pijn.

Hoe lang heb jij nog met die klachten gelopen en weet jij zo hoe je eraan komt ???

 

Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

Re:Longvliezen geirriteerd of ontstoken

 

Laat het goed in de gaten houden!

 

Ik heb een ontsteking aan de longen/longvlies gehad. Met pijnstillers was het mogelijk om te blijven ademen, maar het lost het probleem niet op. De pijnstillers waren om de periode totdat het beter ging door te komen. Maar bij mij was het bacterieel ontstoken. Dat kunnen ze meten met een bloedproefje. Hebben ze bloed afgenomen? Wat is je BSE (\"Bezinking\"), en CRP?

Link to comment
Share on other sites

Re:Longvliezen geirriteerd of ontstoken

 

Ze hebben bij mij wel bloed geprikt op de eerste hulp,zal niet weten wat de waardes allemaal was.

Heb momenteel Naproxen en ik kan wel merken dat er wat vooruitgang is,al duurd het wel lang. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd zonder medicijnen.

 

Hopelijk gaat het snel over,groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Het gaat redelijk. Heb twee weekjes Naproxen geslikt en dacht dat ik er van af was. Maar nu sinds een paar daagjes is het weer erger aan het worden en weet ik eigenlijk wel zeker dat ik het gewoon weer terug heb. Weet iemand van jullie of die medicijnen er uberhaupt wel tegen werken of dat ze beter iets anders kunnen geven.

 

Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik heb nog nooit Naproxen gehad. Het is wel een onstekingsremmer maar verder weet ik het ook niet :)

 

Ik heb op het forum al zoveel verschillende onstekingsremmers voorbij zien komen!

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi hoi,

 

Ben gister op controle geweest en de blaastest zag er goed uit. In ieder geval niet verslechterd. De pijn bij de longen komt waarschijnlijk nog steeds van de geirriteerde longvliezen. Moet nu toch nog langer met de pijnstillers door gaan en krijg ook fysio voor het ademhalen.

We wachten dus nog maar even af........

Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

fijn om te horen :) en yep inderdaad Afwachten met hoofdletter A :)

 

Wat bedoel je met fysio en ademhalen?

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Sorry hoor dat het zo lang duurd voor ik weer reageer maar ik vergeet elke keer op het forum te kijken.

 

Ben gister bij de fysio geweest voor het eerst en ze vond dat ik te snel adem,nu denk ze dat dat komt doordat het anders te veel pijn doet in de longen. Nu wil ze met oefeningen toch weer proberen dat ik rustiger ga ademen en dan zo de pijn ook een beetje onder controle kan krijgen. Mmmm ik weet niet of het gaat helpen maar ik kan het natuurlijk altijd proberen toch.

 

Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

Hoi Femke, :)

 

Wat fijn dat je nu therapie krijgt voor de ademhaling, wie weet doen die oefeningen wel wonderen?

Je was dus ook aan het hyperen gegaan?? Wie weet gaat de pijn nu ook wel weg, ik hoop het voor je Femke.

 

Maar ik dacht dat de longen geen pijn konden doen, is mij ooit verteld??? :blushing:

Ik heb vaak longontsteking gehad en voelde daar geen pijn maar jou longvlies is of was ontstoken en dat zal dan wel anders zijn denk ik zo?

Hoe voelt dat dan? is dat als een soort spierpijn wat je dan voelt?

Misschien wel een rare vraag maar ik wil eigenlijk wel weten hoe je dat voelt en is misschien voor hier ook wel goed te weten, een herkenning van die pijn?? :blushing:

 

Fijn dat je je verhaal hier met ons wil delen Femke!

 

Groetjes Okkie ;)

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Femke, die oefeningen heb ik ook gehad. Hebben erg goed geholpen bij mij! Het enige is dat je wel iedere dag ook thuis moet oefenen anders wordt het geen gewoonte.

 

Okkie, Ik voel dan mijn lymfe en wat al niet meer in mn longen. Doe maar eens met je al je vingertoppen op je borstkas duwen. Dat voel ik dan alleen van binnen en meer stekend.

Link to comment
Share on other sites

Tja een pijn beschrijven dat is wel moeilijk vind ik.

Het is heftiger dan spierpijn,vooral bij het diepe inademen. Het is een soort flinke steek rondom de hele borstkas.

Bedankt dat jullie zo mee leven,is prettig te lezen dat ik niet de enige ben met dit soort problemen.

Hoop dat het snel helpt en dat ik dan weer gewoon verder kan.

Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Sorry hoor dat het zo lang duurd voor ik weer reageer maar ik vergeet elke keer op het forum te kijken.

[..]

 

Hoi Femke,

Mocht je een reminder willen ontvangen voor elke nieuwe reactie, dan kun je dat instellen. In de blauwe balk bovenaan dit topic zie je "Discussietools". Als je daarop klikt, en daarna op "Abonneer op discussie", kun je instellen of en hoe vaak je een email krijgt over nieuwe reacties.

Voor meer informatie over "Abonneren" kun je even in dit gedeelte van de FAQ kijken.

Link to comment
Share on other sites

Femke, die oefeningen heb ik ook gehad. Hebben erg goed geholpen bij mij! Het enige is dat je wel iedere dag ook thuis moet oefenen anders wordt het geen gewoonte.

 

Okkie, Ik voel dan mijn lymfe en wat al niet meer in mn longen. Doe maar eens met je al je vingertoppen op je borstkas duwen. Dat voel ik dan alleen van binnen en meer stekend.

Jaaa dit klopt Joachim, ik heb dit gedaan met de vingertoppen duwen en dat voelt echt niet prettig.... branderige na pijn... ik dacht dat dit van de fibro was :blush:

Maar ik heb geen pijn met diep inademen, zoals beschrijft Femke... thanks voor je uitleg!! :)

Ik hoop dat 't gauw weer beter met je gaat Femke! Niets is fijner dan dat je weer een beetje uit de weg kan hè!

 

Groetjes Okkie ;)

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Geloof dat ik nu eindelijk kan zeggen dat er vooruitgang in zit. Heb alleen op drukke dagen nog last van de longen maar voor de rest heb ik er nog weinig last van,gelukkig !!!

Gaat de goede kant op. Groetjes Femke

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Fijn Femke, werd ook wel tijd hè?

De drukke dagen moeten dus minder druk gemaakt worden maar dat zal niet mee vallen met twee kleintjes.

Ik weet er alles van, morgen komen mijn twee kleinkindjes weer de hele dag (1 en 3 jaar), het is heerlijk

om op ze te passen maar ik ben wel heel blij dat ze s'middags allebei 1 1/2 uur slapen want ik tuk

lekker met ze mee.

Vorige keer lag ik op de bank, ik was moe en niet lekker, die kleine meid kwam naar me

toe en ze zei; oma jij doet raar! en ze wilde me aan het lachen maken en ging met haar handen door mijn haren

woelen en ze zei; zó nou heb ik lekker jouw haren in de kreukels gemaakt, ik moest daar zo om lachen en voelde me gelijk beter.

Nogmaals fijn dat het beter gaat met je, dat zal een opluchting zijn.

gr. Ineke

Bewerkt door Ienepien
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dokter in leuven of gent

 

zou het mogelijk zijn dat er een proff besaat die enkel sarco pt behandeld.

 

heeft iemand hier de naam van ,ik dacht het al te zijn tegen gekomen waar ben het kwijt en ook tel als kan.

 

ik blijf moe en hees en heel veel pijn aan de borstkast.

 

zijn er nog mensen die cvs en fibro hebben en sarco erbij.

 

groetjes bieke alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.