Ga naar inhoud

Nicotine tegen Sarcoidose


Joachim

Recommended Posts

  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    13

  • okkie

    5

  • Janine

    4

  • Moniquemj

    3

nou mensen dat van nicotine is grote onzin hoor. want ik word alleen maar vermoeider ervan.ik rook zelf ook dus niet gaan denken van ik ga.een pakkie shag of sigarette halen.ik had het ook aan mn internist gevraagt.en die zei van gooi dat maar naar het rijk dr fabelen groetjes marco

Link to comment
Share on other sites

Bijsluiter

 

Nou, doosje gekocht, wat kan mij het schelen??

 

Wel de lichtste variant natuurlijk, je begint ook niet gelijk met zware shag roken.

 

Nou woon ik in een dorp en kon die mensen natuurlijk niet uitleggen waarom ik die plakkers wil hebben terwijl ze weten dat ik al jaren geen Zamzon meer koop. Daarnaast krijg je natuurlijk de verhalen te horen dat de dochter van Sjaan er ook mee is gestopt maar dat ze die plakker 's nachts afdeed omdat ze er nachtmerries van kreeg.

 

Ik ben van mening; liever een nachtmerrie dan een daghengst, maar ze had ook een goeie tip, je kan de plakker ook in 2en knippen, ja we zijn zuinig :biggrin:

 

Nou even wachten op een slechte dag want ik ben te goed vandaag om te experimenteren, jullie gaan het horen.....

 

Marcel

 

o ja, als ze de bijsluiter van die pleisters nu eens bij de shag stopte dan vielen er veel rokers gelijk af........je moet wel heel gezond zijn om die pleisters te verdragen :drool:

Link to comment
Share on other sites

 

Nou even wachten op een slechte dag want ik ben te goed vandaag om te experimenteren, jullie gaan het horen.....

 

Marcel

 

:

 

 

Hoi Marcel,

 

Hoop voor je dat de slechte dag wegblijft.........:cool:

 

en succes met het zeeuwse schaartje;)

 

Leuke tech. handel:cool: heb je, maak of repareer je ook zelf?

 

Groet,

 

Arie

Link to comment
Share on other sites

 

en succes met het zeeuwse schaartje;)

 

Leuke tech. handel:cool: heb je, maak of repareer je ook zelf?

 

 

We zitten nog net in Zuid Holland Arie maar zuinig toch ook wel :cool:

 

De tech. handel is een bedrijf wat ik in 2005 begonnen ben met een Chinese partner, gelukkig heb ik nu ook een partner in NL die de zaak runt. Ik ben al sinds 20 Januari thuis.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ik haal wel oude koetjes uit de nicotine sloot, maar zowaar zie ik niet wat de bevinding zijn van nicotine/sarco onderzoek. Weet iemand hoe dit verder is uitgerookt? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Al geruime tijd lid van dit forum, maar dit topic over het hoofd gezien.

ik rook 3 pakjes shag per week. Sarco in de ogen en dunne vezels.

 

wat mij erg verbaasde is dat mijn longen schoon van sarco zijn.Op de laatste bijeenkomst had 90% sarco ook in de longen. Allemaal niet-rokers...

Laat mij maar lekker paffen, mag ook al niet meer drinken met al die medicijnen...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Dit onderzoek is uitgesteld omdat ze bezig zijn met de tussentijdse resultaten. Er is dus nog niets openbaar en ik weet ook niet wanneer en of ze verder gaan.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bianc..

 

Ik ben een beetje aan het bijlezen en kwam dus ook deze topic tegen.

Wat mij verbaasd is dat je gewoon door mag roken.. of sta je niet onder controle van de longarts.

De eerste keer dat ik bij dokter grutters kwam vroeg hij of ik rookte.. ja ik rookte tot 3 jaar terug na bloed opgeven abrupt gestopt.

ZIjn antwoordt was dat als ik wel nog rookte dan hoefde ik niet meer terug te komen want dan konden we dure medicatie voor sarcoidose geven maar dat helpt niet als ik gewoon door zou roken,..

Ben wel benieuwd eigenlijk hoe jou longarts hier mee om gaat.. of is het iets waar hij niet van op de hoogte is.??/

 

Gr corina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Corina,

ik ben niet onder behandeling bij een longarts, alleen bij een neuroloog, immunoloog en oogarts.

En deze zijn ervan op de hoogte dat ik rook. uiteraard zeggen zij mij te stoppen, maar het lukt me gewoon niet. Vooral niet nu ik mijn werk kwijt ben en thuis zit....Ik weet het.....zwak....

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bianc..

 

Nee hoor ik vind niet zo gauw iets zwak.. Maar het viel me op omdat dokter grutters daar heel duidelijk over was.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat stoppen me makkelijk af zou gaan,, eerder moest ik er niet aan denken.. nu in 1x gestopt en soms heel soms heb ik weer zin in een sigaret.. maar begin er niet meer aan.

 

Sterkte.

Corina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Corina,

ik ben niet onder behandeling bij een longarts, alleen bij een neuroloog, immunoloog en oogarts.

En deze zijn ervan op de hoogte dat ik rook. uiteraard zeggen zij mij te stoppen, maar het lukt me gewoon niet. Vooral niet nu ik mijn werk kwijt ben en thuis zit....Ik weet het.....zwak....

 

Niks zwak eraan...je moet enkel je perspectief een beetje aan passen...het is meer: "jij zoekt nu een betere baan dat bij je past" en "waar rook is, is vuur en dat rook is even je sigaret dat jou levensvuur geeft".

 

Wat ik zwak vind is dat werkgevers niet gewoon je werk hebben laten behouden..... dat maak mij echt toch een beetje kwaad.

 

Wat ik nog ook wilde melden is, dat in mijn familie mijn neef ook longsarco heeft maar die heeft geen last van op het moment en hij rookt.

Bewerkt door tremorman
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Omdat ik nieuw ben op de site reageer ik nu pas op dit onderwerp.

12 jaar geleden stopte ik met roken. Ik was 3 maanden gestopt toen bij mij sarcoidose werd vastgesteld.

Ik raakte mijn baan kwijt en moest rusten. Ik kon ook niets door vermoeidheid. En ik voelde me zooo zielig.

Dus nu ik niets meer mocht zocht ik troost in sigaretten en begon ik weer met roken. Na een half jaar was ik genezen.

Je zou anders verwachten maar t was echt niet meer in de longen te zien en ik voelde me weer top.

 

Sindsdien ben ik niet meer gestopt met roken. Stom, weet ik, want er zijn te veel nadelige gevolgen van bekend. Ik heb nu weer actieve sarco.

Dus van nicotine wordt t misschien wel minder maar weg gaat t niet volgens mij.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • Administrators

Dit huidige bericht stamt alweer uit 2008 maar er is inmiddels een aanvullende grotere studie aangekondigd, door dezelfde arts met als aanvulling een team uit de Cleveland Clinic. De initiële studie gaf voorzichtig verbetering voor een aantal deelnemers dmv nicotine pleisters.

 

Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe over een jaar de resultaten van deze grotere studie zullen zijn. Let op tekst van de link is in het engels.

 

https://www.news-medical.net/news/20170828/Lung-experts-test-nicotine-patches-as-potential-treatment-for-sarcoidosis.aspx

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.