Ga naar inhoud

Bultjes op hand na stoppen met prednison?!


sabrina

Recommended Posts

Goedemorgen,

 

Sinds ik in 2008 de diagnose Sarcoidose heb gekregen is mijn leven compleet veranderd :-(

 

Ik blijf van mening dat mijn persoon is veranderd door de prednison, ondanks dat ik deze nu niet meer slik zijn de wijzigingen permanent doorgevoerd, zo lijkt het.

 

Nu loop ik nog steeds rond met vreemde bultjes op mijn rechterhand, zeg maar in het verlengde van mijn duim, deze bultjes beginnen nu ook op mijn linkerhand te verschijnen?!

 

Niemand lijkt te weten wat het is, maar ik blijf ermee zitten en schaam me ervoor. Als ik iemand een hand moet geven, wat zal die wel niet van mij denken met die rare bultjes?

 

1 huisarts zei; dat zijn waterwratjes, een ander zei welnee joh! dat is exceem, heb 1x geprobeerd op aanraden van de huisarts onder het mom van waterwratjes, met stikstof te laten wegvriezen, maar dat was zó pijnlijk! en het heeft niet echt geholpen. Zou het een vorm van sarcoidose van de huid kunnen zijn?

 

Zover ik mij kan herinneren, dat is ook zo'n fijne bijkomstigheid die herinneringen gaan helaas niet zover, is het begonnen toen ik stopte met de prednison.

 

Sorry, als het wat warrig overkomt, maar mijn vraag is dus concreet; wie herkent zich in die bultjes en kan mij wellicht verder op weg helpen?

 

Bedankt alvast!

Grt

Sabrina

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hallo Sabrina,

 

Die plekjes heb ik ook. Bij mij komen en gaan ze voornamelijk op mijn linker wijsvinger. Ze zijn veelal doorzichtig en heel klein. Heel af en toe een zie ik een 'spikkeltje' erin. Niemand heeft een verklaring en soms verdwijnen ze ook.

 

Tijdens mijn deelname aan het Marshall Protocol verdwenen ze bij mij.

 

Maak jezelf geen zorgen over het handen schudden van anderen. 99,9% van de mensen ziet het niet eens. Daarnaast zijn er mensen met psoriasis waarvan hun handen bedekt is. Ook zij vinden het vreemd in het begin maar dat gaat vanzelf over.

 

Helaas heb ik je niet echt kunnen voorzien van tips maar hopelijk helpt het enigszins dat je niet de enige bent.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook vreemde bultjes op mijn hand. Jeukt ontzettend, niet helemaal duidelijk wat 't nou is. Maar een 'type 2' creme (corticosteroiden) lost 't op voor mij. Die mag de huisarts niet voorschrijven, ik moest naar de dermatoloog. Ik liep/loop daar sowieso al dus had 'n makkelijk lijntje. Msch is 't een optie voor jou?

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.